Vanaf oktober willekeurige lag spikes / packetloss

Goedemiddag,

Vanaf ongeveer oktober 2020 ervaren wij regelmatig lag spikes/packetloss op willekeurige momenten. Met name in de avond komt dit voor waarop vrijdag avond het vaak merkbaar is. Helaas begint zich dit nu ook overdag voor te doen tijdens Teams overleggen (erg vervelend). Dit probleem doet zich voor op zowel bekabeld (pc) als wifi verbinding.

Inmiddels heb ik meerdere malen contact gehad met de helpdesk en is er onlangs een monteur langs geweest o (uiteraard was het toen stabiel.. haha). Wel hebben we een nieuwe modem gekregen met de hoop het hiermee op te lossen maar helaas.

Tijdens de lagspikes worden een geen downloads noch updates uitgevoerd. Daarnaast betreft dit echt (willekeurige) momentopnames. Wanneer ik bijvoorbeeld nu een speedtest uitvoer krijg ik prima waardes. Het lijkt erg op een capaciteitsprobleem hier in de buurt.

Ik hoop het probleem nu toch echt een keer verholpen te hebben. Erg vervelend dit en uiteraard niet waarvoor we maandelijks betalen. Dank voor uw hulp bij voorbaat! ๐Ÿ™‚

Indien u informatie nodig heeft dan hoor ik het graag (router status, pings etc). Gezien de monteur onlangs nog is geweest leek mij een foto van de aansluiting (ongewijzigd) niet van toepassing voor nu.

Rokbock
Gedreven Meedenker
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
5 Reacties 5

Alles kan van belang zijn, er zijn manieren van installatie die later toch wel eens aangepast moesten worden.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Hoi Bert,

Dank voor je snelle reactie!! Hierbij schermafbeeldingen van de up- en downstream, configuratie en historie. Ik zal later vandaag een foto maken van de aansluiting.

De links verwijzen naar de schermafbeeldingen (Imgur).

Rokbock
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zie flink hoge upstream waarden.

Ik wacht de foto af.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

IMG_20210224_164843.jpg

Bij deze de foto van de aansluiting! Onlangs getest door de monteur en het kastje (witte aansluitpunt) is twee jaar geleden vervangen.

Het apparaat aan de muur betreft Philips hue lampen bridge.

Extra toevoeging: Wanneer ik tijdens de dipmomenten een speedtest uitvoer kom ik gemiddeld uit op 20 - 90 mbit download (gaat traag omhoog) en is de upload meestal 20. Laatst genoemde is standaard geloof ik.

Rokbock
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat ziet er goed uit.

Mogelijk kan een Ziggo moderator nog iets zien in de achtergrond.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Uitgelicht topic