1)Wat is het probleem?
Vpn verbinding disconnection na max 31 minuten.
(nadat je verbinding hebt gemaakt, disconnect vpn programma in Win 10 zichzelf en blijft zo. Je dient dan programma handmatig te sluiten en herstarten om te verbinden)
2)Sinds wanneer speelt het probleem?
- Voorheen een Ziggo Ubee modem en Ziggo Tp Link C7 router→ geen problemen ervaren
- Sindskort overgestapt naar Ziggo Connect Box en Ziggo Tp Link C7 router → start disconnection
- Vpn via mobiel netwerk gebruik op smartphone → geen problemen
3)Welk type VPN wordt er gebruikt? (PPTP, OpenVPN, L2TP/IPSec, …)
OpenVPN zover ik aflees via de website van vpn programma
4)Welke VPN-cliënt wordt er gebruikt?
Het bekende PIA (Private Internet Access)
5)Is er ook sprake van een foutmelding (en welke) en heb je contact gehad met de VPN provider en wat geeft deze aan?
Windows programma van PIA genereert een uitgebreide foutmelding rapport (debug log) en zend hetgeen naar helpdesk. Men vertelt dat het modem/router gerelateerd is en adviseert bepaalde instellingen die het probleem zouden moeten verhelpen. Echter aangezien het door Ziggo geleverde modem en router instellingen zeer beperkt zijn heb ik niet veel kunnen aanpassen waar van toepassing.
Antwoord PIA 1:
“I am seeing the disconnects in the logs, very evenly spaced at about 31 minutes and would like to ensure the following is configured in your router, to allow unimpeded access to our services through that device:
The following ports are allowed and unrestricted:
-
- OpenVPN: UDP ports 53, 1194, 1197, 1198, 8080, and 9201; TCP ports 80, 110, 443, 501, 502
- L2TP: UDP 500, 1701, and 4500
- PPTP: TCP 1723 or Protocol 47 (GRE)
- VPN passthrough is enabled for all protocols
- Port forwarding is not enabled
- QoS is not enabled
I would also like to ask that you power cycle your router as well by turning off the router for a full 60 seconds, then bringing the router back up. If you also have a modem or modem/router that feeds your router also cycle this unit as well.”
Antwoord PIA 2:
“Regarding the modem from your provider:
We don't know, what might cause the issue and we wouldn't be able to support
that, as this is something, which is your personal network. We would be only able to
support and troubleshoot the application and connectivity issues from the PIA app.
What we can help you with:
That device is a router/modem combination, which surely has security features included, as much as firewall settings. You might check for lease times of IP addresses, which could result in reconnect times as well as firewall settings.
When using our service you receive a new, public IP address, which is not the same as your IP address, which you would receive from the provider. That could create an issue.
Either way, that would be something, where you might find solutions on the internet, as other users of that device and internet provider have experienced with using a VPN on that device.
If you wouldn't be able to make changes on this device, we would recommend using a personal router instead, as you would have more control over those settings.
Sorry for the inconvenience.
Looking forward hearing from you again.
Regards”
6)Andere relevante info?
- Voorts heb ik standaard altijd Norton Security en Malwarebytes programma’s actief staan, maar in de settings ervan lees ik naar mijn beste weten niet af dat de firewall settings van deze 2 programma’s PIA vpn programma blokkeert.
Wie of wie kan mij uit deze ongewenste situatie redden?
Indien meer info vereist is, kan ik hetgeen trachten te beantwoorden.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Mvg,