1
Vraag
2
Reacties
kees62

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vast IP adres WIFIbooster

Is het mogelijk de WIFI booster een vast IP adres te geven? Vind ik persoonlijk handiger met beheer. Kon de optie niet vinden.
groet Kees
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt in uw modem, binnen de range van de DHCP, op basis van het MAC-adres van uw booster een vast IP-adres geven.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt in uw modem, binnen de range van de DHCP, op basis van het MAC-adres van uw booster een vast IP-adres geven.
kees62
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@ Jan, ik heb wat je beschrijft nu via een DHCP reservering op een Windows server gedaan. Echter een vast IP niet kunnen vinden, maar dat klopt dus 🙂
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het toekennen van een vast IP adres doet u in uw modem, niet op een Windows server.
Welk modem heeft u?
kees62
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Jan, dank voorje reactie. Ik heb een Cisco 3928. Ik kan daar inderdaad een DHCP reservering maken. Ik heb echter een windows server in mijn thuisnetwerk draaien (testservertje W2016 virtueel) welke de DHCP afhandelt. Ik doe dus eigenlijk ehtzelfde wat je voorstelt: een DHCP reservering maken. Vast IP in het access point lijkt niet mogelijk.
Het is overigens maar een vraagje hoor, alles werkt zoals gewenst: goede dekking en behoorlijke doorvoersnelheid.
groet Kees
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Met een Windows server heb ik geen ervaring. Maar als die IP-adressen uitdeelt is daar dan niet een vast adres te geven?
kees62
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Jan, ja je doet op een Windows server in dit geval hetzelfde als met het modem: je geeft een device met een bepaald Mac adres een vantevoren vastgesteld IP adres.
Iets ander apparaat: precies dezelfde functie.
Topic kan wat mij betreft dicht.
Groet Kees
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic