1
Vraag
2
Reageer en help mee
arievanrees

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

VPN in modem

Ik heb een account bij een VPN privider en die wil ik graag over heel mijn wifi netwerk hebben, maar in het modemgaat dit niet, in iedergeval niet in de Bridge mode.

Wat moet ik doen om de VPN over mij thuisnetwerkte krijgen?

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8876Posts
  • 556Oplossingen
  • 2188Likes

enige oplossing is het modem in bridge mode en eigen router gebruiken die natuurlijk vpn cliënt moet ondersteunen 

arievanrees
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een ander modem?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18311Posts
  • 1192Oplossingen
  • 8384Likes

Bij bridge mode wordt verkeer vanaf het modem transparant doorgegeven aan de eigen router en is vrijwel geen configuratie beschikbaar op het modem. Een VPN client is overigens op geen enkel Ziggo-modem beschikbaar, ook niet in router mode.

Gezien je al bridge mode gebruikt: welk merk en type router gebruik je? Op de router moet een VPN client beschikbaar zijn. Daarmee kan VPN beschikbaar gesteld worden voor het gehele LAN.

arievanrees
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb 3 WiFi boosters van top-link via ziggo

S4R

Level 15
Expert
  • 1194Posts
  • 52Oplossingen
  • 725Likes

@arievanrees  schreef:

Ik heb 3 WiFi boosters van top-link via ziggo

Daar heb/kan je ook niks mee met VPN.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 65014Posts
  • 4549Oplossingen
  • 17530Likes

@arievanrees Wat wil je bereiken met VPN?

Als het alleen voor de veiligheid is, dan gaat dat niet werken, VPN is niet veiliger tegen hackers, virussen, malware, die kunnen even makkelijk en snel bij je binnen zijn.

Ook kun je een lagere snelheid ervaren of bepaalde verbindingen en websites die het niet doen en je bent evengoed te vinden als een overheid je wil vinden.

VPN is alleen wat lastiger voor adverteerders, want die kunnen je iets moeilijker volgen om de juiste advertenties op de websites te laten zien.

S4R

Level 15
Expert
  • 1194Posts
  • 52Oplossingen
  • 725Likes

@Bert ik begrijp die VPN hype ook niet zo. Als je wat te verbergen hebt dan snap ik het wel. Maar dan nog.

Ik gebruik allen VPN om van buiten op mijn eigen netwerk te komen. En dat werkt prima.

Karel.

Level 14
Expert
  • 991Posts
  • 110Oplossingen
  • 583Likes

En als je continue via een VPN verbinding het internet op gaat zal je Mediabox Next op “zwart” gaan omdat die dan niet kan detecteren dat je nog op een Ziggo internet aansluiting zit.

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8876Posts
  • 556Oplossingen
  • 2188Likes

gezien je een next gebruikt denk ik dat je het beste een vpn kunt instellen op de apparaten waarop een een vpn verbinding zou willen gebruiken,

ook is de vraag (zoals al gevraagd) waarom zou je een vpn willen gebruiken ? in geval van Amerikaans aanbod kunnen bekijken op Netflix kun je het beste op een pc of tablet de vpn instellen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic