Larissa-89

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

VPN connectie werkt niet

Goedemorgen,

 

Sinds maandag kan ik thuis geen verbinding meer maken met mijn VPN connectie van mijn werk. Ik krijg de melding: The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not resonding. This could be because one of the network devices between your computer and the remote server is not configured to allow VPN. Please contact your service provider.

 

Deze connectie heeft wel gewoon altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer. 

 

Inmiddels heb ik twee keer gebeld met de klantenservice van Ziggo, maar de personen aan de telefoon geven aan mij niet te kunnen helpen. De service desk van mijn werk geeft aan dat Ziggo VPN poorten moet openzetten in mijn modem. Ik hoop echt heel erg dat iemand mij kan helpen??

anders zijn wij genoodzaakt naar een andere provider over te stappen, omdat ik thuis niet meer kan werken.

 

Met vriendelijke groet,

Larissa

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hmm, wat raar dat je ook na de fabrieksinstellingen de VPN niet meer aan de praat krijgt @Larissa-89. Ik las ook terug in één van je eerdere berichten dat je bij vrienden met exact hetzelfde type modem (Connectbox) geen problemen ervaart. Om die reden wil ik het toch middels een vervangend modem proberen. Deze heb ik jouw kant opgestuurd en wordt binnen enkele dagen door Post NL bezorgd. Laat je ons weten of het probleem is opgelost met het nieuwe modem?

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super fijn dat je ons direct van een terugkoppeling voorziet @Larissa-89. Ik zat stiekem al in spanning af te wachten of het met dit nieuwe modem opgelost zou zijn. Ik ben ontzettend blij om te lezen dat jouw VPN connectie weer in de lucht is. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden. 

Bekijk in context

29 Reacties 29
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Poorten openzetten moet je zelf doen, dat is bij andere providers niet anders.

 

De service desk van je werk moet je gewoon verder kunnen helpen.

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

er staat duidelijk dat het aan de andere kant ligt, dus jouw werkgever.

De it afdeling heeft hun vpn inrichting niet voor elkaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not resonding. This could be because one of the network devices between your computer and the remote server is not configured to allow VPN. Please contact your service provider."

 

@puppie Vrij vertaald: 

De netwerkverbinding tussen uw computer en de VPN-server kan niet tot stand worden gebracht omdat de externe server niet werkt. Dit kan zijn omdat een van de netwerkapparaten tussen uw computer en de externe server niet is geconfigureerd om VPN toe te staan. Neem contact op met uw serviceprovider.

 

Conclusie: het kan ieder apparaat zijn tussen de computer en de externe server, dus het kan ook het modem zijn of een switch of andere router die er nog tussen zit.

 

@Larissa-89 Welke poorten zou je open moeten zetten van de service desk van je werk?

Mogelijk kunnen we je op weg helpen.

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert Hi Bert, hartelijk dank voor je reactie. 

 

Ik krijg nu ook als reactie van mijn werk of ik kan nagaan of mijn modem is omgezet naar ipV6? 
En mocht dit het geval zijn, of deze weer terug gezet kan worden naar ipV4? Is dit iets wat jullie kunnen doen? 

Ik hoor het heel graag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Larissa-89 Je schrijft jullie, maar Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan, de rest zijn klanten die reageren op dit klant helpt klant forum.

 

Alle modems hebben sowieso IPv4 en IPv6 tegenwoordig, alleen IPv4 is niet meer mogelijk.

 

Alleen de vorm van IPv4/IPv6 kan nog verschillen of wel een uniek IPv4 adres of een gedeeld en dan kan VPN moeilijk gaan.

Welke eerste 2 blokken zie je hier in je IPv4 adres? What Is My IP? Shows Your Public IP Address - IPv4 - IPv6

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert Ah sorry dank voor de opheldering dat wist ik niet. Maar dan moet er haast toch iets gebeurt zijn als VPN een paar dagen geleden nog wel werkte?

 

Ik zie My Public IPv4 is met een nummer en My Public IPv6 met een lang nummer. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alleen de eerste 2 blokken cijfers van je IPv4 adres is hier van belang, kun je die hier weergeven?

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ah excuses. De eerste twee blokken cijfers van IPv4: 94.209.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Larissa-89 Duidelijk, je hebt Full Dual Stack en dat is een uniek IPv4 adres en een IPv6 adres en dat is wat is en blijft bij Ziggo.

 

Als je een Windows computer hebt, dan kun je op die computer IPv6 uitzetten op de volgende wijze:

 

Zoek in Windows op Uitvoeren en klik erop, vul dan ncpa.cpl in en op de volgende pagina met de rechter muisknop op de Ethernet of Wifi verbinding die op dat moment verbinding heeft en met de linker muisknop op Eigenschappen, scroll in het rijtje naar beneden en haal het vinkje weg bij Internet protocol versie 6 (TCP/IPv6).

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert Hartelijk dank voor de heldere uitleg! Ik heb exact gedaan wat je hierboven zegt en ook even mijn computer herstart. Ik krijg helaas nog steeds dezelfde melding. Enig ander idee nog wat dit kan zijn? 

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

In theorie zou je ipv6 niet eens hoeven uit te zetten, als je werk alleen ipv4 ondersteund dan gaat je pc daarop gewoon verder.

De hamvraag is even of je computer überhaupt bij de vpn server van je werk terecht komt en dat het daarna mis gaat of al richting de server.

Zit er niet iets van logging in de van software die je gebruikt? Als je daarin iets terugvindt als could not resolve host dan weet de pc niet waar die heen moet.

doe dan vanaf je pv via uitvoeren: ipconfig /dnsflush doen, dan gaat hij voor alle verzoeken een nieuw verzoek aan de dns doen ipv je cache gebruiken, je kunt daarmee niets kapot maken.

staat er in de log iets van handshake errors dan is het echt een probleem voor de werkgever.

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jaapjeook hartelijk dank voor jouw reactie! Ik heb jouw suggestie ook uitgevoerd. Ik krijg geen error te zien in de log, maar het volgende: Succesfully flushed the DNS Resolver Cache

 

mijn vermoeden is echt dat het aan de Ziggo kant ligt, maar ik heb hier verder 0 verstand en Ziggo klantenservice kan mij ook niet helpen. Dus ik hoop heel erg dat er toch iemand mij kan helpen en een oplossing weet. 

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Het was het proberen waard. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik met geen enkele vpn tot nu toe problemen heb gehad via ziggo. Of het nu mijn werk was of een vpn service of een vpn naar een andere ziggo abonnee. In principe zet de vpn software gewoon een verbinding op naar een server, van binnen naar buiten zijn die poorten altijd open, pas als iemand een vpn verbinding naar jou wil opzetten dan moet je poorten open gaan zetten.

kun je delen welke vpn software er gebruikt wordt?

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jaapje nee dat is ook wel het vreemde. Het probleem wordt op mijn werk zelf ook totaal niet herkend. En ik heb zelf vanaf juni (sindsdien werkzaam) ook nooit problemen ondervonden en Via hotspot op mijn mobiel kan in wel gewoon verbinding maken. Dus dat is wel het vreemde. Welke software VPN word gebruikt weet ik helaas niet, dat zou ik eerst moeten navragen. 

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jaapje wat ik begreep van mijn it collega hebben we always on VPN. 

 

Hij heeft net ook nog van alles gecheckt en allerlei instellingen in de modem gewijzigd maar zonder resultaat. 

zou een nieuwe modem aanvragen nog een oplossing kunnen zien? Ik ben een beetje wanhopig geworden op dit moment. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Larissa-89 en een warm welkom op de Community,

 

Wat ontzettend vervelend dat de VPN verbinding sinds afgelopen maandag niet meer werkt zoals gebruikelijk! Goed dat je door middel van dit topic aan de bel trekt. Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts al de nodige tips gegeven alleen begrijp ik dat het ook aan de hand van deze adviezen nog niet gelukt is om jouw VPN werkend te krijgen. Ik heb ook even een blik geworpen op de verbinding. Het modem is keurig online en jouw modem heeft zo te zien een IPv6 Full Dualstack profiel. Dit betekent dat jouw modem zowel een IPv4 als IPv6 adres heeft. Dit zou i.c.m. een VPN verbinding verder niet voor problemen mogen zorgen. 

Gezien de melding die je krijgt: The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not resonding. This could be because one of the network devices between your computer and the remote server is not configured to allow VPN. Please contact your service provider lijkt het erop dat een firewall of bepaalde poort instellingen de verbinding met VPN blokkeren. 

Zie je kans dit toch eens voor te leggen aan de IT afdeling van jouw werkgever? Zij weten welke instellingen er nodig zijn om de VPN verbinding werkend te krijgen in combinatie met het modem van je internetprovider. Je kan zelf mogelijk alvast wel testen of andere VPN Diensten wel werken. 

 

Larissa-89
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @Paul,

 

bedankt voor je reactie. Ik ben er zelf ook al de hele week druk mee en gistermiddag heeft mijn IT collega 1,5uur meegekeken en van alles geprobeerd qua openzetten van poorten en allerlei andere instellingen en probeersels. Helaas zonder enig resultaat. Zij kunnen mij op dit moment ook niet meer verder helpen. Ik ben ook al sinds juni werkzaam bij deze werkgever en heb altijd een werkende VPN connectie gehad, maar ineens dus niet meer. Via mobiele hotspot en ziggo modem bij mijn ouders thuis werkt VPN connectie zonder problemen.

 

Dus het moet toch echt ergens in mijn modem zitten, maar hoe zou dit ineens kunnen? Want er is nergens ook maar iets verandert. Modem heb ik al gereset en opnieuw opgestart, maar wederom zonder resultaat. Ik begrijp er helemaal niks van en weet niet meer wat ik verder kan doen. Ik heb 6x de klantenservice gesproken van Ziggo, meerdere malen diverse IT collega’s die uren hebben meegekeken maar zonder resultaat. 

Helaas lig ik hier echt wakker van, omdat ik echt thuis moet kunnen werken. Ik hoop heel erg dat jij me nog kunt helpen aan een (alternatieve) oplossing? 

mvg,

Larissa 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Larissa-89 Om echt even alles uit te sluiten kunnen we nog eens testen of de VPN verbinding werkend  te krijgen is nadat je het modem gereset hebt naar fabrieksinstellingen. Wil je dit eens doen aan de hand van de stappen op deze pagina? Wacht hierna tot het modem volledig is herstart en test dan of het lukt om je VPN connectie te starten. Mocht dit nog niet werken dan horen wij het graag. 

Uitgelicht topic