kosten000

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Van POP3 naar IMAP

Ik heb net in outlook nieuwe email-accounts aangemaakt (IMAP was voorheen POP3). Alles werkt totdat ik de oude POP3 accounts verwijder; dan komen de inkomende mails niet meer binnen. Als ik weer een POP3 account aanmaak, komen de emails wel weer binnen. Alle instellingen zij conform de handleiding van Ziggo. Wat is hier aan te doen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11614Likes

OK, duidelijk, Outlook 2007 wordt niet meer door Microsoft ondersteund sinds 2017.

Het zou zomaar kunnen dat de laatste update beveiligingen niet meer aanwezig zijn om een goede verbinding te maken met Ziggo.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11614Likes

Met IMAP haal je de mails niet letterlijk binnen, maar je kijkt in de mailserver van Ziggo.

 

Met POP haal de mail wel letterlijk helemaal binnen op je computer en uit de mailserver als je geen kopie achterlaat, dat is in te stellen in Outlook.

 

het is maar net wat je zelf wilt en makkelijk vindt.

 

In Outlook hoef je alleen met een nieuw IMAP account je mailadres en wachtwoord in te vullen, verder krijgt Outlook de rest van de gegevens van de Ziggo mailserver en stelt Outlook zich automatische in.

 

Als je net met POP de mailserver hebt leeggehaald, dan zie je met IMAP niets meer in de inbox.

kosten000
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie. Echter, als ik mijn oude pop accounts verwijder en dan een email aan mezelf stuur (met IMAP instelling), dan staat die mail op de Ziggo mailserver, maar ik krijg die niet te zien in outlook (2007). Ik denk dat het synchroniseren niet lukt...

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11614Likes

OK, duidelijk, Outlook 2007 wordt niet meer door Microsoft ondersteund sinds 2017.

Het zou zomaar kunnen dat de laatste update beveiligingen niet meer aanwezig zijn om een goede verbinding te maken met Ziggo.

Bekijk in context

kosten000
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk dat het dan maar eens tijd wordt om over te stappen naar een ander e-mailprogramma...

Dank.

Uitgelicht topic