Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
zie hierboven
Ik heb dit probleem ook. Heb de berichten al doorgelezen, maar dat is voor mij veel te moeilijk,
ik snap het allemaal niet (simpele gebruiker). Is er mogelijk iemand in de buurt van Bolsward die mij zou willen/kunnen helpen?
Hey @HenkBos,
Er is nog niemand in de buurt van Bolsward naar voren gekomen om je een handje te helpen, zie ik. Kunnen we je digitaal verder assisteren? Mocht je dat via hier niet prettig vinden of het niet zo goed snappen, dan kun je altijd via www.ziggo.nl/contact kijken welke manier van contact het beste bij je past. Telefonisch en via de chat heb je het snelst 1 op 1 contact 🙂
Alle hulp is zeer welkom. Ik heb een beveiligings-systeem met 4 camera's en een recorder. Deze laatste is verbonden met het modem. Mijn onderzoek wijst uit dat elke week, in de nacht van zondag op maandag, het ip-adres door Ziggo gewijzigd wordt. Hierdoor verliest mijn recorder de verbinding en moet ik iedere maandag, mijn recorder resetten en het DHCP-vinkje weer aanzetten. In de vakantie is dit bijzonder hinderlijk. Ik heb bij Ziggo om een oplossing gevraagd, maar daar word ik niet geholpen.
je extern ip-adres is dynamisch in de praktijk zal het ip-adres zelden wijzigen
wel kan het dat je een dslite profiel hebt in dat geval kan een moderator het omzetten naar ipv4 only
verders is het gebruik van ddns wel aanbevolen
welk merk type beveiliging camera heb je ?
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Ik heb mijn postcode en huisnummer bij mijn profiel geplaatst. Het merk van mijn camera's en recorder is Primovo. Wat u in de eerste drie regels schrijft, is voor mij (leek) acadabra.
Dank voor de aanvulling van gegevens, zo te zien heb je al IPv4 aanstaan.
@anoniemforum heb jij tips op basis van het merk Primovo?
Deze handleiding heb ik ook. Ben even bezig geweest maar krijg nu helemaal geen verbinding met de cameras/recorder. Nogmaals ik ben een leek.
Ik heb de verbinding weer terug. Als ik het DHCP-vink uit zet, heb ik geen verbinding.
kun je een printscreen maken van de instellingen pagina
bij dhcp moet het vinkje aan staan
DDNS
daarna even een foto van de opties maken
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.