De instellingen zijn inderdaad inmiddels aangepast naar IPv4, de VPN blijkt inderdaad niet te werken met IPv6. (Bedankt @anoniemforum )
Helaas kan ik nog steeds niet inloggen op de VPN. Na het aanpassen van de instellingen was de snelheid van het internet gedaald naar 1.8MB. Na een volledig reset van het modem was dat opgelost, maar kon ik nog steeds niet inloggen.
Weer een andere collega van de helpdesk heeft toen nog een instelling aangepast, waardoor ik ook ineens geen wifi meer had en ook het bekabeld internet het niet meer deed (telefoon van het werk moet via kabel, voip). Enkel de wifi op mijn mobiel deed het nog.
Toen is er een instelling weer teruggezet, waarbij de wifi het weer deed (laptop blijft af en toe wegvallen). De medewerker van de helpdesk gaf aan dat de telefoon van het werk wat langer zou duren, maar die doet het nu na 4 uur nog steeds niet. De medewerker zou mij later terugbellen en zou navraag doen wat er nog verkeerd kan gaan.
Inmiddels dus nog geen VPN en ook geen werkende voip telefoon meer. Ik wacht nu totdat ik word teruggebeld. Mocht iemand in tussentijd nog ideeën hebben dan hoor ik dat graag.