1
Vraag
2
Reacties
Antonella

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vast IP adres nodig voor werk

Voor mijn werk heb ik een vast ip adres nodig, omdat deze gewhitelist moet worden om bepaalde applicaties te kunnen benaderen. Dit ging altijd goed, tot vorige week het ip adres dynamisch werd en elke paar dagen veranderd.  Dit is niet bij te houden om elke keer weer de whitelist te laten aanpassen.

 

Ik begreep van een collega die eerder hetzelfde probleem had, dat dit wel opgelost kan worden door de community hier: 

Opgelost: Public IP address is changing - Ziggo Community

Met name @Marije heeft destijds mijn collega geholpen, en ik hoop dat dit nu ook voor mij kan gebeuren!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Antonella welkom op de Ziggo Community!

@tobiastheebe zijn verwachting klopt. Je had Dual Stack Lite. Ik heb deze voor je omgezet naar Full Dual Stack. 
Per mail volgt nog even een bevestiging dat IPv4 besteld is. 

Laat je even weten of het hiermee gelukt is?

 

Bekijk in context

Uitgelicht
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Reacties
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@EvanJan Een volledig statisch IP-adres is alleen mogelijk met Zakelijk Internet Pro.

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Waarschijnlijk maak je gebruik van Dual-Stack Lite (213.127.0.0/17), dit kan op verzoek worden omgezet naar Full Dual-Stack. Hierbij ontvang je een eigen IPv4-adres dat zeer zelden verandert (hier sinds eind 2019 hetzelfde adres). Ter controle: begint het huidige IPv4-adres met 213.127?

 

Volwaardig statische IP-adressen worden alleen uitgegeven bij Zakelijk Internet Pro.

Antonella
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @tobiastheebe Inderdaad, mijn IPv4 begint met 213.127. Is er een officiële manier waarop ik dit verzoek kan indienen voor Full Dual-Stack? Volledig statisch hoeft niet, als het maar eens in het jaar veranderd ben ik al blij want dat kan ik bijbenen met whitelist verzoeken. Maar nu is het in twee weken tijd al tweemaal veranderd en dat is niet te doen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je je adresgegevens invullen op deze pagina? Deze zijn alleen voor moderators zichtbaar. Dan zorg ik ervoor dat het verzoek bij de moderators terecht komt, zij kunnen dit voor je regelen.

Antonella
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Done, ik wacht het af! Dank voor je snelle reactie Tobias!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Graag gedaan. De moderators zijn op de hoogte van je verzoek.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Antonella welkom op de Ziggo Community!

@tobiastheebe zijn verwachting klopt. Je had Dual Stack Lite. Ik heb deze voor je omgezet naar Full Dual Stack. 
Per mail volgt nog even een bevestiging dat IPv4 besteld is. 

Laat je even weten of het hiermee gelukt is?

 

EvanJan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag, ik heb een statisch IP-adres nodig voor mijn werk en een collega op het werk vertelde mij dat u mij kon helpen. Laat me alsjeblieft weten wat het proces is? @tobiastheebe @Marije

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@EvanJan  Ziggo levert geen vaste ip-adressen, deze zijn altijd dynamisch, ze kunnen echter lange tijd (jaren) hetzelfde blijven. Maar kan ook bijvoorbeeld bij werkzaamheden aan het netwerk veel vaker wisselen.

 

 

Het Dual Stack Lite wat hier wordt genoemd gebruik je vrijwel zeker niet, dit is vrijwel tot geheel uit gefaseerd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@EvanJan Een volledig statisch IP-adres is alleen mogelijk met Zakelijk Internet Pro.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

voor Zakelijk Internet Pro is een kvk nummer (kamer van koophandel) vereist

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic