MSPRINGER

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

VPN onstabiel of MS Teams/Webex valt uit

Sinds 2 weken heb ik 1 GB Internet verbinding. Dit ging erg goed. Aangesloten met 2 bedrage WIFI pods. Verbiding overal uitstekend. 

 

Vanaf afgelopen vrijdag valt op mijn laptop mijn video vergaderen uit (Webex en MS Teams).

Het beeld en geluid gaat bij mij door, alleen degenen aan de andere kant zien en horen mij niet. Bij netwerk zie ik staan "no internet, connected". Dit is al ik met VPN werk. Vandaag zelfde problemen met de laptop van mijn vrouw, ook met VPN, wel van een ander bedrijf.

 

Ziggo gebeld, alles lijkt goed te staan met de verbinding.

 

Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Jamyla TS has created a separate topic and a technician appointment has been scheduled for tomorrow. I suggest awaiting the results of the appointment.

Bekijk in context

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk helpen de instellingen op deze wijze:

Zo niet, laat het hier weten, dan kan er nog verder gekeken worden.

 

Bert_0-1655126975598.png

 

MSPRINGER
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Thanks, ik heb het aangepast. Morgen weer paar meetings per video, dus hopelijk gaat het goed.

MSPRINGER
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helaas ging het toch niet goed. Ik zat in MS Teams en de verbinding is 5 keer weggevallen in een uur. Eerst met VPN aan, die uitgedaan. Daarna viel het toch nog uit. Gekke is dat ik de anderen wel zie en hoor, zij zien mij "bevriezen"en wegvallen, net als geluid. Geluid komt af en toe terug.

Toen het uitviel deed ik een speedtest en haalde 600 mbit p/s. IP-flood detectie staat uit. Net gecheckt. VPN lijkt dus niet het issue. Iemand een idee?

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Was speedtest tcp of udp verkeer?

MSPRINGER
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat was op de speedtest pagina van ziggo. Dan kan je zien hoeveel mbit het is. Ik weet niet of dit tcp of udp is.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Teams (video) en webex is hoofdzakelijk udp verkeer, meeste speedtesten checken tcp verkeer... vandaar de vraag. 

MSPRINGER
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ah vandaar. Waar zou ik dat kunnen testen? Of wat kan ik eraan doen?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Welk Modem/Router van Ziggo heb je? Dat zal, als je AOP en bekabeling aan alle eigen vodloet, het probleem wel zijn.

 

Plaats even een foto van je AOP en dan kunnen de echte experts hier zeggen of de Ziggo monteur langs mag komen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@MSPRINGER 

Niet zozeer een panklare oplossing en ik weet ook niet op welke plek je modem staat, maar als tijdelijke oplossing is het misschien idee om uit te proberen of een losse netwerkkabel tussen je modem en je laptop het on-line vergaderen wèl mogelijk maakt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even vanuit een heel andere hoek bekeken?

Korte haperingen kunnen precies dat gebruik afbreken.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

MSPRINGER
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wat fijn dat ik zoveel reacties krijg om het op te lossen. Bedankt alvast!

 

Bijgaand mijn foto's. Ziggo komt binnen bij mijn muur met splitter (moet het plastic kapje eraf? had weleens gehoord dat die stoorde). Daarna snoer 1,5 meter naar Ziggo modem. Daarna 2 CAT6 snoeren naar de eerste en tweede verdiepingen waar de wifi pods hangen. Zit dus niets tussen. Tevens mijn waardes van de modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een grote signaal weerstand richting Ziggo en niet te repareren ruis die op het Docsis kanaal binnenkomt.

Als eerste het kapje verwijderen, dat is een mogelijke oplossing.

Als het modem weer aangesloten is, dan na meer dan een uur de upstream waarden nog eens hier plaatsen, mag ook langer zijn.

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Ik heb hetzelfde modem/router.

Een ping ziet er als volgt uit (zie plaatje):

 - links is oude modem TC7210

 - rechts is nieuw

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Marinus Dan voor jou dezelfde vragen:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Bert 

De monteur(s) zijn dinsdag geweest om het AOP weer up-to-date te maken.

Ik haal gewoon mijn volle snelheid.

De ping naar het internet (bijvoorbeeld tweakers.net - zie plaatje) ziet er normaal uit.

Echter de ping naar de router en een ander apparaat dat er aan gekoppeld is vanuit mijn server "lijkt nergens naar". Dit wordt veroorzaakt door de gebruikte Intel Puma chip (In dit geval de Puma 7, deze geeft minder problemen dan de Puma 6).

 

Ik ga dit topic niet kapen. Als ik echte problemen heb maak ik wel een nieuw topic.

Het alternatieve modem is een UBEE. Echter daar zitten gigantische blunders in de firmware waardoor eigenlijk alleen een eigen router direct aan het AOP of achter het modem in bridge een oplossing is. Dit kost weer extra geld.  En dat gaat al naar Essent.

 

MSPRINGER
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Top. Ik heb het plastic verwijderd. Hierbij de nieuwe upstream waardes van vanochtend. Ziet dit er beter uit?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MSPRINGER Dat ziet er al beter uit.

Wat ervaar je nu met de internet verbindingen?

MSPRINGER
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben nu op kantoor en kan het nog niet testen. Ik ga maandag weer met MS Teams proberen. Aan welke waardes zie je dat het nu beter is? Ik zie bij Vermogen (dBmV) dat deze iets lager zijn, gemiddeld 1 lager. Wat zijn daar de ideale waardes?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

48 en lager en je zat er met 2 boven 🙂

Maar mogelijk later nog een keer de upstream waardes plaatse om zeker te zijn dat ze toch niet weer oplopen, anders zal er een monteur moeten kijken waar het fout gaat.

Uitgelicht topic