Just_Peter

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

VPN en Torrent verkeer laat internet snelheid geheel instorten

Tijdens het gebruik van VPN en torrent verkeer stort de internetsnelheid helemaal in. De anderen in huis kunnen dan vrijwel niets meer, Netflix hapert en ZiggoGo ook. Dat is echt onhoudbaar op deze manier. Ik heb hier reeds eerder hier over geklaagd in een ander topic, maar er werd me verteld dat ik een eigen topic hiervoor moest openen, bij deze.

 

Enkele details :

- Al meerdere keren de Connectbox gereset(ook factory reset). Maar dat maakt geen verschil.

- 300/30 abonnement, met Connectbox.

- Ik gebruik een bekabelde verbinding, rechtstreeks naar mijn PC

- Zonder VPN en torrent verkeer is de verbinding prima. Tijdens gebruik VPN/torrent is het dramatisch, en is internet onbruikbaar voor mijn huisgenoten.

- Ik maak geen gebruik van de WiFi van de Connectbox, heb mijn eigen WiFi access points.

 

Ik zou dit heel graag opgelost willen hebben, dit kan echt niet langer op deze manier.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Just_Peter,

 

Laat ik met de deur in huis vallen: Ik denk inderdaad dat we het beste je modem kunnen omwisselen naar een Ubee. Ik heb voor de zekerheid nog wel even je signaal bekeken, maar zie geen grootse afwijkingen. Je hebt er tevens een eigen netwerk achter, dus zal ook de wifi-functionaliteit (die de Ubee niet heeft) niet missen. Ik ga voor je aan de slag, binnen 5 werkdagen heb je hem in huis!

Bekijk in context

49 Reacties 49
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Probeer deze instellingen in het modem eens, dat lost weleens dergelijke problemen op.

 

Bert_0-1634837497378.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Waarschijnlijk loop je tegen de beperkingen van Puma-chipset in de Connect Box aan. Een ander type modemrouter zonder deze chipset biedt mogelijk uitkomst.

 

Om e.e.a. uit te sluiten:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Hallo Bert, dank voor de snelle reactie. De firewall instellingen staan exact al zoals jij aangeeft.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

18C28065-7DFE-4D85-B3AD-38C86008685F.pngE1AB225D-761E-4AD8-86D3-78421E6A2DB0.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het vermogen is iets aan de hoge kant en er is lichte ruis aanwezig, maar over het algemeen ziet er goed uit.

 

Zou je ook de upstream-gegevens willen plaatsen en een foto van het AOP?

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Upstream foto. AOP kan op dit moment niet, maar is bij aangaan van het abonnement geheel vernieuwd afgelopen jaar. Internet snelheid zonder VPN/Torrent is ook prima bij speedtests, een keurige 300/30. Het probleem dient zich alleen tijdens VPN/Torrent verkeer. Dan zien mijn huisgenoten hoofdzakelijk zandlopers tijdens het gebruik van ZiggoGo/Netflix/Prime video/Youtube enz.

 

7C1D68DB-76E1-4780-A93D-EB2C077B90BD.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De upstream laat afwijkende frequenties zien en dat is vaak een aanduiding van ruis. Het lijkt mij daarom toch verstandig om de binnenhuisinstallatie na te lopen om deze uit te kunnen sluiten.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Met de bekabeling is niets mis mee, de internetverbinding is prima op het moment dat ik geen VPN/Torrent verkeer gebruik. Dit heeft absoluut te maken met Puma-chipset, precies hetzelfde als de andere Ziggo abonnee's in hun topics beschreven. Een modemruil naar de Ubee is de enige oplossing hiervoor, ik denk dat ik aan alle voorwaarden voldoe.

 

@tobiastheebe dank voor de hulp. Ik zou heel graag hulp hebben van een Ziggo medewerker.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Dank je. Ik wacht tot een moderator reageert.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Just_Peter,

 

Laat ik met de deur in huis vallen: Ik denk inderdaad dat we het beste je modem kunnen omwisselen naar een Ubee. Ik heb voor de zekerheid nog wel even je signaal bekeken, maar zie geen grootse afwijkingen. Je hebt er tevens een eigen netwerk achter, dus zal ook de wifi-functionaliteit (die de Ubee niet heeft) niet missen. Ik ga voor je aan de slag, binnen 5 werkdagen heb je hem in huis!

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Dank je, Alex. Ik zie de Ubee graag tegemoet.

 

En nogmaals mijn dank voor de hulp en advies aan @Bert en @tobiastheebe 

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Update : het nieuwe Ubee modem vanochtend ontvangen en direct aangesloten. Volgens de speedtests een keurige steady 300/30. En wat betreft het 'instorten' van de verbinding tijdens gebruik VPN/Torrents, dat zal de komende dagen moeten blijken.

 

@Alex dank voor de geweldige service en de supersnelle verzending van het Ubee modem.

 

Nog een vraag, er staat dat ik het oude modem moet retourneren. Heb je voor mij een verzendlabel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Just_Peter Ziggo kan je een retourdoos sturen met een retour adres stikker.

 

Je kunt ook de doos gebruiken waarin het nieuwe modem kwam.

Ziggo heeft geen 3S verzend labels.

 

Apparaat terugsturen | Klantenservice | Ziggo

 

Waar stuur je de apparatuur naartoe?

Stuur de apparatuur in een stevige doos naar ons terug. Het beste is natuurlijk de originele doos. Als je die niet meer hebt, kun je ook een andere passende doos gebruiken. 

Stuur de apparatuur naar dit adres:

 

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

 

Of download het retourformulier:

 

Tips voor het terugsturen:

  • Plaats het apparaat inclusief de voeding (ook de smartcard en afstandsbediening in het geval van een mediabox) in de doos.
  • Op postnl.nl kun je de adressen en openingstijden van alle servicepunten in de buurt vinden.
  • Lever de doos in bij een PostNL Servicepunt naar keuze of aan de PostNL pakketbezorger bij je in de wijk en stuur de apparatuur gratis retour.
  • Vraag bij het PostNL Servicepunt of aan de PostNL Pakketbezorger altijd om een afleverbewijs als bevestiging en bewaar dit goed.
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Just_Peter

Dat ziet er voorspoedig uit! Wat betreft het retourneren zie ik dat je al veel informatie van @Bert hebt gekregen. Je mag het oude modem retourneren in de doos van het nieuwe modem naar onderstaand adres. Ik raad je aan om het verzendbewijsje wel even goed te bewaren.
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

@Bert @Alex @tobiastheebe @Cecilia Nog een kort vraagje......Moeten open aansluitingen op de versterker met eindweerstand afgesloten worden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Open aansluitingen moeten inderdaad worden afgesloten met eindweerstanden.

Just_Peter
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Dank je!

 

@Alex @Cecilia In mijn Ziggo pakket zaten geen eindweerstanden. Is het mogelijk deze aan mij op te sturen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heb je een versterker, dan zitten de eindweerstanden in de doos of zaten op de versterker.

Heb je de versterker ooit bij Ziggo gekocht?

Zo ja, welke?

En zaten er geen eindweerstanden op de versterker of in de doos?

Uitgelicht topic