wyo1951
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN

Als ik gebruik wil maken van NordVPN word ik dan geblockt door Ziggo als bijvoorbeeld mijn email automatisch word opgehaald SMTP. VPN is voor mij een veiligheidsmaatregel en geen recreatief middel. Ook is het niet de bedoeling dat ik bijv Ziggo Go tv in het buitenland ga kijken of Netflix benaderen vanuit ander land (heb trouwens geen abonnement meer, steeds hetzelfde )

Alvorens ik NordVPN installeer zou ik graag willen weten of er geen blokkade door Ziggo wordt opgeworpen en dat ik dan bijv het wachtwoord van Mijn Ziggo en mijn Hoofdmailadres moet veranderen.

graag zou ik hier antwoord op willen hebben,  dank je 

Als er een Ziggo medewerker ook online is die dit kan beantwoorden is het helemaal geweldig.

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45233Reacties
  • 2685Oplossingen
  • 9780Likes

"Als ik gebruik wil maken van NordVPN word ik dan geblockt door Ziggo als bijvoorbeeld mijn email automatisch word opgehaald SMTP."

Je mail wordt niet opgehaald via SMTP, maar verzonden via SMTP.

Mail wordt opgehaald via POP of IMAP.

Een blokkade zou zomaar kunnen, dat komt nogal eens voorbij hier, met de melding, email opgehaald vanuit verschillende locaties of verzonden via verschillende locaties en dat kan dan net zo goed een hacker zijn die je inloggegevens heeft gekaapt en je mail aan het ophalen is of spam aan het verzenden is via je emailaccount.

efok
Expert
Expert
  • 3118Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1011Likes

Reken er maar op dat je mail wordt geblokkeerd als je gaat verzenden via een VPN. Dat komt omdat een VPN nogal vaak wordt gebruikt voor zaken die niet door de beugel kunnen. Daarvoor is een VPN prima, verder zie ik het nut er niet van eerlijk gezegd.

wyo1951
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nut en noodzaak daarover zijn de meningen verdeeld en dus subjectief.

wyo1951
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

idd smtp is verzenden, kleine vergissing.

Vreemd en vervelend  dat email een obstakel vormt om VPN  te kunnen installeren.

Steefb
Expert
Expert
  • 9150Reacties
  • 1654Oplossingen
  • 2709Likes

Via de webmail is een vpn geen probleem.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4119Reacties
  • 400Oplossingen
  • 853Likes

Hi @wyo1951 en welkom hier! 

Zo te zien hebben Bert! efok en Steefb al voor opheldering gezorgd en daar sluit ik mij helemaal bij aan. Blijf je hierna toch nog met vragen zitten, stel ze dan gerust. 

wyo1951
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Mariska, webmail word als suggestie gegeven, is dat alleen nodig voor het hoofd emailadres?  Of moet ik alle email adressen via webmail binnenhalen en verzenden?

Als ik bijvoorbeeld gebruik maak van vpn split tunneling en daarbij aangeef dat ik email via de reguliere weg wil laten binnenkomen en verzenden, is dat ook een optie? Het zijn zo maar vragen die mij me opkomen. Dat betekent dus dat ik een snelkoppeling op elk toestel moet maken voor webmail om mijn email "ongestoord" te openen en verzenden. Zonder dat ik ineens geblockt wordt als zou er iemand mijn email gehackt hebben?

graag hoor ik van je?

Groet.

wyo1951
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steef, dank voor je reactie. hoe kan ik dit het best realiseren. Het feit dat ik die vraag stel, betekent dat er geen domme vragen zijn 😉, alleen onwetendheid.

Steefb
Expert
Expert
  • 9150Reacties
  • 1654Oplossingen
  • 2709Likes

@wyo1951  schreef:

Steef, dank voor je reactie. hoe kan ik dit het best realiseren. Het feit dat ik die vraag stel, 

Webmail, is mail die je via je browser beheert.

Bijvoorbeeld via ziggo.nl.

Steefb_0-1623254005307.png

Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

.

wyo1951
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit gaat me vast lukken, maar daar kan je dan tegelijkertijd  diverse Ziggo mail accounts tegelijk aan koppelen.

En VPN split tunneling, dus email via normale ingang en apps of programma's van jouw keuze via de VPN zou ook nog kunnen. Of je webmail forwarden naar een niet- Ziggo adres? Komt deze dan automatisch niet meer binnen op je iPhone etc ? M.a.w. hij word rechtstreeks vanaf het webmail account naar het niet-Ziggo account geforward.?

Uitgelicht topic