Beste allemaal,
Sinds 5 jaar woon ik op dit adres, met minimale problemen met mijn Ziggo alles in 1 abbo. Sinds Corona over gegaan op het max abbo (600/50, giga is hier niet beschikbaar) om het thuiswerken zo soepel mogelijk te laten te verlopen. Het gaat over het algemeen goed, maar ik heb gemiddeld 1x per dag (soms niet, maar ook 5x op 1dag) dat mijn VPN verbinding verbreekt, waarna ik hem direct weer kan herstellen. Daarnaast heb ik wel eens haperingen met videobellen (Teams). Daarnaast zie ik dat mijn downloadsnelheid zonder VPN vele malen beter is dan met, ~300 vs ~100 Mb. Upload is vergelijkbaar ~40 Mb.
Het thuiswerken gaat via VPN (FortiClient) op mijn (recente) laptop. Op de wifi van mijn mesh systeem van Linksys, die is aangesloten op de Smartwifi Connectbox (wit, plat) van Ziggo. Ik zit op de derde verdieping, waardoor ik niet meer de maximale snelheid haal, maar ik heb getest dat er geen verschil in snelheid is tussen de Connectbox en de Linksys router, als ik direct daarop aansluit (wifi en LAN).
Ik heb me een beetje ingelezen over mijn probleem en zie dat ik veel overlap heb met andere problemen. Ik dacht het beste even jullie expertise in te inschakelen.
Jullie eerste vraag gaat altijd over de AOP, setup en netwerk logs, zie bijlages. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Mvg,
Jan-Jaap