1
Vraag
2
Reacties
tvr4ever

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN voor de veiligheid, nu uitgaande mail geblokkeerd

Ik heb een mail gekregen van Ziggo, even dacht ik het betreft een spam bericht, dat mijn uitgaande mail geblokkeerd is omdat er vanuit het buitenland is ingelogd. Ik gebruik een VPN voor de veiligheid, en die inlog ben ik zelf als ik mijn mail check.
Het advies van de helpdesk, je wachtwoord wijzigen. Helaas zal dat advies niet helpen, want het systeem zal steeds zien dat ik vanuit het buitenland mijn mail check, en ook met een nieuw wachtwoord weer mijn mail blokkeren. Ik heb tevergeefs geprobeerd e.e.a. uit te leggen aan de hd medewerkers, maar helaas kom ik niet door het script heen, en ik krijg ook niet iemand van de tweede lijn te spreken.

Ik heb zelfs het advies van de hd gekregen om over te schakelen naar gmail of outlook.com want die blijven wel werken.

Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo niet een oplossing heeft voor deze vaker voorkomende vraag volgens de hd.

Fred
24 Reacties 24
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
hanh wrote:
pox-ie
Ok. Prima dat je dit nog lukt. Verder moeten we niet moeilijk doen.
Ik daag een beetje uit over de anonimiteit van VPN. Dat valt nog wel mee en ook wel tegen, natuurlijk. De rest is opinie. Happy US Netflix.
Han


Compleet offtopic natuurlijk.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Zal ik er nog aan toevoegen, men heeft het hier over veilig zijn door gebruik VPN.

IS ONTOPIC daar thema is VPN voor de veiligheid en over mail van ISP Ziggo...

Is reeds geschreven dat is onzin op veel vlakken, indien men public VPNs gebruikt soms zelfs meer risico waarvan men niet weet wie wel of niet en mogelijk indien men device's heeft die bijv. MAIL of FTP zonder goede versleuteling gebruiken ( ook te oude software bijv. outlook doet dit) alles daar mee kunnen lezen dus ook gebruikersnaam en wachtwoord.

Buiten dat als je je ISP mail gebruikt en/of SMTP.Ziggo is er natuurlijk weinig over van je zogenaamde VPN privacy. haha:wink:

AL die leken die zich over laten halen door de "onzin reclame" van de antivirus software en een VPN gaan gebruiken zijn min of meer misleid vind ik, en komen deels zelfs met afsluitingen van e.a. in de problemen. ( zo ook als men gaat verhuizen of ISP aanbieder wijzigd is je emailadres en mail foetsie en/of heel erg veel problemen)

Buiten dat die reclame in antivirus programma's en wat men alles daarmee al niet activeert is nog erger mensen ga toch eens werkelijk lezen voordat men op doorgaan en vinkjes zetten enz. Meest is geldklopperij maar ieder die lachend voor zulke diensten dokt moet het zelf weten hoor.:wink:

Dan bij geen of te weinig kennis via https://duckduckgo.com/ eerst op het web zoeken enz.

VPN als men die gebruikt om zaken die geblokt zijn REGIO wel te kunnen benaderen. gaat deels
VPN waar men hoopt bij minder legale zaken anoniem te blijven..... gaat deels

VPN privacy daar moet men veel meer in acht nemen en doen.
VPN veiligheid nog veel meer.

Er zijn veel meer veilige en wel privacy mailproviders als https://zoho.eu https://protonmail.ch https://mailbox.org voorbeelden , waarbij je dus meer privacy, betere veiligheid, minder spam, en minder risico op tijdelijke afsluiting van je ISP hebt.

OM het te laten werken indien men graag eigenwijs is hoef je alleen maar te zorgen dat de protocollen die voor mail gebruikt worden niet over een VPN gaan lopen zo simpel is het.

Er zijn ook VPN's die werken met een browser plugin dat alleen het surfen via die vpn loopt, daar heeft men dan REGIO bloks vaak al mee opgelost enz, en geen probs met mail. ( nord is er 1 van)
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Wat een onsamenhangend verhaal.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
mandatory wrote:
Wat een onsamenhangend verhaal.


Kan zijn heb nu eenmaal een "taal handicap" en wil men mij begrijpen zal men wat meer moeite moeten doen. Is geen eens een verplichting hoe vind je dat.?

Soms kan dit zelfs lonend zijn haha .:wink:
DOORLEX

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goose VPN heeft de oplossing voor het blokkeren van email door Ziggo (op apple spullen).
Leg de vraag aan Goose voor (via de Goose-app) en je krijgt het advies om verbinding te maken met de server die wel door Ziggo wordt geaccepteerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic