Goedemiddag,
Vanaf ongeveer oktober 2020 ervaren wij regelmatig lag spikes/packetloss op willekeurige momenten. Met name in de avond komt dit voor waarop vrijdag avond het vaak merkbaar is. Helaas begint zich dit nu ook overdag voor te doen tijdens Teams overleggen (erg vervelend). Dit probleem doet zich voor op zowel bekabeld (pc) als wifi verbinding.
Inmiddels heb ik meerdere malen contact gehad met de helpdesk en is er onlangs een monteur langs geweest o (uiteraard was het toen stabiel.. haha). Wel hebben we een nieuwe modem gekregen met de hoop het hiermee op te lossen maar helaas.
Tijdens de lagspikes worden een geen downloads noch updates uitgevoerd. Daarnaast betreft dit echt (willekeurige) momentopnames. Wanneer ik bijvoorbeeld nu een speedtest uitvoer krijg ik prima waardes. Het lijkt erg op een capaciteitsprobleem hier in de buurt.
Ik hoop het probleem nu toch echt een keer verholpen te hebben. Erg vervelend dit en uiteraard niet waarvoor we maandelijks betalen. Dank voor uw hulp bij voorbaat! 🙂
Indien u informatie nodig heeft dan hoor ik het graag (router status, pings etc). Gezien de monteur onlangs nog is geweest leek mij een foto van de aansluiting (ongewijzigd) niet van toepassing voor nu.