1
Vraag
2
Reacties
S. Meeuwissen

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

VPN wordt geblokkeerd

Om thuis te kunnen werken moet ik via VPN een verbinding opzetten met kantoor. Met mijn Connect Box in router modus werd de VPN een maand terug ineens geblokkeerd. Zowel Ziggo als de IT beheerder van mijn werk konden geen oplossing vinden. Alles is nagekeken. Het leek wel of mijn externe IP adres werd geblokkeerd.

 

Ziggo gaf aan het externe IP adres niet kunnen wijzigen. Enkel door de Connect Box in Bridge Modus te zetten kon een nieuw extern IP adres worden geforceerd. Met een losse router achter de Connect Box werkte de VPN verbinding gewoon weer. Tot vandaag....

 

Ik kan wederom geen VPN verbinding opzetten met kantoor en krijg de melding "Remote Server is not responding". Dit is hetzelfde probleem wat ik eerder had.

Probeer ik dezelfde VPN verbinding op te zetten via een andere provider (bijvoorbeeld door mijn mobiel als hotspot te gebruiken), dan lukt dat zonder problemen.

 

Het probleem lijkt dus echt in de Ziggo verbinding te liggen maar ik kom er niet uit. Is er iemand die dit probleem herkent en de oplossing weet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9511Posts
  • 1023Oplossingen
  • 8288Likes

Hoi @S. Meeuwissen, wat een vervelend probleem 😞 Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Wij blokkeren sowieso niet actief een uitgaande verbinding van je pc naar een bepaalde VPN server. Als er echt een blokkade is dan is het vaak aan de ontvangende kant. Wat bijvoorbeeld kan als er door een instabiele internetverbinding te vaak geprobeerd wordt een connectie te maken. Dat is echter maar wat speculatie want wat de exacte oorzaak is, is lastig om met zekerheid te zeggen op afstand. Het kan zijn dat de internetverbinding instabiel is en daarom (soms) geen verbinding kan worden gemaakt. Of juist dat de andere kant geen 'antwoord' geeft wanneer je een VPN verbinding probeert op te zetten.  

 

Maar dan zou het niet opgelost moeten zijn met een ander IP adres. Als je modem al langer dan 7 dagen in de bridge modus staat, dan zou je die weer eens terug kunnen zetten naar de router modus. Dan is er kans dat je weer een nieuw IP adres krijgt (ook anders dan toen je modem eerder in router modus stond). 

 

Daarnaast zou ik wel contact opnemen met de IT afdeling van je kantoor of zij kunnen zien of er aan hun kant een blokkade op zit. Dat het nu via een andere provider werkt zegt niet direct zoveel omdat zo'n blokkade van een IP adres pas na een tijdje actief kan worden, zoals mijn voorbeeld wat ik bovenin heb beschreven. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61431Posts
  • 4181Oplossingen
  • 15600Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

In dit geval morgen al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8552Posts
  • 546Oplossingen
  • 1976Likes

staat je modem momenteel in bridge of router mode ?

 

lijkt wel een blokkade die optreed als je te vaak het verkeerde wachtwoord invoer of vaak achter elkaar inlog

S. Meeuwissen
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het modem staat nog in Bridge mode en de internetverbinding is verder ook prima. Alleen de VPN verbinding komt niet tot stand. 

 

Als ik gebruik maak van de wifi van de buren, ook Ziggo, werkt de VPN wel.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8552Posts
  • 546Oplossingen
  • 1976Likes

zijn er instellingen in je eigen router gewijzigd of is er een firmware update geweest ?

S. Meeuwissen
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee, in mijn router is recent geen firmware update geweest en er zijn geen instellingen veranderd. De laatste keer dat dit gebeurde was toen het modem in bridge mode is gezet, maar daar werkte alles normaal.

 

Wel zijn er in de afgelopen 2 weken werkzaamheden aan het netwerk van Ziggo geweest hier in de buurt. Hierover ben ik ook twee maal geïnformeerd. Aangezien ik niet direct daarna een VPN verbinding heb hoeven maken kan ik niet beoordelen of het direct na deze werkzaamheden niet meer functioneerde.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8552Posts
  • 546Oplossingen
  • 1976Likes

is ipv6 misschien ingeschakeld in je eigen router ?

S. Meeuwissen
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee ook niet. Er is ook niets veranderd in instellingen.

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 9511Posts
  • 1023Oplossingen
  • 8288Likes

Hoi @S. Meeuwissen, wat een vervelend probleem 😞 Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Wij blokkeren sowieso niet actief een uitgaande verbinding van je pc naar een bepaalde VPN server. Als er echt een blokkade is dan is het vaak aan de ontvangende kant. Wat bijvoorbeeld kan als er door een instabiele internetverbinding te vaak geprobeerd wordt een connectie te maken. Dat is echter maar wat speculatie want wat de exacte oorzaak is, is lastig om met zekerheid te zeggen op afstand. Het kan zijn dat de internetverbinding instabiel is en daarom (soms) geen verbinding kan worden gemaakt. Of juist dat de andere kant geen 'antwoord' geeft wanneer je een VPN verbinding probeert op te zetten.  

 

Maar dan zou het niet opgelost moeten zijn met een ander IP adres. Als je modem al langer dan 7 dagen in de bridge modus staat, dan zou je die weer eens terug kunnen zetten naar de router modus. Dan is er kans dat je weer een nieuw IP adres krijgt (ook anders dan toen je modem eerder in router modus stond). 

 

Daarnaast zou ik wel contact opnemen met de IT afdeling van je kantoor of zij kunnen zien of er aan hun kant een blokkade op zit. Dat het nu via een andere provider werkt zegt niet direct zoveel omdat zo'n blokkade van een IP adres pas na een tijdje actief kan worden, zoals mijn voorbeeld wat ik bovenin heb beschreven. 

mdreed1000

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hope someone can assist, the internet connection works fine except when I try to connect to the work VPN. Give me an error " The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during the initial negotiations with the remote computer."

 

The VPN does work via a KPN mobile phone hotspot and on the Den Haag gym wifi. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61431Posts
  • 4181Oplossingen
  • 15600Likes

@tobiastheebe Kun jij eens meekijken in het bericht hierboven of je er iets mee kunt?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14142Posts
  • 869Oplossingen
  • 5748Likes

@mdreed1000 To determine whether Dual-Stack Lite is in use, could you post the first half of your public/external IPv4 address?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic