1
Vraag
2
Reacties
ELLENENJAN

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanwege veiligheid nieuw emailaccount aangemaakt

Ik heb op aanraden van Ziggo , vanwege de veiligheid , een nieuwe email account aangemaakt.

Kan de oude email account dan worden verwijderd of moet die blijven bestaan ?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

Verwijdere de oude niet, die kun je gewoon blijven gebruiken.

 

De mail is zeer verwarrend, het gaat alleen om eventuele oude instellingen van POP, mochten dat de oudere zijn.

Ziggo is aan het kijken of de communicatie een stuk duidelijker moet, wat mij betreft wel.

Er wordt de schijn gewekt dat POP niet veilig is, maar dat is hij wel degelijk met de volgende instellingen.

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

Het hangt er helemaal vanaf wat het eerdere account was.

Was dat POP, dan niet verwijderen, dan ben je alle mail kwijt.

Was dat IMAP en staan de mails nog in de webmail?

Dan kun je een oud account verwijderen.

Staan de mails niet meer in je webmail, dan zou ik niets verwijderen, want dan ben je de mails kwijt als je geen backup hebt gemaakt.

 

Laar even weten wat het geval bij je is voor je acties onderneemt.

ELLENENJAN
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even ter duidelijkheid , ik ben een redelijke digibeet , maar eerdere account was pop en

nieuw is imap , dus neem aan dat ik beter de oude niet kan verwijderen….

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

Verwijdere de oude niet, die kun je gewoon blijven gebruiken.

 

De mail is zeer verwarrend, het gaat alleen om eventuele oude instellingen van POP, mochten dat de oudere zijn.

Ziggo is aan het kijken of de communicatie een stuk duidelijker moet, wat mij betreft wel.

Er wordt de schijn gewekt dat POP niet veilig is, maar dat is hij wel degelijk met de volgende instellingen.

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1784Posts
  • 202Oplossingen
  • 538Likes

Welkom op onze Ziggo Community @ELLENENJAN! Met een nieuw account is het altijd even zoeken naar de juiste vervolgstappen. Ik sluit me helemaal aan bij het antwoord van @Bert

 

Kom je er niet uit of heb je nog andere vragen? Geef dan een gil. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic