1
Vraag
2
Reacties
merteb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Valse e-mail adressen: gehackt

Van Ziggo kreeg ik bericht dat via mijn officiële e-mail adres mijn account gehact was:
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
Uiteraard heb ik hierop voor zowel mijn Ziggo als voor mijn e-mail nieuwe wachtwoorden geïnstalleerd.
Helaas loop in tegen de volgende twee problemen aan:
Bij de KLM heb ik geprobeerd om een Flying Blue kaart aan te vragen, waarbij het antwoord was dat via mijn mail meerdere kaarten actief waren waarop ze mijn Flying Blue nummer wilde opvragen, die ik uiteraard niet heb, zo kwam ik in een vicieuze cirkel.
Als tweede heb ik geprobeerd om via Ziggo webmail een mail uit te sturen naar mijzelf en zag in de haeder dat er maar liefst 5 e-mail adressen aan mijn account vast zitten. Het versturen lukt niet met bijgaande melding:
Kan het bericht niet sturen naar de volgende ontvangers: [" " ] (550 - 550-Message refused by spam filter (node=smtp9.tb.mail.iss.as9143.net
550 msg-id=1gkWT5-0004A9-Jf)
)
Dit is het bericht in de webmail.
Vraag is hoe krijg ik de vreemde e-mail adressen weg?
Met vriendelijke groet

Bart
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kunt dat plaatje wel handhaven maar dan de username van je Email address onleesbaar maken met een Image Editor.

Het probleem met die rare adressen komt zo bizar op mij over, dat ik vooralsnog met de mond vol tanden sta. Over dit punt pas ik nog even.

Dat je Account een -meestal onterechte- blokkade krijgt voor verzenden met een Email Client via smtp.ziggo.nl:587 is hier verder aan de orde van de dag.
Op te lossen met wijziging van je Mijn Ziggo wachtwoord en je Email wachtwoord.
Dat kan tijdelijk zijn! Ziggo Webmail gebruiken voorkomt dit probleem en is een workaround als je een lopende blokkade hebt.
Tot zover,
Han

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
merteb Dit is een openbaar klanten helpen andere klanten forum.
Haal aub je persoonlijke gegevens weg.

Dat kan binnen het uur als je op de drie puntjes rechtsonder klikt en op bewerken.

Ik zou heel snel je computer scannen. Haal even alles wat verbonden is met het internet er van af, je hebt zeer waarschijnlijk een besmetting opgelopen die uit jouw naam emails verstuurd.

Ook moet je al je wachtwoorden veranderen.

https://www.malwarebytes.nl/
Hoe te installeren.
https://www.seniorweb.nl/software/malwarebytes-anti-malware



Ik zou ook de KLM proberen te contacten, liefst per telefoon, met de mededeling dat je Flying Blue kaart mogelijk misbruikt wordt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kunt dat plaatje wel handhaven maar dan de username van je Email address onleesbaar maken met een Image Editor.

Het probleem met die rare adressen komt zo bizar op mij over, dat ik vooralsnog met de mond vol tanden sta. Over dit punt pas ik nog even.

Dat je Account een -meestal onterechte- blokkade krijgt voor verzenden met een Email Client via smtp.ziggo.nl:587 is hier verder aan de orde van de dag.
Op te lossen met wijziging van je Mijn Ziggo wachtwoord en je Email wachtwoord.
Dat kan tijdelijk zijn! Ziggo Webmail gebruiken voorkomt dit probleem en is een workaround als je een lopende blokkade hebt.
Tot zover,
Han
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Je zit natuurlijk niet te wachten op zulke berichten, merteb. Goed dat je hiermee aan de gang wilt en de Community hebt gevonden. Welkom hier! Hoe staat het er nu mee?
merteb
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijf het vreemd vinden, had wel gelijk de wachtwoorden verwijderd, maar ondanks gebruik van Malwarebytes, Norton en de e-mail beveiliging van Ziggo, gaat het blijkbaar toch wel eens mis. Met de KLM heb ik via de app contact gehad, bellen is 2 x 1uur in de wachtstand waarna de verbinding verbroken wordt, maar dit is nu opgelost.
De mail van Han is voor mij de meest geruststellende
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic