1
Vraag
2
Reageer en help mee
caesar

Level 17
  • 4133Posts
  • 70Oplossingen
  • 1323Likes

Vanaf volgende week wordt DOCSIS 4.0 uitgerold met symmetrsche snelheden van 300, 500 Mb/s en 2Gb/s

Nee, niet door Ziggo. Door Comcast in een paar buurten van Colorado Springs. Daar waar ze glas uitgerold hebben bieden ze 10 Gb/s symmetrisch.

59 Reacties 59
wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 848Likes

Ik denk zolang Ziggo zijn reguliere tarieven te hoog houdt ( zoals nu) dat alleen maar meer klanten weglopen.

59 euro voor alleen Elite internet van 1 gbps met kleuter upload snelheid, terwijl je voor het zelfde bedrag de dubbele snelheid hebt bij Delta en zelfs KPN is met 52,50 goedkoper met 1 gbps symmetrisch.

Het tarief van Elite internet zou minstens 10 euro goedkoper moeten zijn als Ziggo om zich heen kijkt.

Garihd

Level 16
  • 1895Posts
  • 63Oplossingen
  • 1030Likes

@wewanl  schreef:

Ik ben er van overtuigd dat de meeste coaxkabels naar een AOP nooit vervangen zijn vanaf een straatkast.

En die aansluitingen zijn gemiddeld minstens veertig jaar oud.

Je kan wel een AOP vervangen, maar de coaxkabel ernaar toe, blijft, oud,oud,oud.

Dus het is helaas voor het grootste gedeelte van het Ziggo netwerk coaxkabels die allang over de houdbaarheidsdatum zijn.

Dat klopt ook weer gedeeltelijk, en datzelfde gaat op voor de dsl koper kabels die ettelijke jaren langer in de grond liggen dan de meeste coax kabels.

De bekabeling vanaf de straatkast is op diverse plekken ook vervangen. Zolang de koperkern niet corrodeerd kan een fysieke kabel vrij lang mee gaan. Ja deze zullen af en toe vervangen moeten worden, dat is voor de fysieke vezels niet anders ook die hebben niet het eeuwige leven. De fysieke levensduur daarvan is vastgesteld op mimimaal 25 jaar, wat inhoudt dat de allereerste glasvezelkabels ook bijna aan vervanging toe zijn. Over die levensduur is al eerder geschreven.

Punt is dat de beheerder indien nodig echt wel kabels vervangt. Waarschijnlijk sneller dan een consument de kabels binnen vervangt.

VZWatcher

Level 11
  • 614Posts
  • 3Oplossingen
  • 515Likes

@Garihd  KPN is druk bezig koper te vervangen voor glasvezel. Ik zie Ziggo nog nergens coax voor glasvezel vervangen. Dus ik begrijp je betoog niet zo goed. KPN heeft jaren geleden de fout gemaakt door de aanleg van glasvezel merendeel stil te leggen en in te zetten op het verbeteren van koper/DSL. Maar daar is men tijdig tot inkeer gekomen en ingezien dat de toekomst glasvezel is. VodafoneZiggo heeft dit niet gedaan omdat de investering zou gaan zorgen dat de jaarlijkse uitkering aan de aandeelhouders in dat geval niet zo hoog zou zijn. En daar plukt het nu de negatieve nadelen van.

Met andere woorden: alleen kortzichtig naar de euro tekens in de ogen gekeken en weinig tot geen echt goede blik naar de toekomst gehouden. Wat dat betreft werkte de glazenbol van KPN en Delta beter.

Pasi

Level 18
  • 9621Posts
  • 491Oplossingen
  • 5333Likes

@Garihd  schreef:

@wewanl  schreef:

Ik ben er van overtuigd dat de meeste coaxkabels naar een AOP nooit vervangen zijn vanaf een straatkast.

Je kan wel een AOP vervangen, maar de coaxkabel ernaar toe, blijft, oud,oud,oud.

Dus het is helaas voor het grootste gedeelte van het Ziggo netwerk coaxkabels die allang over de houdbaarheidsdatum zijn.

Dat klopt ook weer gedeeltelijk, en datzelfde gaat op voor de dsl koper kabels die ettelijke jaren langer in de grond liggen dan de meeste coax kabels.

De bekabeling vanaf de straatkast is op diverse plekken ook vervangen. Zolang de koperkern niet corrodeerd kan een fysieke kabel vrij lang mee gaan. Ja deze zullen af en toe vervangen moeten worden, dat is voor de fysieke vezels niet anders ook die hebben niet het eeuwige leven. De fysieke levensduur daarvan is vastgesteld op mimimaal 25 jaar, wat inhoudt dat de allereerste glasvezelkabels ook bijna aan vervanging toe zijn. Over die levensduur is al eerder geschreven.

Punt is dat de beheerder indien nodig echt wel kabels vervangt. Waarschijnlijk sneller dan een consument de kabels binnen vervangt.

De vergelijking met DSL koper is niet helemaal eerlijk, want daarbij zijn de down/up waarden veel lager. Tevens is dat nog eens afhankelijk, van hoe ver men van de wijkkast woont. Via DSL kan ik niet sneller dan 200/62 Mbps ( als die waarde werkelijk gehaald wordt ).

11.png

Het vervangen van de groene coax grondkabel, omdat deze niet meer voldoet, is een verschrikkelijke dure aangelegenheid en hoe ouder die coaxkabels worden, hoe meer vervangings acties er nodig zullen zijn. Dan komt er een punt, dat het vervangen zo veel geld kost, dat daardoor de abo's prijzen nog hoger moeten worden, met het gevolg dat de klanten daarvoor weglopen.

Dat ook glasvezel een bepaalde levensduur heeft, doet natuurlijk helemaal niet ter zake. Het gaat hier om coax kabels, die soms al bijna 50 jaar in de grond zitten, dus ver boven de levensverwachting. Er komt dus een moment, dat steeds meer coax kabels niet meer de maximum ( door Ziggo ) gegarandeerd snelheid kunnen leveren en zou Ziggo die allemaal gaan vervangen ?

Misschien wordt het dan wel, net zoals e.e.a. nu met DSL gaat. Dat een Ziggo klant een 'geschatte' down/up snelheid krijgt, die lager is naarmate de klant verder van de straat/wijk-kast woont. Waarbij, als de coax nog goed is de klant geluk heeft, maar als de coax slecht is, de klant pech heeft.

Ps. Overigens levert KPN ( met die oude koperdraadjes ) wel een veel hogere upload dan Ziggo bij diezelfde download ! Waarbij, nu ik er zo over nadenk, het geleverde best een mooie verhouding heeft.

Garihd

Level 16
  • 1895Posts
  • 63Oplossingen
  • 1030Likes

@VZWatcher 

Ik schrijf toch niks over het vervangen van coax door glasvezel, ik heb het over het vervangen van coax kabels  voor nieuwe kabels en dat heb ik persoonlijk vaak genoeg gezien. Meestal uitgevoerd door Bam in deze regio.

KPN netwerk, Deltafiber en ODF kunnen alleen maar vanwege de investeerders de netwerken uitrollen dat is vrij simpel. Zonder de pensioen verstrekker waar KPNnetwerk mee samenwerkt als investeerder zou er ook niks gebeuren. En KPN stopt waar Deltafiber verder gaat zeker waar het echte buitengebieden betreft. 

Bij Ziggo ligt het allemaal toch echt gecompliceerder deels te wijten aan de ACM en de fusering met Vodafone. Het is niet alleen gedreven door de centen.

Garihd

Level 16
  • 1895Posts
  • 63Oplossingen
  • 1030Likes

@Pasi  schreef:

@Garihd  schreef:

@wewanl  schreef:

De vergelijking met DSL koper is niet helemaal eerlijk, want daarbij zijn de down/up waarden veel lager. Tevens is dat nog eens afhankelijk, van hoe ver men van de wijkkast woont. Via DSL kan ik niet sneller dan 200/62 Mbps ( als die waarde werkelijk gehaald wordt ).

11.png

Het vervangen van de groene coax grondkabel, omdat deze niet meer voldoet, is een verschrikkelijke dure aangelegenheid en hoe ouder die coaxkabels worden, hoe meer vervangings acties er nodig zullen zijn. Dan komt er een punt, dat het vervangen zo veel geld kost, dat daardoor de abo's prijzen nog hoger moeten worden, met het gevolg dat de klanten daarvoor weglopen.

Dat ook glasvezel een bepaalde levensduur heeft, doet natuurlijk helemaal niet ter zake. Het gaat hier om coax kabels, die soms al bijna 50 jaar in de grond zitten, dus ver boven de levensverwachting. Er komt dus een moment, dat steeds meer coax kabels niet meer de maximum ( door Ziggo ) gegarandeerd snelheid kunnen leveren en zou Ziggo die allemaal gaan vervangen ?

Misschien wordt het dan wel, net zoals e.e.a. nu met DSL gaat. Dat een Ziggo klant een 'geschatte' down/up snelheid krijgt, die lager is naarmate de klant verder van de straat/wijk-kast woont. Waarbij, als de coax nog goed is de klant geluk heeft, maar als de coax slecht is, de klant pech heeft.

@Pasi het bij wat ik schrijf gaat niet om de up en download snelheden, het gaat om de fysieke levensduur van de werkelijke kabels. De dsl koperkabels liggen net zo lang of  langer in de grond als menig coax kabel. KPN netwerk de beheerder heeft om meerdere redenen besloten alles te verglazen. Dat is uiteindelijk goedkoper dan twee typen netwerken draaiend te houden.

Pasi

Level 18
  • 9621Posts
  • 491Oplossingen
  • 5333Likes

@Garihd  schreef:

.....
het bij wat ik schrijf gaat niet om de up en download snelheden, het gaat om de fysieke levensduur van de werkelijke kabels. De dsl koperkabels liggen net zo lang of  langer in de grond als menig coax kabel. KPN netwerk de beheerder heeft om meerdere redenen besloten alles te verglazen. Dat is uiteindelijk goedkoper dan twee typen netwerken draaiend te houden.

Oké ... sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen !

Met DSL zit KPN al aan de onderkant van de 'snelheids-markt' en aangezien men tegenwoordig steeds maar sneller wil, raakt DSL uit de markt. KPN moet dus wel verglazen, willen ze op de lucratieve internet markt blijven meedoen.

Bij Ziggo is de coax uitval/degeneratie nog niet zo hoog, maar dat komt t.z.t. nog wel en dan zal Ziggo coax's dezelfde weg gaan als KPN's DSL al is gegaan.

Dus ook voor Ziggo wordt het t.z.t. verglazen of Ziggo's coax wordt een niche product. Maar het ene kost veel geld ( met nieuwe en lange terugverdien modellen ), terwijl het andere maar weinig oplevert. In beide gevallen iets waar de investeerders ( o.a. Liberty Global ) niet blij van worden.

Gio2903

Level 17
  • 3096Posts
  • 160Oplossingen
  • 2202Likes

ja, de coax-kabels zijn in veel huizen oud, maar zolang het signaal wat eruit komt omdat ze onbeschadigd zijn oke is, is alleen alles voor de kabel (EV, GV etc) en erna (AOP) van belang. als een kabel beschadigd is wordt dat zonder kosten van de klant hersteld. Storing met je glasvezel bij kpn? Ze sturen niet eens iemand langs en de kabel vervangen doen ze al helemaal niet. uiteindelijk is niks voor altijd, het feit dat ziggo iets is gezakt in prijs is mooi, maar voor de toekomst zullen ze goedkoper moeten worden om niet ingehaald te worden door Delta, KPN én Odido..

Garihd

Level 16
  • 1895Posts
  • 63Oplossingen
  • 1030Likes

@Gio2903  schreef:

ja, de coax-kabels zijn in veel huizen oud, maar zolang het signaal wat eruit komt omdat ze onbeschadigd zijn oke is, is alleen alles voor de kabel (EV, GV etc) en erna (AOP) van belang. als een kabel beschadigd is wordt dat zonder kosten van de klant hersteld. Storing met je glasvezel bij kpn? Ze sturen niet eens iemand langs en de kabel vervangen doen ze al helemaal niet. uiteindelijk is niks voor altijd, het feit dat ziggo iets is gezakt in prijs is mooi, maar voor de toekomst zullen ze goedkoper moeten worden om niet ingehaald te worden door Delta, KPN én Odido..

Ook dat is erg kort door de bocht. Uiteindelijk is het bij beide netwerkbeheerders hetzelfde. En vergeet niet de provider KPN is gewoon klant van KPN netwerk net zo goed dat de provider Ziggo klant is van de werkelijke netwerkbeheerderstak is als is die scheiding bij Ziggo minder duidelijk aanwezig.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes

@wewanl  schreef:

Doorgaan met coax is erg dom. In de meeste gemeenten ligt er coaxkabel van tientallen jaren oud en zijn eigenlijk al over de levensduur heen.

Dat belooft alleen maar dweilen met de kraan open bij Ziggo. 

@wewanl Wat is de werkelijke technische levensduur van de groene coax grondkabel naar de woning?

Wat is de technische levensduur van een glasvezel grondkabel naar de woning?

De groene coax ligt hier al 50 jaar in de grond, zonder problemen en ik lees van glasvezel een levensduur van 25 jaar.

levensduur glasvezelkabel - Google Zoeken

Garihd

Level 16
  • 1895Posts
  • 63Oplossingen
  • 1030Likes

@Bert dat is de minimale levensduur de werkelijke levensduur kan en zal veel langer zijn.

De levensduur van de fysieke kabel staat verder los van de techniek.

Glasvezel is mischien niet zo superieur maar zeker toekomst bestendiger. 

Nu er na xgspon de volgende stappen naar 25gpon is gezet vooral voor de grotere bedrijven en zelfs 50 gpon wordt al genoemd.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4133Posts
  • 70Oplossingen
  • 1323Likes

DSL kabels bestaan niet, het zijn telefoonkabels, bedoeld voor telefonie, telex en fax. Met de diverse soorten van DSL technologie heeft men geprobeerd ze ook te gebruiken voor hoge snelheid data transmissie, en dat is heel aardig gelukt als je bedenkt dat die kabels daar nooit voor ontworpen zijn.

Coax kabels zijn veel meer ontworpen voor data transmissie, en werden daar vroeger ook veel voor gebruikt. De eerste ethernet kabels waren heel dikke gele 75Ω coax kabels waar je een groot blok op moest schroeven, en daar werd dan weer een kabel met een soort van 15-polige D-connector op werd aangesloten. Andere vormen van computer interconnects waren ook op coax gebaseerd.

Coax kabels in de grond gaan in kwaliteit achteruit doordat er water indringt in het diëlektricum tussen de middengeleider en de afscherming. Daardoor veranderen de eigenschappen van de kabel.

Coax kabel is duur, glasvezel kost geen drol. een nieuwe glasvezel leggen is nieuwe glasvezels blazen door de buizen.

Ziggo heeft inderdaad de boot gemist. Zodra duidelijk werd dat het duidelijk werd dat het economisch aantrekkelijk werd om huizen op glas aan te sluiten, was het mij volstrekt duidelijk dat Ziggo ook over zou moeten gaan op glas. Coax was ten dode opgeschreven, dat was voor mij glashelder. Dat werd overigens in dit forum ten stelligste ontkend, want je kon op beide 1 Gb/s halen. Alsof dat werkelijk van belang is.

Ziggo is nu te laat met verglazen, dus ik ben benieuwd hoe Ziggo zijn toekomst ziet.

VZWatcher

Level 11
  • 614Posts
  • 3Oplossingen
  • 515Likes

@Garihd  ook niet helemaal waar wat je zegt. Zonder APG als investeerder in de JV Glaspoort had KPN al ruim drie miljoen aansluitingen zelfstandig gerealiseerd. Ook de stelling dat Delta Fiber doorgaat waar KPN stopt, is ook achterhaalt nu Glaspoort er is. Deze JV gaat zich juist op kleinere dorpen en buitengebieden richten. KPN heeft als eerste doel voor 2026 80 procent NL adressen te realiseren. Daarna is het opvolgende doel om dit op te schalen naar rond 95 procent van de adressen. Dat zijn meer dan zeven miljoen adressen. Dus er komt wel degelijk een heel grote overlap met DFN. Of DFN moet KPN kopen (kan klein omdat  eerder overname poging EQT/Stonepeak is mislukt) of KPN moet DFN overnemen (kans eveneens niet groot omdat investeerders DFN winst op aanleg willen genereren en zelf aanleggen voor KPN ongeveer de helft goedkoper is dan de huidige richtprijs overname glasvezelaansluiting).

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

Wat de fysieke kabel betreft heeft Ceasar inderdaad gelijk DSL dynamic Subcriber Line is de achterliggende techniek.

Dat overgaan op glas had dan al voor alle fusies moeten gebeuren. Feit is dat VodafoneZiggo allang een glasvezel provider kon zijn. We weten toch dat alle oud Vodafone glasvezel klanten nu klant zijn van Odido voorheen T-mobile. Omdat deze groep van de ACM niet mee mochten.

Verder blijf ik pleiten voor 1 onafhankelijke netwerkbeheerder in plaats van de huidige wildgroei. Provider keuze is natuurlijk goed, maar niet als je daar drie gelijke aansluitingen voor binnen krijgt. Zou Liberty Global wel gaan verglazen dan is het voor ons adres vermoedelijk voorbij, tenzij de aansluiting kosteloos wordt vervangen en op de plek van de huidige AOP komt.

Nu zal dit verglazen van de laatste meters niet snel gebeuren, meer dan een markt conforme prijsstelling is in mijn ogen niet realistisch.

Ziggo kan beter op de kwaliteit en service inzetten dan de race om wie kan de hoogste bandbreedte leveren.

VZWatcher

Level 11
  • 614Posts
  • 3Oplossingen
  • 515Likes

@Bert  schreef:

@wewanl  schreef:

Doorgaan met coax is erg dom. In de meeste gemeenten ligt er coaxkabel van tientallen jaren oud en zijn eigenlijk al over de levensduur heen.

@wewanl Wat is de werkelijke technische levensduur van de groene coax grondkabel naar de woning?

De groene coax ligt hier al 50 jaar in de grond, zonder problemen en ik lees van glasvezel een levensduur van 25 jaar.

@Bert  waarom 'vertel; je niet het complete verhaal. De technische specificaties van coax waren bij de aanleg ook geen 50 jaar. Dat die kabels het zolang volhouden is dus pure tijdswinst. De technische specificaties van glasvezel zijn inderdaad op dit moment rond 20-25 jaar. Maar wellicht komt we er over 25 jaar wel achter dat glasvezel ook nog langer mee kan dan dat wij nu verwachten.

En wat betreft die coaxkabel van 50 jaar oud. Ja die doet het nog steeds. Maar voor hoeveel procent? De kwaliteit van die kabel gaat wel degelijk achteruit. En zeker met nieuwe technieken als docsis 4 worden minder goed werkende coaxkabels al heel snel 'afgestraft'. Gevolgen zijn minder stabiele diensten en snelheden die lager zijn dan van het abonnement verwacht mag worden.

Garihd

Level 16
  • 1895Posts
  • 63Oplossingen
  • 1030Likes

@VZWatcher  schreef:

@Garihd  ook niet helemaal waar wat je zegt. Zonder APG als investeerder in de JV Glaspoort had KPN al ruim drie miljoen aansluitingen zelfstandig gerealiseerd. Ook de stelling dat Delta Fiber doorgaat waar KPN stopt, is ook achterhaalt nu Glaspoort er is. Deze JV gaat zich juist op kleinere dorpen en buitengebieden richten. KPN heeft als eerste doel voor 2026 80 procent NL adressen te realiseren. Daarna is het opvolgende doel om dit op te schalen naar rond 95 procent van de adressen. Dat zijn meer dan zeven miljoen adressen. Dus er komt wel degelijk een heel grote overlap met DFN. Of DFN moet KPN kopen (kan klein omdat  eerder overname poging EQT/Stonepeak is mislukt) of KPN moet DFN overnemen (kans eveneens niet groot omdat investeerders DFN winst op aanleg willen genereren en zelf aanleggen voor KPN ongeveer de helft goedkoper is dan de huidige richtprijs overname glasvezelaansluiting).

En ook dat is niet helemaal waar, er was eerst een samenwerking onder de naam Reggefiber de Eindelijkglasvezel.nl campagne.

Zonder Dik wessels investerings maatschappij was het eerste glasvezel netwerk er ook niet gekomen.

En inderdaad zal er (helaas) mogelijk een grote overlap komen tussen DFN en KPN netwerk.

Ik zie meer kans dat Liberty Global zijn klanten verkoopt aan EQT/Deltafiber.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes

@VZWatcher "waarom 'vertel; je niet het complete verhaal."

Simpelweg, omdat ik het complete verhaal niet weet en daarom stel ik de vraag:

Wat is de werkelijke technische levensduur van de groene coax grondkabel naar de woning?

"De technische specificaties van coax waren bij de aanleg ook geen 50 jaar."

Wat waren die specificaties dan wel bij de aanleg?

Ik kan het niet vinden.

Als ik dat zou weten of precies zou kunnen vinden, dan had ik dat hier wel geschreven, maar het is zeer lastig om dit te vinden op het internet, je leest veel verschillende informatie, vandaar de vraag aan diegene die het precies schijnt te weten: "Doorgaan met coax is erg dom. In de meeste gemeenten ligt er coaxkabel van tientallen jaren oud en zijn eigenlijk al over de levensduur heen."

"En wat betreft die coaxkabel van 50 jaar oud. Ja die doet het nog steeds. Maar voor hoeveel procent? De kwaliteit van die kabel gaat wel degelijk achteruit."

Dat is dus de vraag, met hoeveel procent gaat dat achteruit en hoelang gaat een groene coax grondkabel mee.

Garihd

Level 16
  • 1895Posts
  • 63Oplossingen
  • 1030Likes

@VZWatcher  schreef:

@Bert  schreef:

@wewanl  schreef:

@Bert  waarom 'vertel; je niet het complete verhaal. De technische specificaties van coax waren bij de aanleg ook geen 50 jaar. Dat die kabels het zolang volhouden is dus pure tijdswinst. De technische specificaties van glasvezel zijn inderdaad op dit moment rond 20-25 jaar. Maar wellicht komt we er over 25 jaar wel achter dat glasvezel ook nog langer mee kan dan dat wij nu verwachten.

En wat betreft die coaxkabel van 50 jaar oud. Ja die doet het nog steeds. Maar voor hoeveel procent? De kwaliteit van die kabel gaat wel degelijk achteruit. En zeker met nieuwe technieken als docsis 4 worden minder goed werkende coaxkabels al heel snel 'afgestraft'. Gevolgen zijn minder stabiele diensten en snelheden die lager zijn dan van het abonnement verwacht mag worden.

Uiteraard gaat de kwalteit achteruit. Zolang de klanten hun contractuele snelheden halen is er niks mis. Wordt de snelheid niet gehaald en staat vast dat het aan de kabel ligt dan moet deze worden vervangen of er wordt inderdaad hetzelfde spelletje gespeeld wat KPN deed je kocht een bandbreedte in tot xx Mbps 

Die werkelijk leverbare snelheid moet ondubbelzinnig worden gepubliceerd. Het plaatje wat @Pasi heeft gepost is de werkelijk leverbare bandbreedte op zijn adres. 

RoWi.

Level 20
  • 18051Posts
  • 754Oplossingen
  • 6134Likes

KPN heeft nog een flinke weg te gaan een collega van mij woont in echt buitengebied. Dit kan bij hem worden geleverd.

1000004047.png

 er ligt ook een ongebruikte vezel van Delta voor zijn erf.

1000004049.png

Die vezel naar binnenbrengen gaat hem € 15,28 extra kosten of eenmalig € 1600,00

Daar heeft hij bewust niet voor gekozen en Kabel Ziggo is helemaal nooit aangelegd daar.

Ik heb hier of in een ander topic eerder geschreven over De Meern een bewoner die ik daar sprak was tevreden met Ziggo en up en download snelheden zei hem niks. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11327Posts
  • 130Oplossingen
  • 3918Likes

@Garihd  schreef:

@VZWatcher  schreef:

@Bert  schreef:

@wewanl  schreef:

Uiteraard gaat de kwalteit achteruit. Zolang de klanten hun contractuele snelheden halen is er niks mis. Wordt de snelheid niet gehaald en staat vast dat het aan de kabel ligt dan moet deze worden vervangen of er wordt inderdaad hetzelfde spelletje gespeeld wat KPN deed je kocht een bandbreedte in tot xx Mbps 

Die werkelijk leverbare snelheid moet ondubbelzinnig worden gepubliceerd. Het plaatje wat @Pasi heeft gepost is de werkelijk leverbare bandbreedte op zijn adres. 

MR_CHIP_0-1697297318534.png

dan heb  je ook nog dit

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic