1
Vraag
2
Reageer en help mee
koenren

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN

Mijn Email wordt alsmaar geblokkeerd voor uitgaand door Ziggo. Ik werk via VPN uit veiligheid. Hoe kan ik dit oplossen zodat Ziggo me niet elke keer blokkeert?

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

 

Ziggo zal ( bijna ) altijd het account blokkeren, als via een vpn een mail client wordt gebruikt. Dit i.v.m. de kans, dat dan misschien een hack poging wordt gedaan.

Webmail werkt wel via een VPN.

mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Pasi wrote:

Dit i.v.m. de kans, dat dan misschien een hack poging wordt gedaan.

Webmail werkt wel via een VPN.

Klok/klepel. Heeft te maken met o.a. mail-relay. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
mandatory wrote:
Pasi wrote:

Dit i.v.m. de kans, dat dan misschien een hack poging wordt gedaan.

Webmail werkt wel via een VPN.

Klok/klepel. Heeft te maken met o.a. mail-relay. 

 

We zouden het verschrikkelijk technisch kunnen maken ( dat wordt hier helaas soms vaak gedaan ), maar heeft de vraagsteller daar wat aan? Snapt hij/zij dat?

Vaak is de vraagsteller niet IT - technisch onderbouwd en als wij als techneuten antwoord zouden gaan geven, dan wordt de vraagsteller waarschijnlijk niet veel wijzer.

Mocht blijken dat de vraagsteller niet tevreden is met een Jip-en-Janneke uitleg, dan kunnen we wel een geheel technische uitleg gaan geven, maar dat laat ik dan wel aan u  over ( want dat gaat bijna niemand lezen ).



Mail openen met een mail client via een vpn, gaat bij Ziggo per definitie niet. Web-mail via een vpn gaat wel. Veel duidelijker en simpeler ( = KISS ) dan dat, kan ik het niet maken.


P.s. Tevens heeft de vraagsteller geheel niets aan uw ‘toevoeging’. Leg het dan geheel uit.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @koenren  en welkom op de Community,

Goede vraag die je hier via dit topic stelt! Maar wat @Pasi aangeeft klopt. Op het moment dat je een e-mailprogramma gebruikt i.c.m. een VPN connectie dan kan dat problemen opleveren bij het verzenden van e-mails. 
Dit probleem heb je niet op het moment dat je jouw e-mailgebruikt vanuit de Ziggo Webmail omgeving. In dit eerdere topic is dit onderwerp ook al eens ter sprake gekomen. Ik raad aan de informatie die daar staat ook door te nemen. 
Laat het maar onder dit topic weten als je hierover nog vragen hebt, we helpen je graag verder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic