Vraag
Reacties
sbosman01
Level 3

VPN achter Ziggo modem bridge

Mijn Ziggo modem staat correct in bridge modus. Ik hebt een Ubiquiti USG die als router en als vpn functioneert.  Hij is naar mij weten correct geconfigureerd kan er namelijk intern op het netwerk op publieke ip adres vpn verbinding tot stand brengen. Maar buiten het Ziggo netwerk lukt mij het niet om een VPN verbinding op te zetten naar mijn Ubiquiti USG,  via mobiele netwerk van vodafone niet en zakelijke internet verbinding buiten het ziggo netwerk.

Blokkeert ziggo VPN poorten? Ik wil dus een vpn verbinding buiten het ziggo netwerk opzetten naar mijn thuis ip adres.

0 Kudos
55 Reacties 55
Meldingen
Aan Uit
Jonathan-458
Level 16

Update : op UniFi Controller 5.14.23 werkt het wel naar behoren.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dank, Jonathan-458 🙂

Kun je hiermee verder @sbosman01 ?

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

ik draaide 6.2.x ga nu naar 6.4.54 hopelijk helpt het iets. anders moet er toch een andere moden  komen aangezien alles goed lijkt te staan

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

helaas niks werkt. Alles lijkt geblokked op een of andere manier.,,

0 Kudos
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Stom dat het nog altijd niet lukt @sbosman01. Het Ubee UBC1318ZG modem welke Erik voorstelde valt natuurlijk te proberen. Mocht je dat willen testen, hoor ik het graag. Of wellicht heeft de Community nog een andere tip. 🙂 

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

vanaf lokaal netwerk zou de poorten toch open moeten staan van de vpn? Ik kan namelijk hier ook niet op connecten lokaal.  Kan poort 500 en 4500 allemaal niet connecten van lokaal. 

0 Kudos
Marije
Community Moderator
Community Moderator

Er is duidelijk niet bekend waarom het niet werkt, @sbosman01. Er zijn al verschillende mensen aangesloten om hierin met je mee te denken. Jammer genoeg ben je daar nog niet verder in gekomen en werkt het nog niet. Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook geen flauw idee heb wat je nu nog kunt uitproberen. Het enige wat ik vanuit deze kant voor je kan betekenen is om je een Ubee UBC1318ZG op te sturen, zodat je daarmee kunt testen of het wel werkt. 

Je kunt hier uiteraard nog even wachten op andere gebruikers om je verder te helpen. Als je toch graag het andere modem wilt testen, dan zie ik hier je reactie wel verschijnen ;-).

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

stuur maar andere modem op Ubee UBC1318ZG  hopelijk doet deze het wel 🙂

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@sbosman01 die komt naar je toe! Succes met instellen en houd ons op de hoogte of het gelukt is. 

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

Gaan we zeker doen hopelijk werkt het direct 🙂

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @sbosman01 Heb je een update voor ons?

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

Ja werkt niet helaas. Dus modem wissel geen effect.

Helaas 😭 als iemand een idee heeft?

Of in bridge modus proberen de modem zetten aangezien hij in router modus staat met port forwarding aan.

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

@sbosman01,

Een kleine update, op een nieuwe site gemaakt op UniFi 6.4.54 werkt het inmiddels wel weer naar behoren. Echter op een oude site, in dit geval 2 sites welke er al in zitten van UniFi 5, nog steeds niet.

Dus probeer eens een nieuwe site te maken gebaseerd op de huidige.

MVG

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

in geval van een eigen router is het modem in bridge mode wel aanbevolen

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Spijtig dat de modemwissel nog niet voor het gewenste effect heeft gezorgd. Als het goed is, heb je nu een modem dat geen wifi uitzendt. Het modem heb ik zojuist in bridge gezet, laat je weten of dit de oplossing is? 

jack_kerkrade
Level 5

Beste, dit probleem heb ik ook gehad maar dan met een tp-link vpn appliance. TL-ER6020. 

VPN niet werkende krijgen, niet op ziggo netwerk noch erbuiten, terwijl volgens de gangbare protocollen alles goed stond. Hier heeft een HP collega (networking) nog een keer naar gekeken en die zei ook. Prima zo. 

Na contact te hebben gehad met TP-link, kreeg ik na een tijdje een beta versie firmware van hun. 

Deze geupload, en bingo, het functioneerde. Er blijkt volgens TP-link toch iets anders omgegaan te worden met de nodige protocollen op netwerk ziggo. Raar zou je zeggen, maar toch. 

Nu werken de beide tp-links (vpn-tunnel) op beide locaties (binnen ziggo) en ook buiten ziggo netwerk. 

Ik heb helaas geen kant en klare oplossing, want nu proberen we op andere locatie een ubiquiti dream machine, met eenzelfde instellingen.

En helaas niet aan de praat te krijgen. Op de bestaande tp-link (andere locatie) is nog niet eens in de logs te zien dat de ubiquiti een aanvraag doet voor een verbinding. We blijven testen op dit moment. Ow ja voor diegene: connectbox in bridge.