1
Vraag
2
Reacties
Chrisd4403

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN gebruiken voor BBC iPlayer

Wij kijken graag naar BBC Stricktly Come Dancing en na de uitzending de Blog en herhalingen van de episodes. Helaas kunnen we dat niet vanwege de BBC I player. Is het mogelijk dat Ziggo de Modem aanpast met een VPN? Je kan wel betaalde VPN programma's aanschaffen maar ben geheel onbekend met dit fenomeen. ER zal toch ook wel een gratis aanbieder zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het probleem met de ingebouwde VPN van Opera is dat je die niet specifiek kunt instellen op Verenigd Koninkrijk. De BBC iPlayer doet het dan ook niet.

De iPlayer werkt bij ons wel via de betaalde dienst Nord VPN. We kunnen dan een server in het VK kiezen. Met het programma "Get iPlayer Automator" voor de Mac kunnen we zelfs programma's downloaden en vervolgens met de server software van Plex op de TV kijken.

Let er wel op dat je voor het bekijken van de iPlayer via bijvoorbeeld een browser op een PC een gebruikersnaam moet aanmaken. Ik heb die gekoppeld aan een e-mailadres bij Gmail. Daarna moet je bij ieder programma dat je wilt bekijken aangeven dat je de Licence Fee betaalt.

Met een VPN waarbij je de server in het VK kunt kiezen kun je ook naar andere Britse TV-zenders kijken, zoals ITV, Channel 4, Channel 5 etc. Of naar Netflix in andere landen.

Nord VPN is overigens erg eenvoudig in het gebruik. Je maakt een account met wachtwoord aan. Vervolgens kun je een app downloaden voor PC, Mac, iOS, Android of Linux. Na installeren en inloggen kun je via een kaartje het land kiezen waarin de website zich bevindt met de geo-blocking.

Het is overigens een bekend probleem dat de BBC steeds slimmer wordt in het blokkeren van VPN-diensten. De betaalde VPN's zijn zo ongeveer de laatste mogelijkheid om naar de iPlayer te kijken van buiten het VK. Alleen de betaalde VPN's zijn financieel in staat om steeds ip-nummers te genereren die nog niet op de zwarte lijst staan.

Bekijk in context

13 Reacties 13
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Waar draait die Player op?
Als het op een PC of Tablet is, dan is het mogelijk vanaf het device met een VPN Client een VPN verbinding te maken met een Server van een Publieke VPN Provider.

Netwerkbreed kan het ook met een Router VPN Client feature. Dat hebben de Ziggo kastjes niet. Het kan wel met een eigen Router waarop je een VPN Client kan gebruiken.

Gratis is het niet, zeker niet als je wilt dat je snelheid niet teveel afgeknepen wordt.

Gr Han
Chrisd4403
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het moet op de laptop draaien. Ik ben geen techneut op mijn leeftijd maar had het op de laptop staan totdat hij stuk ging en alles er opnieuw op gezet moest worden. Back-up werkte niet. In ieder geval bedankt voor de info.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik ben geen techneut op mijn leeftijd

Gelul!:wink:

Ik zou toch nog eens proberen het opnieuw op te zetten zoals je eerder deed.
Zou moeten gaan lukken! Heb je een maatje, dat kan helpen?
Die zou ik alvast een fles whiskey beloven.
No cure no pay, uiteraard.

Gr Han
Chrisd4403
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie. Probeer wel iemand in te schakelen.
Groet Chris
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
hanh wrote:
Waar draait die Player op?


De IPlayer is een soort replay-functie. Deze heeft de restrictie dat de content alleen in het UK wordt aangeboden.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo Jan,
Ik begrijp uit de reakties van Chris dat het ooit heeft gewerkt via een opgezette VPN-verbinding, maar dat die nu in het ongerede is geraakt.
Maar misschien snap ik het niet helemaal en zijn mijn conclusies te vroeg.
Het is ook lastig om op afstand een goed oordeel te kunnen vellen over een probleem dat ik zelf niet heb omdat ik niet probeer te doen wat Chris graag wil,

Dus ...........

Han
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het zou misschien dan via de browser Opera kunnen werken. Die heeft een ingebouwde VPN.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het probleem met de ingebouwde VPN van Opera is dat je die niet specifiek kunt instellen op Verenigd Koninkrijk. De BBC iPlayer doet het dan ook niet.

De iPlayer werkt bij ons wel via de betaalde dienst Nord VPN. We kunnen dan een server in het VK kiezen. Met het programma "Get iPlayer Automator" voor de Mac kunnen we zelfs programma's downloaden en vervolgens met de server software van Plex op de TV kijken.

Let er wel op dat je voor het bekijken van de iPlayer via bijvoorbeeld een browser op een PC een gebruikersnaam moet aanmaken. Ik heb die gekoppeld aan een e-mailadres bij Gmail. Daarna moet je bij ieder programma dat je wilt bekijken aangeven dat je de Licence Fee betaalt.

Met een VPN waarbij je de server in het VK kunt kiezen kun je ook naar andere Britse TV-zenders kijken, zoals ITV, Channel 4, Channel 5 etc. Of naar Netflix in andere landen.

Nord VPN is overigens erg eenvoudig in het gebruik. Je maakt een account met wachtwoord aan. Vervolgens kun je een app downloaden voor PC, Mac, iOS, Android of Linux. Na installeren en inloggen kun je via een kaartje het land kiezen waarin de website zich bevindt met de geo-blocking.

Het is overigens een bekend probleem dat de BBC steeds slimmer wordt in het blokkeren van VPN-diensten. De betaalde VPN's zijn zo ongeveer de laatste mogelijkheid om naar de iPlayer te kijken van buiten het VK. Alleen de betaalde VPN's zijn financieel in staat om steeds ip-nummers te genereren die nog niet op de zwarte lijst staan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kijk iMark ,
aan jou heeft Chris zeker iets.
Mijn ge-oh is hoogstens wel aardig, maar ik weet zelf verder van niks.
Han
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik wist tot de afgelopen zomer ook bijna niets van VPN's. Ik heb toen bij schoonfamilie in Engeland in een computerblad een heel verhaal gelezen over VPN's zodat Britten in het buitenland naar de BBC (en andere Britse zenders) kunnen kijken. In dat blad werd Nord VPN aangeraden. Na terugkomst uit Engeland hebben we Nord VPN een paar dagen op proef gehad en daarna een abonnement voor 3 jaar genomen (dat was omgerekend verreweg het voordeligst). Bij Nord VPN kun je met maximaal 6 apparaten tegelijk verbinding maken.

Inmiddels heb ik een Amazon Fire TV stick besteld. Die halen we in de kerstvakantie in Engeland op. Nord VPN heeft laten weten dat ze nu ook een app voor Fire TV stick hebben. Dat is een stuk handiger dan het koppelen van een laptop aan de TV. En Alexa zit er gratis bij.
Chrisd4403
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allen bedankt voor het meedenken. Binnenkort gaat een familielid, die er zeker meer verstand van heeft dan ik, met jullie informatie aan de slag om het voor elkaar te krijgen. Leuk dat je zo samen iets kan aanpakken. Groet Chris
Chrisd4403
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mogelijk dat dit ook nuttig is om te weten.

Privé-router geeft bedrijven grip op informatie

Door JESSICA NUMANN
29 nov. 2018 in ONDERNEMEN

AMSTERDAM - De Keezel, een privé-router die bescherming biedt tegen onder meer hackers op openbare wifi-netwerken, wordt drie jaar na de lancering in 180 landen gebruikt. De gang over de grens werd al in een vroeg stadium bepaald door de pre-ordercampagne op het Amerikaanse crowdfundingplatform Indiegogo.

Friso Schmid en Aike Müller van het bedrijf Keezel, dat prive-routers maakt.Ⓒ EIGEN FOTO
Oprichters Friso Schmid en Aike Müller kregen na een aantal vermeldingen in de internationale pers al snel aanvragen uit het buitenland. De meeste kwamen uit de Verenigde Staten, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland.

„Het voelt bijna megalomaan dat we als Amsterdams minibedrijf – we hebben maar vijf man in dienst - zo’n grote markt bedienen”, aldus Schmid, die zich vooral bezighoudt met sales en marketing. Müller is de technische man. „De logistiek heeft nogal wat voeten in de aarde, dus voor afhandelingen met douanes en fiscale zaken huren we expertise in. Software verzorgen we zelf.”

Importtarieven

Bij gebrek aan geschikte Nederlandse partijen wordt de router met automatische VPN-dienst in China geproduceerd. „De verhoogde importtarieven van president Trump zijn de ondernemers een doorn in het oog: het tarief gaat van 10% naar 25%. „We hebben vlak voor de invoering nog snel tweeduizend stuks naar Amerika kunnen verschepen vanuit Hongkong.”
De ondernemers moeten nu beslissen of ze zelf de bijkomende kosten gaan dragen of doorberekenen aan de klant. De productie - of de laatste stappen van het proces - verplaatsen naar een ander land in Azië is ook een optie.

Dochter in Amerika

Om aansprakelijkheidsproblemen in de Verenigde Staten in te perken richtte Keezel daar dit jaar een dochteronderneming op. Schmid: „Als er iets aan de Keezel kapot gaat, heb je in Amerika veel meer kans op een claim. Een van de investeerders zit daar, maar we hebben geen personeel in dienst.”
De ondernemers hebben tal van certificaten moeten halen om de veiligheid te garanderen, en dat is in ieder land weer anders. Het apparaat werd in de oven gestopt en op de grond gegooid. Om nieuwe markten aan te boren bezoeken de heren voornamelijk grote elektronicabeurzen. In Duitsland worden belangrijke stappen gezet, binnenkort ligt de router bij een groot elektronicabedrijf. In de Verenigde Staten wordt de Keezel via Amazon verkocht, ook lopen momenteel gesprekken met Singapore en Japan.

Niet in Iran

Niet alle landen zijn geschikt voor de Keezel. „In Iran bijvoorbeeld wordt VPN niet geaccepteerd omdat het mensen de mogelijkheid geeft onzichtbaar te zijn. Bovendien verbiedt Amerika zakendoen met dit land.” De focus ligt nu op Duitsland: „Het is dichtbij en ze vinden privacy nog belangrijker dan wij. Aike is Duits, dus de communicatie verloopt goed.”
De start-up werd de eerste jaren bekostigd door angel-investeerders en met een banklening. „Met een nieuwe investeringsronde zetten we in op een groter salesteam, waarbij de focus wordt verbreed van alleen de consument naar de zakelijke markt. We willen dat de Keezel standaard aan personeel wordt verstrekt en op het bedrijfsnetwerk kan worden aangesloten. Zo houdt een onderneming grip op wat er gebeurt met bedrijfsinformatie.”
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nog ff een aanvulling op het gebruik van de BBC iPlayer mbv VPN:
Er zijn nog maar een paar VPN providers waarbij dit mogelijk is, de BBC is de laatste tijd nogal actief geweest met het blokkeren van IP-ranges en de meeste providers passen deze ranges niet aan. momenteel zijn er nog 5 providers waarbij kijken via de player mogelijk is:

ExpressVPN
NordVPN
TORGUARD
CyberGhost
PrivateVPN

Ik maak zelf gebruik van Private Internet Access en met de player lukt ook niet meer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic