Mijn Ziggo modem staat correct in bridge modus. Ik hebt een Ubiquiti USG die als router en als vpn functioneert. Hij is naar mij weten correct geconfigureerd kan er namelijk intern op het netwerk op publieke ip adres vpn verbinding tot stand brengen. Maar buiten het Ziggo netwerk lukt mij het niet om een VPN verbinding op te zetten naar mijn Ubiquiti USG, via mobiele netwerk van vodafone niet en zakelijke internet verbinding buiten het ziggo netwerk.
Blokkeert ziggo VPN poorten? Ik wil dus een vpn verbinding buiten het ziggo netwerk opzetten naar mijn thuis ip adres.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Unifi Network Controller heb ik op een windows machine geinstalleerd. Kan die software eigenlijk niet op NSG draaien de controller software, zodat je er altijd bij kan via de cloud van Unifi? Nu moet de windows machine echt staan helaas.
Beste @sbosman01,
Apart, heeft u ook de USG "reprovisioned" of herstart?
Welke firmware & controller versie draait u?
MVG
zou je de genoemde poorten kunnen forwarden
Ik denk dat @anoniemforum het aan het goede einde heeft, heeft u in de Windows Firewall ook de controller volledige toegang gegeven?
De lijst van porten voor UniFi:
UniFi - Ports Used – Ubiquiti Support and Help Center
MVG
die zijn dan automatisch geforward maar iets zorgt er voor dat ze dicht blijven
l2tp passthrough en IPSec passthrough staat daar iets van een ✅ bij ?
Beste @sbosman01,
Zou u mijn eerdere vragen willen beantwoorden.
Even voor de duidelijkheid:
U heeft dus eerder de Radius server ingesteld & ingeschakeld, users aangemaakt, Remote User L2TP Server op gezet en maakt gebruik van WAN1? Extern IP gebruikt voor connectie.
Als het goed is staat de USG standaard geen portscanning toe.
MVG
Helemaal correct alle stappen doorlopen zoals boven beschreven staat.
Helaas moet ik dus prutsen met wat de blokkade opzit van de port forwarding
Wat is de exacte fout melding welke u ontvangt op uw iPhone/Android toestel als u verbinding probeert te maken via het mobiele netwerk?
Zou u nog de controller & USG firmware versie willen delen?
Alles is ook een keer opnieuw opgestart?
MVG
@sbosman01 dat prutsen is soms zeker irritant, mee eens.
Kan je iets met de handige tips van @Jonathan-458? We horen het graag, met die feedback kunnen de leden ook weer verder!
Uhm, daar komen wij ook niet veel verder mee.
Heeft u het modem ook een keer volledig gereset doormiddel van de reset knop 60 seconden in te houden?
(in fUPC gebiedt dient u het modem dan weer zelf in bridge te zetten)
En zou u ook het modem in modus willen testen door de USG IP in DMZ te zetten.
MVG
Is het nog gelukt met de laatste tips van @Jonathan-458 , @sbosman01 ?
Ik heb de modem terug gezet en vervolgens DMZ ingesteld naar de vpn toe en helaas niks open
Jammer dat het niet mocht baten @sbosman01. Er is al het nodige geprobeerd maar de aanhouder wint. Ik zou graag je modem/signaal even willen controleren. Wil je de postcode en het huisnummer toevoegen aan je Community profiel?
@Jonathan-458 en @anoniemforum Hebben jullie nog ideeën of tips?
ingesteld! Lijkt geen enkele poort open te staan behalve de ping poort 🙂
heb je de stroom er al 30 af gehad?
Vreemd en balen zeg @sbosman01. Naar dat die poorten niet open lijken te staan 😞 Heeft de reset toevallig geholpen? Qua signaal staat je modem in elk geval goed online.
Een andere optie is - ook omdat het modem in bridge staat- om je huidige modem kosteloos om te wisselen voor dit non-wifi Ubee UBC1318ZG modem. Laat maar weten als we dit in gang mogen zetten 🙂
Beste @sbosman01,
Ik kan inmiddels ook geen L2TP verbinding opzetten via UniFi, ik ga het binnenkort proberen met Pfsense of Edge.
MVG
Beste @sbosman01,
Zo juist getest met PFSense en een Synology achter UniFi. Beide doen het uiteindelijk probleemloos. Je merkt wel wat dipjes bij de Connectbox V1 kwa performance maar opzetten gaat gewoon goed.
Het probleem moet hem ergens bij Unifi zitten, maar weet ook niet precies waar, alles staat namelijk wel goed vanuit de controller, reboot of provisioning heeft niet geholpen.
MVG
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.