Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
optimist
Level 1

Vandaag Ziggo 400/40 geinstaleerd, alleen IPv6, geen IPv4 port forwarding?

Vandaag heb ik in de Ziggo winkel in Amsterdam wat spulletjes meegenomen: een 'connect box', een Mediabox XL en een extra Mediabox XL. Thuis aangesloten, en Internet kwam al snel op, met een mooie 400Mb/s downloadsnelheid volgens speedtest. Mooi!

Nu loop ik helaas tegen een probleem op: er lijkt alleen IPv4 beschikbaar te zijn, en ik kan dus geen DMZ host instellen. Da's echt een probleem voor mij, omdat ik een IPv4 host wil kunnen bereiken.

Ik las dat het misschien mogelijk zou zijn om het profiel op de connect box te laten veranderen naar IPv4. Dat zou ik graag willen. Mark Ziggo : zou je me daar misschien mee willen helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh
Oud Community-lid
Als er geen Port Forwarding en DMZ-host mogelijk is via het Menu
Geavanceerde instellingen>Beveiliging, dan heb je IPv6 DS-Lite Firmware.
Die kan worden worden vervangen door IPv4 Firmware & dan zijn die keuzemogelijkheden er wel.

Je kunt wachten op een Mod, zoals Mark, dit voor je te doen.
Je kunt het ook zelf regelen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Gr Han

Bekijk in context

Ga naar reactie
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
hanh
Oud Community-lid
Als er geen Port Forwarding en DMZ-host mogelijk is via het Menu
Geavanceerde instellingen>Beveiliging, dan heb je IPv6 DS-Lite Firmware.
Die kan worden worden vervangen door IPv4 Firmware & dan zijn die keuzemogelijkheden er wel.

Je kunt wachten op een Mod, zoals Mark, dit voor je te doen.
Je kunt het ook zelf regelen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Gr Han
Ga naar reactie
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey optimist . Welkom hier! Leuke naam heb je! Verwijst dit naar je positieve houding in het leven, of naar het zeilbootje waar menig kind in heeft leren varen? 🙂

Ik zie dat je inmiddels contact gehad hebt over het omzetten van de instelling. Is het inmiddels gelukt allemaal?
0 Kudos
optimist
Level 1
Topicstarter
Lycke Ziggo wrote:
Hey optimist . Welkom hier! Leuke naam heb je! Verwijst dit naar je positieve houding in het leven, of naar het zeilbootje waar menig kind in heeft leren varen? 🙂

Haha! Grappig, je herinnert me inderdaad aan de tijd dat ik in een optimistje zeilde. 🙂 Serieus: ik probeer mezelf aan te leren zo positief mogelijk te zijn -- maar dat lukt niet altijd hoor...

Ik zie dat je inmiddels contact gehad hebt over het omzetten van de instelling. Is het inmiddels gelukt allemaal?

Nee, helaas nog niet. Althans, gisteren heb ik gekeken in het modem en zag ik dat het DS Lite profiel nog actief was. Ik heb de modem gereset om te kijken of dat misschien een andere configuratie opleverde, maar dat bleek niet zo te zijn.

Is het mogelijk dat hier nog eens naar gekeken wordt? Ik zou dat erg op prijs stellen!

Lycke Ziggo
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Het is goed dat positief zijn niet altijd lukt. Als negatief niet bestaat, bestaat positief ook niet meer. Dus af en toe is het nodig voor balans. Haha.
Mooi, die optimistjes. Ik heb er nog les in gegeven!

Je hebt dit gisteren bekeken? Het is vandaag namelijk pas omgezet ^^. Vandaag nog niet in de gelegenheid geweest om het te testen? 🙂
optimist
Level 1
Topicstarter
Lycke Ziggo wrote:

Je hebt dit gisteren bekeken? Het is vandaag namelijk pas omgezet ^^. Vandaag nog niet in de gelegenheid geweest om het te testen? 🙂

Ah, dan ga ik straks meteen even kijken als ik thuis ben! Zou top zijn als het verwerkt is. Ik laat het dan zeker even weten. Dank je wel Lycke Ziggo !
0 Kudos
optimist
Level 1
Topicstarter
En.. ja hoor! Keurig IPv4 profiel! Dank je wel Lycke Ziggo en hanh
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Whoop Whoop!
0 Kudos
Pasi
Level 19
Let op: Na het terugzetten ( van IPv6 naar IPv4 ), is het misschien niet meer mogelijk om ( als dat ooit t.z.t. nodig is ) het modem weer terug te zetten naar IPv6. Zie link.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Uiteindelijk gaat iedereen naar IPv6.
0 Kudos