1
Vraag
2
Reacties
Limbo210366

Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

VPN geblokkeerd?

Hallo,

Door de situatie met het Coronavirus kan het zijn dat ik in de toekomst thuiswerk moet verrichten. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en zal op onze netwerk drives moeten komen.

Het blijkt dat VPN geblokkeerd is door Ziggo?

Is er evt. een oplossing hiervoor, aangezien ik niet de enige op ons werk ben die thuis Ziggo als provider heeft.

Ik ben maar een leek in dit soort zaken, dus svp. niet te ingewikkeld maken ☺

 

Bedankt alvast en de groeten, Jurgen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Even maar een snelle test. IPv6 uitzetten op je systeem en bekijken of het dan wel werkt.

Ik neem ff aan dat je een Windows 10 PC hebt.
Zie het plaatje wat de bedoeling is. Dat plaatje is voor het instellen van iets anders (stap 3 en 4), maar je ziet bij  3 Internet Protocol Version 6. Dat moet worden uitgevinkt. Meer niet.

Hoe kom je daar?

  • Scroll in het Start Menu naar Settings en klik dat. (Als je Settings al eerder voor iets gebruikte kan een klik op Home nodig zijn, voor de volgende stap)
  • Klik Network & Internet.
  • Klik zonodig Status (zal waarschijnlijk standaard open staan)
  • Dan bij Change your network settings klikken op Change adaptor settings.

Sorry dat ik de Engelse versie gebruik, maar daar kom je wel uit, hoop ik.
Snap een NL versie van software niet goed genoeg om er soepel mee overweg te kunnen.

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Dat zouden veel, met name zakelijke, ziggo klanten erg vervelend  vinden als Ziggo VPN zou gaan blokkeren. Dus nee; Ziggo blokkeert geen VPN.

Dit artikel zal je waarschijnlijk nodig hebben: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/vpn-algemene-informatie-25978

 

Fijne avond verder! Groeten, Christiaan 

Limbo210366
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts