1
Vraag
2
Reacties
Tineke van den1

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

VPN werkt niet meer

Beste, 

 

Sinds vandaag kan ik ineens geen verbinding meer maken met de VPN server van mijn werk. ICT heeft alles nagekeken, maar alles staat goed ingesteld, het zou aan het modem van Ziggo moeten liggen. 

Als ik verbinding maak met de hotspot op mijn mobiel kan ik ook wel gewoon inloggen. De helpdesk kan mij helaas niet helpen en heeft mij verwezen naar Ziggo community om het zelf maar uit te zoeken (wat een fantastische service weer). 

Dus bij deze, wie kan mij hiermee helpen. 

Alvast bedankt voor jullie reactie. 

Gr. Tineke 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sinds eind vorige week kan ik weer op de VPN. ICT kon nog steeds niet vinden op de server, IP-adres werd niet zichtbaar geblokkeerd. Uiteindelijk hebben ze de servers opnieuw opgestart en kon ik weer inloggen. Het probleem lag dan echt aan het ineens omzetten van de ipv4 naar ipv6.

Bekijk in context

15 Reacties 15
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je het modem al 30 seconde van de stroom gehad?

Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja, al meerdere keren. Ook geprobeerd met een kabel of hij dan verbinding wil maken, maar dit werkt ook niet. Ook is de VPN nog een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Tineke van den Berg wrote:

Ja, al meerdere keren. Ook geprobeerd met een kabel of hij dan verbinding wil maken, maar dit werkt ook niet. Ook is de VPN nog een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd. 

heb je een ipv4 only of dslite of full dual stack?

https://ipv6-test.com

 

Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Er wordt aangegeven dat de default IPv6 is met IPv4 als fallback. Er wordt een score aangegeven van 18/20.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Tineke van den Berg wrote:

Er wordt aangegeven dat de default IPv6 is met IPv4 als fallback. Er wordt een score aangegeven van 18/20.

dat kan de oorzaak zijn

een moderator kan jou modem op ipv4 only zetten

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @Tineke van den Berg en welkom op onze Community! 

Ik zie dat je direct aan de slag bent gegaan met het advies van @anoniemforum en je modem intussen op IPv4 only staat. Hoe gaat het nu? Is het intussen ook gelukt om weer verbinding te krijgen met de VPN server van jouw werkt? 

Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De instellingen zijn inderdaad inmiddels aangepast naar IPv4, de VPN blijkt inderdaad niet te werken met IPv6. (Bedankt @anoniemforum ) 

Helaas kan ik nog steeds niet inloggen op de VPN. Na het aanpassen van de instellingen was de snelheid van het internet gedaald naar 1.8MB. Na een volledig reset van het modem was dat opgelost, maar kon ik nog steeds niet inloggen. 

Weer een andere collega van de helpdesk heeft toen nog een instelling aangepast, waardoor ik ook ineens geen wifi meer had en ook het bekabeld internet het niet meer deed (telefoon van het werk moet via kabel, voip). Enkel de wifi op mijn mobiel deed het nog.

Toen is er een instelling weer teruggezet, waarbij de wifi het weer deed (laptop blijft af en toe wegvallen). De medewerker van de helpdesk gaf aan dat de telefoon van het werk wat langer zou duren, maar die doet het nu na 4 uur nog steeds niet. De medewerker zou mij later terugbellen en zou navraag doen wat er nog verkeerd kan gaan. 

Inmiddels dus nog geen VPN en ook geen werkende voip telefoon meer. Ik wacht nu totdat ik word teruggebeld. Mocht iemand in tussentijd nog ideeën hebben dan hoor ik dat graag. 
 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Tineke van den Berg wrote:

De instellingen zijn inderdaad inmiddels aangepast naar IPv4, de VPN blijkt inderdaad niet te werken met IPv6. (Bedankt @anoniemforum ) 

Helaas kan ik nog steeds niet inloggen op de VPN. Na het aanpassen van de instellingen was de snelheid van het internet gedaald naar 1.8MB. Na een volledig reset van het modem was dat opgelost, maar kon ik nog steeds niet inloggen. 

Weer een andere collega van de helpdesk heeft toen nog een instelling aangepast, waardoor ik ook ineens geen wifi meer had en ook het bekabeld internet het niet meer deed (telefoon van het werk moet via kabel, voip). Enkel de wifi op mijn mobiel deed het nog.

Toen is er een instelling weer teruggezet, waarbij de wifi het weer deed (laptop blijft af en toe wegvallen). De medewerker van de helpdesk gaf aan dat de telefoon van het werk wat langer zou duren, maar die doet het nu na 4 uur nog steeds niet. De medewerker zou mij later terugbellen en zou navraag doen wat er nog verkeerd kan gaan. 

Inmiddels dus nog geen VPN en ook geen werkende voip telefoon meer. Ik wacht nu totdat ik word teruggebeld. Mocht iemand in tussentijd nog ideeën hebben dan hoor ik dat graag. 
 

staat het modem nu op ipv4 only kun je dat eens nakijken

Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja, ipv6 wordt niet meer ondersteund. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Tineke van den Berg wrote:

Ja, ipv6 wordt niet meer ondersteund. 

misschien een blokkade op de vpn server

Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat heeft ict gecontroleerd, stond geen blokkade. Ik werk ook al maanden via de vpn, enige wat is veranderd was dat het modem ineens op ipv 6 stond. Dat kan vorige week nog niet zo zijn geweest omdat de vpn niet werkt met ipv6. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Tineke van den Berg wrote:

Beste, 

 

Sinds vandaag kan ik ineens geen verbinding meer maken met de VPN server van mijn werk. ICT heeft alles nagekeken, maar alles staat goed ingesteld, het zou aan het modem van Ziggo moeten liggen. 

Gr. Tineke 

 

Hey @Tineke van den Berg . Welkom hier!

Heeft je ICT afdeling ook gezegd wat er dan precies aan het Ziggo modem zou moeten liggen/mis zou moeten zijn? 

Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Lycke Ziggo , de instelling was in ieder geval veranderd van ipv4 naar ipv6. Deze instelling is inmiddels weer teruggezet, maar ik kan nog steeds niet inloggen op de vpn. ICT heeft alle instellingen op mijn laptop nagekeken, maar kan niets vinden wat niet goed staat. Ook zijn er geen veranderingen doorgevoerd op de vpn server. Het enige wat ineens anders was, was de instelling naar ipv 6. 

 

Hebben jullie nog ideeën waar het verder aan kan liggen? Het is toch raar dat ik ineens niet meer kan inloggen terwijl er aan mijn kant en bij het werk niets is veranderd. 

Tineke van den1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sinds eind vorige week kan ik weer op de VPN. ICT kon nog steeds niet vinden op de server, IP-adres werd niet zichtbaar geblokkeerd. Uiteindelijk hebben ze de servers opnieuw opgestart en kon ik weer inloggen. Het probleem lag dan echt aan het ineens omzetten van de ipv4 naar ipv6.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Fijn dat het weer werkt @Tineke van den1 en dat ICT je alsnog heeft kunnen helpen hierbij. Eindelijk weer probleemloos gebruik kunnen maken van de VPN 😉

Dank voor je terugkoppeling hier en alvast een goed weekend gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic