Beste Ziggo/andere forumgebruikers,
Ik gebruik al tijden een VPN met Tunnelblick. Tunnelblick is de OpenVPN-implementatie voor macOS. Dit heeft altijd prima gewerkt.
Sinds kort heeft mijn VPN provider een speciale VPN-App voor de Mac ontwikkeld die wat voordelen biedt t.o.v. Tunnelblick. In deze app wordt geen gebruik meer gemaakt van OpenVPN, maar IKEv2.
Het vervelende is dat mijn VPN nu niet of nauwelijks meer werkt. Het opzetten van de VPN gaat prima, maar daarna gaat het mis. Sommige pagina's laden zonder problemen, maar andere helemaal niet. Bij de pagina's die niet laden krijg ik ook geen timeout of foutmelding, ze blijven gewoon eeuwig laden.
Voor mijn iPhone geldt hetzelfde; Ook hier ben ik van de OpenVPN-setup overgestapt naar de VPN-App, en dit levert exact dezelfde problemen. Het is iets dat echt met Ziggo te maken heeft, want als ik van mijn wifi overga naar 4G is het probleem meteen weg. Ook op andere wifi-netwerken heb ik geen problemen. Echt alleen als ik met mijn thuisnetwerk ben verbonden.
Ik ben al een tijdje bezig geweest met de VPN-provider om te achterhalen wat de oorzaak kan zijn. DNS flushen, firewall uitzetten, we hebben echt van alles geprobeerd, maar het probleem blijft.
De voorlopige conclusie is dat er bij Ziggo toch iets wordt tegengehouden of niet helemaal lekker werkt. Ik heb overigens de ConnectBox als modem.
Is er iemand die deze problemen herkend, en misschien weet wat de mogelijke oorzaak hiervan is?
Alvast bedankt!
Dennis