1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rackhage

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN i.c.m. Arris TG249LG modem

Hallo,

 

Ik heb thuis een Arris TG249LG modem.

Graag wil ik i.v.m. het gebruik van een 3D-printer een VPN connectie van buiten mijn thuisnetwerk op kunnen zetten naar binnen mijn thuisnetwerk, op een veilige manier.

Nu ben ik er van op de hoogte dat ik verschillende opties heb hiervoor, maar graag wil ik voor aanschaf weten of ik gebruik kan maken van (een van) de volgende opties:

  • OpenVPN middels Raspberry Pi
  • VPN-service als NordVPN, etc.

 

Hiervoor heb ik al gebeld naar de klantenservice van Ziggo, maar hiervoor kreeg ik een leek bij de technische dienst die me hierover niets kon vertellen helaas.

Suggesties/ideeën zijn welkom!

7 Reacties 7
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Rackhage welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Heb je al op de community gezocht op NordVPN? Misschien zit daar een antwoord bij.

 

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Zelf maak ik gebruik van PiVPN met wireguard techniek geinstalleerd op een RaspberryPi 3B

Eenvoudig te installeren en clients (smartphones, tablets) zijn met de wireguard app eenvoudig met gegenereerde QR code van verbindingsgegevens te voorzien.

In het ziggo modem dient slechts 1 portforward regel aangemaakt te worden voor slecht 1 poort, standaard wireguard poort 51820 met UDP protocol.

Mijn intern netwerk is dan bereikbaar op de LAN ip adressen.

 

https://docs.pivpn.io/

https://docs.pivpn.io/install/

https://www.wundertech.net/setup-wireguard-on-a-raspberry-pi-vpn-setup-tutorial/

 

PiVPN kan ook als OpenVPN server werken.

Verkeer door een Wireguard tunnel is sneller dan door een OpenVPN tunnel

 

@Wim C. NordVPN is voor een VPN tunnel naar buiten/WAN niet naar binnen/LAN, zo heb ik dat altijd begrepen.

Rackhage
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zal me eens moeten gaan verdiepen in of ik Octoprint en PiVPN samen kan runnen. Persoonlijk denk ik van wel.

 

Projectje voor komende week ergens. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Octoprint heeft natuurlijk zijn eigen pi image zou moeten kunnen.  Zelf heb ik Octoprint op een aparte Raspberry Pi 2 draaien en dat is minder dan aanbevolen geloof ik. 

Bij mij draait PiHole en PiVPN/Wireguard samen op een RaspberryPi 3B.

Rackhage
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nog een Raspberry zero liggen, maar daar zal ik niet veel mee kunnen doen vrees ik 🤣

Zal maar eens gaan testen of beide services kunnen draaien, anders zal ik toch een tweede aanschaffen.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Allen jammer dat het op het moment nagenoeg onmogelijk is om een raspberry Pi aan te schaffen, overal voorraad 0. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Rackhage! Is het nog gelukt met wat jullie allemaal besproken hebben? 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic