Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Pride
Level 1

VPN instellen mogelijk met de Ziggo Wifibooster?

Beste mensen,

Volgens mij is het niet mogelijk om met de huidige Ziggo Modem VPN in te stellen. Hiervoor heb je een router nodig die het ondersteunt. Maar..

Is het mogelijk om met de Ziggo Wifibooster wel VPN in te stellen?
Zie: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel-lenen/

groeten
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.
Level 20
De WiFi-booster met internetkabel die Ziggo aanbiedt is een softwarematig aangepaste router waarin routerfuncties zijn verwijderd. Deze is daardoor "gedegradeerd" tot Accesspoint. Voor een vpn heeft u een volledig functionele router nodig.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
RobertKoopman
Level 7
Ik heb er geen maar ik denk niet dat je dat daarop kunt installeren.
Op de standaard uitvoering van deze router kan het niet en de Ziggo firmware heeft er vast geen mogelijkheden voor.
Jan F.
Level 20
De WiFi-booster met internetkabel die Ziggo aanbiedt is een softwarematig aangepaste router waarin routerfuncties zijn verwijderd. Deze is daardoor "gedegradeerd" tot Accesspoint. Voor een vpn heeft u een volledig functionele router nodig.
Pride
Level 1
Topicstarter
Dankjewel Jan. Daar was ik al bang voor.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Maar als je zelf een router aanschaft met de specifieke functies die je wenst, dan kan het modem in bridge worden gezet en krijg je alles 1 op 1 door in je router en die bepaald dan hoe je netwerk functioneert.
0 Kudos
efok
Level 17
Dit is de C7 toch? Die is wel te flashen met niet ziggo firmware, met meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld dwerg of openwrt of de originele TP link firmware.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1674027

no guts no glory, je kan het allicht proberen voor je weer een nieuwe router aanschaft
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
efok Met een geleende zou ik dat niet doen, de link geeft de geleende aan.:relaxed:

Dan zou ik er één halen bij de Vodafone/Ziggo winkel voor € 59,00.
0 Kudos
efok
Level 17
Scherp, als hij geleend is, misschien beter niet inderdaad.
Mocht je nog een raspberry of zo hebben liggen, of een NAS hebben draaien, daarmee kan het vaak ook wel.
0 Kudos