1
Vraag
2
Reacties
HarrietW

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Van KPN naar Ziggo: uitgaande mail werkt niet

Dag community,

Heb een (antiek) emailaccount bij wirehub, server uitgaande mail was gelinkt aan KPN dat werkte prima.
Nu ik recent ben overgestapt van KPN naar Ziggo, doet mijn uitgaande mail het niet meer (inkomende mail doet het nog prima, die is gelinkt aan wirehub).

Heb server uitgaande mail aangepast naar smtp.ziggo.nl, dat werkt niet. Krijg bij test de melding "de reactie van de server was 550".
Smtp.wirehub.nl werkt ook niet als server voor uitgaande mail (al langere tijd niet overigens).

Ben geen computerexpert (dat blijkt ;-)), kan iemand mij helpen?!
Dank alvast.

groet Harriet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dag Harriet,
Je gebruikt smtp.ziggo.nl over port 587, denk ik zo.
Dan moet voor Login op smtp.ziggo.nl je Ziggo Email address de username zijn, en moet je het daarbij horende password gebruiken.
Heb je dat goed ingesteld?

Error 550 kan nog van alles betekenen. Staat er geen tekst bij?

Stel de Login is het probleem.
Probeer eens met je Ziggo Email gegevens in te loggen op Ziggo Webmail.
https://mail.ziggo.nl/
Lukt dat wel?

Gr Han

Bekijk in context

6 Reacties 6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dag Harriet,
Je gebruikt smtp.ziggo.nl over port 587, denk ik zo.
Dan moet voor Login op smtp.ziggo.nl je Ziggo Email address de username zijn, en moet je het daarbij horende password gebruiken.
Heb je dat goed ingesteld?

Error 550 kan nog van alles betekenen. Staat er geen tekst bij?

Stel de Login is het probleem.
Probeer eens met je Ziggo Email gegevens in te loggen op Ziggo Webmail.
https://mail.ziggo.nl/
Lukt dat wel?

Gr Han
HarrietW
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dag Han,

Dank voor je reactie!
Ik heb geen ziggo email adres...... of heb ik dat automatisch bij het abonnement gekregen?
Ik ga ziggo wel ff bellen, is wsl handiger.

groet Harriet
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je hebt een Ziggo Email adres gekregen of je moet dat nog gaan instellen.
Kun je al inloggen bij Mijn Ziggo?
https://account.ziggo.nl/account/inloggen?brand=selfcare

Zo nee dan moet je een Account aanmaken mbv je klantnr.
Daarna kun je wel bij Produkten>Internet vinden hoe je een Email account moet aanmaken. Stukje naar beneden Scrollen.
Dat adres (met wachtwoord) hoef je verder niet te gaan gebruiken (niemand vertellen dus), maar je hebt het wel nodig om smtp.ziggo.nl te kunnen benutten.
Han
HarrietW
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Han,

Heb adres aangemaakt, duurt ca. een half uur maar daarna kan ik het gebruiken.
Ik laat je nog weten of het gelukt is, maar het lijkt mij dat dit goed gaat komen :slight_smile:.

Nogmaals dank voor je hulp, stuk sneller dit dan de ziggo helpdesk :wink:

Harriet
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Niet te vroeg juichen. We zien wel, toch?
HarrietW
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Joehoe het is gelukt!
Met dank aan Han.

Held! :grinning::thumbsup::clap::relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic