Hoi @S. Meeuwissen, wat een vervelend probleem 😞 Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Wij blokkeren sowieso niet actief een uitgaande verbinding van je pc naar een bepaalde VPN server. Als er echt een blokkade is dan is het vaak aan de ontvangende kant. Wat bijvoorbeeld kan als er door een instabiele internetverbinding te vaak geprobeerd wordt een connectie te maken. Dat is echter maar wat speculatie want wat de exacte oorzaak is, is lastig om met zekerheid te zeggen op afstand. Het kan zijn dat de internetverbinding instabiel is en daarom (soms) geen verbinding kan worden gemaakt. Of juist dat de andere kant geen 'antwoord' geeft wanneer je een VPN verbinding probeert op te zetten.
Maar dan zou het niet opgelost moeten zijn met een ander IP adres. Als je modem al langer dan 7 dagen in de bridge modus staat, dan zou je die weer eens terug kunnen zetten naar de router modus. Dan is er kans dat je weer een nieuw IP adres krijgt (ook anders dan toen je modem eerder in router modus stond).
Daarnaast zou ik wel contact opnemen met de IT afdeling van je kantoor of zij kunnen zien of er aan hun kant een blokkade op zit. Dat het nu via een andere provider werkt zegt niet direct zoveel omdat zo'n blokkade van een IP adres pas na een tijdje actief kan worden, zoals mijn voorbeeld wat ik bovenin heb beschreven.