Beste,
Sinds vandaag kan ik ineens geen verbinding meer maken met de VPN server van mijn werk. ICT heeft alles nagekeken, maar alles staat goed ingesteld, het zou aan het modem van Ziggo moeten liggen.
Als ik verbinding maak met de hotspot op mijn mobiel kan ik ook wel gewoon inloggen. De helpdesk kan mij helaas niet helpen en heeft mij verwezen naar Ziggo community om het zelf maar uit te zoeken (wat een fantastische service weer).
Dus bij deze, wie kan mij hiermee helpen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. Tineke
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sinds eind vorige week kan ik weer op de VPN. ICT kon nog steeds niet vinden op de server, IP-adres werd niet zichtbaar geblokkeerd. Uiteindelijk hebben ze de servers opnieuw opgestart en kon ik weer inloggen. Het probleem lag dan echt aan het ineens omzetten van de ipv4 naar ipv6.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
heb je het modem al 30 seconde van de stroom gehad?
Ja, al meerdere keren. Ook geprobeerd met een kabel of hij dan verbinding wil maken, maar dit werkt ook niet. Ook is de VPN nog een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Tineke van den Berg wrote:Ja, al meerdere keren. Ook geprobeerd met een kabel of hij dan verbinding wil maken, maar dit werkt ook niet. Ook is de VPN nog een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd.
heb je een ipv4 only of dslite of full dual stack?
Er wordt aangegeven dat de default IPv6 is met IPv4 als fallback. Er wordt een score aangegeven van 18/20.
Tineke van den Berg wrote:Er wordt aangegeven dat de default IPv6 is met IPv4 als fallback. Er wordt een score aangegeven van 18/20.
dat kan de oorzaak zijn
een moderator kan jou modem op ipv4 only zetten
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
Hi @Tineke van den Berg en welkom op onze Community!
Ik zie dat je direct aan de slag bent gegaan met het advies van @anoniemforum en je modem intussen op IPv4 only staat. Hoe gaat het nu? Is het intussen ook gelukt om weer verbinding te krijgen met de VPN server van jouw werkt?
De instellingen zijn inderdaad inmiddels aangepast naar IPv4, de VPN blijkt inderdaad niet te werken met IPv6. (Bedankt @anoniemforum )
Helaas kan ik nog steeds niet inloggen op de VPN. Na het aanpassen van de instellingen was de snelheid van het internet gedaald naar 1.8MB. Na een volledig reset van het modem was dat opgelost, maar kon ik nog steeds niet inloggen.
Weer een andere collega van de helpdesk heeft toen nog een instelling aangepast, waardoor ik ook ineens geen wifi meer had en ook het bekabeld internet het niet meer deed (telefoon van het werk moet via kabel, voip). Enkel de wifi op mijn mobiel deed het nog.
Toen is er een instelling weer teruggezet, waarbij de wifi het weer deed (laptop blijft af en toe wegvallen). De medewerker van de helpdesk gaf aan dat de telefoon van het werk wat langer zou duren, maar die doet het nu na 4 uur nog steeds niet. De medewerker zou mij later terugbellen en zou navraag doen wat er nog verkeerd kan gaan.
Inmiddels dus nog geen VPN en ook geen werkende voip telefoon meer. Ik wacht nu totdat ik word teruggebeld. Mocht iemand in tussentijd nog ideeën hebben dan hoor ik dat graag.
Tineke van den Berg wrote:De instellingen zijn inderdaad inmiddels aangepast naar IPv4, de VPN blijkt inderdaad niet te werken met IPv6. (Bedankt @anoniemforum )
Helaas kan ik nog steeds niet inloggen op de VPN. Na het aanpassen van de instellingen was de snelheid van het internet gedaald naar 1.8MB. Na een volledig reset van het modem was dat opgelost, maar kon ik nog steeds niet inloggen.
Weer een andere collega van de helpdesk heeft toen nog een instelling aangepast, waardoor ik ook ineens geen wifi meer had en ook het bekabeld internet het niet meer deed (telefoon van het werk moet via kabel, voip). Enkel de wifi op mijn mobiel deed het nog.
Toen is er een instelling weer teruggezet, waarbij de wifi het weer deed (laptop blijft af en toe wegvallen). De medewerker van de helpdesk gaf aan dat de telefoon van het werk wat langer zou duren, maar die doet het nu na 4 uur nog steeds niet. De medewerker zou mij later terugbellen en zou navraag doen wat er nog verkeerd kan gaan.
Inmiddels dus nog geen VPN en ook geen werkende voip telefoon meer. Ik wacht nu totdat ik word teruggebeld. Mocht iemand in tussentijd nog ideeën hebben dan hoor ik dat graag.
staat het modem nu op ipv4 only kun je dat eens nakijken
Ja, ipv6 wordt niet meer ondersteund.
Tineke van den Berg wrote:Ja, ipv6 wordt niet meer ondersteund.
misschien een blokkade op de vpn server
Dat heeft ict gecontroleerd, stond geen blokkade. Ik werk ook al maanden via de vpn, enige wat is veranderd was dat het modem ineens op ipv 6 stond. Dat kan vorige week nog niet zo zijn geweest omdat de vpn niet werkt met ipv6.
Tineke van den Berg wrote:Beste,
Sinds vandaag kan ik ineens geen verbinding meer maken met de VPN server van mijn werk. ICT heeft alles nagekeken, maar alles staat goed ingesteld, het zou aan het modem van Ziggo moeten liggen.
Gr. Tineke
Hey @Tineke van den Berg . Welkom hier!
Heeft je ICT afdeling ook gezegd wat er dan precies aan het Ziggo modem zou moeten liggen/mis zou moeten zijn?
Hoi @Lycke Ziggo , de instelling was in ieder geval veranderd van ipv4 naar ipv6. Deze instelling is inmiddels weer teruggezet, maar ik kan nog steeds niet inloggen op de vpn. ICT heeft alle instellingen op mijn laptop nagekeken, maar kan niets vinden wat niet goed staat. Ook zijn er geen veranderingen doorgevoerd op de vpn server. Het enige wat ineens anders was, was de instelling naar ipv 6.
Hebben jullie nog ideeën waar het verder aan kan liggen? Het is toch raar dat ik ineens niet meer kan inloggen terwijl er aan mijn kant en bij het werk niets is veranderd.
Sinds eind vorige week kan ik weer op de VPN. ICT kon nog steeds niet vinden op de server, IP-adres werd niet zichtbaar geblokkeerd. Uiteindelijk hebben ze de servers opnieuw opgestart en kon ik weer inloggen. Het probleem lag dan echt aan het ineens omzetten van de ipv4 naar ipv6.
Fijn dat het weer werkt @Tineke van den1 en dat ICT je alsnog heeft kunnen helpen hierbij. Eindelijk weer probleemloos gebruik kunnen maken van de VPN 😉
Dank voor je terugkoppeling hier en alvast een goed weekend gewenst!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.