Nee, niet door Ziggo. Door Comcast in een paar buurten van Colorado Springs. Daar waar ze glas uitgerold hebben bieden ze 10 Gb/s symmetrisch.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
😮
kom maar op ziggo 😛
linkje ???
Comcast is starting with four X-Class Internet tiers: 300 Mbit/s, 500 Mbit/s, 1 Gbit/s and 2 Gbit/s. Everyday/non-promotional pricing for the standalone X-Class offering will start at $55 per month for the 300-Meg tier up to $115 per month for the new 2-Gig offering.
Die 2gig gaat omgerekend net geen € 110,00 kosten.
@wewanl je kan toch ver komen met die "docsis" 😛
Wat er mogelijk is kan dus nog niet in de schaduw staan van FTTH. Ze kunnen het beter opgeven
oooh , onbegonnen werk met @wewanl
Ik moet altijd lachen hoe de reacties zijn op mensen die kritisch over Ziggo zijn.
Maar zelfs als zou docsis 4 ook maar enigszins in de buurt kan komen van glasvezel dan nog heeft het voor de klanten geen enkele toegevoegde waarde zolang Ziggo maar zelf denkt te kunnen bepalen welke anelheid voldoende is voor hen.
Lachen is gezond 😀
Inderdaad is het maar afwachten wat VodafoneZiggo doet, ik heb het niet teruggevonden maar het lijkt erop dat waar Comcast die hogere bandbreedte levert er geen DVB-C meer wordt gebruikt voor lineaire TV.
En ik ben er van overtuigd dat Ziggo hier afscheid van moet nemen wil het bij Comcast in de buurt komen.
mijn mening weet je al ...
al ben ik erg benieuwd wat ziggo gaat tegenkomen bij de in the field testen van docsis 4.0 volgend jaar
"mijn mening weet je al ..."
Die weten we, je weet uiteraard ook welke gevolgen dit heeft voor een aanzienlijk deel van de Ziggo klanten als dit daadwerkelijk zou stoppen.
Punt is hogere snelheiden zijn mogelijk ook met Docsis dat was al bekend de Docsis 4.0 specificaties zijn al vrij oud, probleem blijft de tijd tussen iets vastleggen en de daadwerkelijke implementatie en daarin zal Doscis mogelijk blijven achterlopen ten opzichte van xgspon.
tja
ooit moet men mee met de vooruitgang van technologie , dat daarvoor oude features / mogelijkheden voor moeten vallen is niet meer dan logisch
ziggo is gewoonweg steeds meer bezig met IPTV , meer dan bijv in 2016 dus langzaam maar zekerheid gaan ze ook stappen maken in richtingen die mensen niet willen vanwege eventueel gemak(zucht)
Dat heeft niks met gemakzucht te maken. Dat heeft met extra kosten te maken.
ieder zijn mening
vroeg of laat is het over met dvb-c
Die extra kosten is geen mening dat is een feit. En ja ik vermoed ook dat DVB-C bij Ziggo zal verdwijnen echter geen idee wanneer.
Waarschijnlijk is er met goed gebruik van de beschikbare frequenties en technieken nu al genoeg ruimte zonder dat DVB-C echt weg moet.
Wereldwijd zullen DVB-C DVB-T (2)en DVB-S(2) gewoon blijven bestaan er is niks mis met die techniek.
@tobiastheebe is er volgens jou voldoende ruimte om nog met de snelheden omhoog te gaan,
kijkend naar de dvb-c die nog er bij zit
DVB-C.
WEG ERMEE!!
Even snel nagedacht en gerekend, ik lees het graag als ik iets over het hoofd zie.
Qua download is 4 Gbps (puur D3.1) mogelijk als SC-QAM nog iets verder wordt teruggeschoven van 578 naar 546 MHz om ruimte te maken voor 2× OFDM (192 MHz, 4096-QAM). Huidige toestand is 1× OFDM (168 MHz, max. 4096-QAM), SC-QAM neemt 256 MHz in beslag. Uitdaging hierbij is snel toenemende demping boven ~1 GHz bij oude huisaansluitkabels welke niet meer in optimale staat zijn. Gebruikt frequentiespectrum neemt toe van 1 naar 1,2 GHz.
Qua upload is 300 Mbps mogelijk als OFDMA wordt uitgebreid van 15 MHz, max. 1024-QAM (?) naar 96 MHz, 4096-QAM. Frequentiespectrum beneden ~30 MHz dient niet meer te worden gebruikt i.v.m. te hoge ruisvloer met instabiliteit als gevolg. Kanaal dient tussen 100~200 MHz te worden ingezet.
Bovenstaande is met behoud van DVB-C (266~538 MHz), ED3.0 (SC-QAM 32× DS + 4× ATDMA US) en high split (204-258 MHz diplex).
Na uitfasering van ED3.0 is 4 Gbps download en 400 Mbps upload mogelijk met de huidige D3.1-modems, welke 2×2 bonding ondersteuning voor OFDM + OFDMA.
wauw
dankje voor je uitgebreide antwoord/zienswijze
Afgaande op een forum gaat het blijkbaar om een zeer klein gebied, eigenlijk meer een uitgrbreide test. Vertaald naar Nederlandse begrippen 1 wijk in 1 stad dus een paar honderd aansluitingen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.