Just_Peter

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

VPN en Torrent verkeer laat internet snelheid geheel instorten

Tijdens het gebruik van VPN en torrent verkeer stort de internetsnelheid helemaal in. De anderen in huis kunnen dan vrijwel niets meer, Netflix hapert en ZiggoGo ook. Dat is echt onhoudbaar op deze manier. Ik heb hier reeds eerder hier over geklaagd in een ander topic, maar er werd me verteld dat ik een eigen topic hiervoor moest openen, bij deze.

 

Enkele details :

- Al meerdere keren de Connectbox gereset(ook factory reset). Maar dat maakt geen verschil.

- 300/30 abonnement, met Connectbox.

- Ik gebruik een bekabelde verbinding, rechtstreeks naar mijn PC

- Zonder VPN en torrent verkeer is de verbinding prima. Tijdens gebruik VPN/torrent is het dramatisch, en is internet onbruikbaar voor mijn huisgenoten.

- Ik maak geen gebruik van de WiFi van de Connectbox, heb mijn eigen WiFi access points.

 

Ik zou dit heel graag opgelost willen hebben, dit kan echt niet langer op deze manier.

49 Reacties 49
Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Nee, er zaten geen weerstand in de originele doos. Net nog gekeken, heel misschien kwijt geraakt.

 

@Alex @Cecilia Is het mogelijk 2 weerstanden naar mij op te sturen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Just_Peter Ik ben bang dat Ziggo die niet heeft.

Ik ben nog nooit tegengekomen dat die opgestuurd werden.

 

Je kunt even wachten op een Ziggo moderator of ze zelf bestellen: Afsluitweerstand - Afsluitweerstand, 75 Ohm. (allekabels.nl)

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Laten we eerst maar eens afwachten wat de Ziggo moderaters ervan zeggen, voordat we allemaal aannames gaan doen.

 

Ik heb in ieder geval één weerstand nodig en ga ervan uit dat Ziggo service verleent door mij er eentje toe te laten komen. Al zou een monteur er maar eentje door de brievenbus gooien, er komen er dagelijks genoeg langs hier.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik heb onlangs bij Ziggo de FRA-752 X besteld en volgens mij zaten daar wel enkele eindweerstanden/einddoppen bij.

Maar het zou Ziggo natuurlijk sieren, om deze schroef- maar ook coax-einddoppen gewoon in de winkel te hebben. Vooral omdat het tegenwoordig steeds belangrijker wordt om iedere 'open' aansluiting af te doppen.

Door deze eindweerstanden/einddoppen via de winkel aan te bieden, is de kans groot dat iedere verkocht/vergeven exemplaar een potentiële storing ( op voorhand ) verhelpt. Ziggo blij, klant blij !!


Overigens, lang geleden ook al zo'n opmerking gemaakt, maar daarna ( zoals vaak ) bleef het stil bij Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Just_Peter "Laten we eerst maar eens afwachten wat de Ziggo moderaters ervan zeggen, voordat we allemaal aannames gaan doen."

 

ik doe daar geen aannames, maar beschrijf de praktijk zolang Ziggo al bestaat.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ik ben het geheel met je eens, het mes snijdt aan twee kanten.

 

Ik heb vanochtend nog overal gezocht, maar ik kan nergens een zo'n weestand vinden. In de originele doos zat het zeker niet.

 

Daarom ook mijn voorstel om een monteur er eentje door mijn brievenbus te laten gooien. Hij/zij heeft er zeker eentje bij zich en het is een kleine moeite. Klant blij, Ziggo blij......

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Just_Peter (en de rest uiteraard),

 

Op dit moment hebben we helaas niet de mogelijkheid losse eindweerstanden op te sturen. Ze zitten inderdaad wel standaard in al onze versterker-pakketten. Ik heb de vraag uitgezet bij de verantwoordelijke afdeling. Zodra ik daar terugkoppeling van heb, laat ik 't weten.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Dank je @Alex  Ik hoor graag van je.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Just_Peter,

 

Er gaat een inventarisatie plaatsvinden wat er mogelijk is m.b.t. het nasturen van afsluitweerstanden. Het staat op de agenda, maar dat is voor de lange termijn en is niet binnen een paar weken geregeld.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Dank voor je reactie, @Alex  Ik heb je een PM gestuurd.

fcdsdf

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heb ik ook dit probleem. Werkt het na het omwisselen van de router wel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@fcdsdf Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

fcdsdf

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, mijn modem staat in bridge, dus ik kan niet makkelijk bij deze waarden. 

 

Wat ik ook merk; telefoon gesprekken en televisie stoort ook bij torrent verkeer. Dit is eigenlijk al sinds de oplevering 2 jaar geleden. 

 

Ik heb het idee dat modem het aantal sessies niet aan kan oid. Een gewone speedtest haalt wel de waarden die zou moeten...

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In bridge mode is het modem bereikbaar via 192.168.100.1.

fcdsdf

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net met de helpdesk aan de lijn, dat duurde 50 minuten. De persoon van de servicedesk wist niet wat torrents zijn, en kon geen ticket aanmaken. Beetje vaag verhaal; 'ik weet niet wat het is, maar ik maak er iig geen tickets voor aan' 

 

Ik kan helaas niet naar 192.168.100.1

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Soms verhindert de eigen router dat 192.168.100.1 bereikbaar is, verkeer naar dat IP-adres moet namelijk over de WAN-interface uitgestuurd worden als verkeer naar internet, er moet dus tevens (S)NAT/masquerade op toegepast worden. Alternatief is 192.168.100.2 als statisch IP-adres instellen op een PC en deze naast de router op het modem aansluiten, dan moet 192.168.100.1 wel bereikbaar zijn.

 

Welk merk en type router gebruik je? Maak je hierop gebruik van QoS/SQM/DPI/SPI/IDS/IPS?

 

Overigens is het beter om hulpvragen niet zowel via de community als de klantenservice te laten lopen, om te voorkomen dat zaken langs elkaar heen gaan lopen.

fcdsdf

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je hulp igg Tobiastheebe, ik ga even direct op de ge-bridge ziggo modem een laptop zetten met ip 192.168.100.2, dan slaan we de router 'over'. Kan ik het gelijk testen zonder de eigen 'infra'. 

 

Ik heb een ASUS RT-AX88U er tussen. 

fcdsdf

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

fcdsdf_0-1678912984223.png

fcdsdf_1-1678913007476.png

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream vertoont instraling van 4G en 5G uplink, het is dus verstandig om de coaxinstallatie na te lopen. De MER is goed, het vermogen is vrijwel perfect. Kun je ook de upstream-waarden plaatsen?

fcdsdf

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Natuurlijk; 

 

fcdsdf_0-1678913206610.png

 

Uitgelicht topic