Vraag
Reacties
sbosman01
Level 3

VPN achter Ziggo modem bridge

Mijn Ziggo modem staat correct in bridge modus. Ik hebt een Ubiquiti USG die als router en als vpn functioneert.  Hij is naar mij weten correct geconfigureerd kan er namelijk intern op het netwerk op publieke ip adres vpn verbinding tot stand brengen. Maar buiten het Ziggo netwerk lukt mij het niet om een VPN verbinding op te zetten naar mijn Ubiquiti USG,  via mobiele netwerk van vodafone niet en zakelijke internet verbinding buiten het ziggo netwerk.

 

 

Blokkeert ziggo VPN poorten? Ik wil dus een vpn verbinding buiten het ziggo netwerk opzetten naar mijn thuis ip adres.

0 Kudos
55 Reacties 55
Meldingen
Aan Uit
sbosman01
Level 3
Topicstarter

Unifi Network Controller heb ik op een windows machine geinstalleerd. Kan die software eigenlijk niet op NSG draaien de controller software, zodat je er altijd bij kan via de cloud van Unifi? Nu moet de windows machine echt staan helaas.

Jonathan-458
Level 16

Beste @sbosman01,

 

Apart, heeft u ook de USG "reprovisioned" of herstart?

 

Welke firmware & controller versie draait u?

 

MVG

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

zou je de genoemde poorten kunnen forwarden 

 

 

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

@sbosman01,

 

Ik denk dat @anoniemforum het aan het goede einde heeft, heeft u in de Windows Firewall ook de controller volledige toegang gegeven?

 

De lijst van porten voor UniFi:

UniFi - Ports Used – Ubiquiti Support and Help Center

 

MVG

sbosman01
Level 3
Topicstarter

helaas poort 500 en 4500 kan ik dus niet aanmaken aangezien gebruikt worden zie screenshot

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

die zijn dan automatisch geforward maar iets zorgt er voor dat ze dicht blijven

 

l2tp passthrough en IPSec passthrough staat daar iets van een bij ?

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Beste @sbosman01,

 

Zou u mijn eerdere vragen willen beantwoorden.

 

Even voor de duidelijkheid:

U heeft dus eerder de Radius server ingesteld & ingeschakeld, users aangemaakt, Remote User L2TP Server op gezet en maakt gebruik van WAN1? Extern IP gebruikt voor connectie.

 

@anoniemforum

Als het goed is staat de USG standaard geen portscanning toe.

 

MVG

sbosman01
Level 3
Topicstarter

Helemaal correct alle stappen doorlopen zoals boven beschreven staat. 

 

Helaas moet ik dus prutsen met wat de blokkade opzit van de port forwarding

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

@sbosman01 

Wat is de exacte fout melding welke u ontvangt op uw iPhone/Android toestel als u verbinding probeert te maken via het mobiele netwerk?

 

Zou u nog de controller & USG firmware versie willen delen?

 

Alles is ook een keer opnieuw opgestart?

 

MVG

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@sbosman01 dat prutsen is soms zeker irritant, mee eens.

Kan je iets met de handige tips van @Jonathan-458? We horen het graag, met die feedback kunnen de leden ook weer verder! 

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

controller versie 6.2.26
usg versie 4.4.55.5377096

 

zie screenshots. Hij geeft als melding de android tekst: "mistlukt" dus niet echt duidelijk helaas en wordt verbinding gemaakt vanaf mobiel netwerk.

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

@sbosman01

Uhm, daar komen wij ook niet veel verder mee.

 

Heeft u het modem ook een keer volledig gereset doormiddel van de reset knop 60 seconden in te houden?
(in fUPC gebiedt dient u het modem dan weer zelf in bridge te zetten)

 

En zou u ook het modem in modus willen testen door de USG IP in DMZ te zetten.

 

MVG

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is het nog gelukt met de laatste tips van @Jonathan-458@sbosman01 ?

0 Kudos
sbosman01
Level 3
Topicstarter

Ik heb de modem terug gezet en vervolgens DMZ ingesteld naar de vpn toe en helaas niks open

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Jammer dat het niet mocht baten @sbosman01.  Er is al het nodige geprobeerd maar de aanhouder wint. Ik zou graag je modem/signaal even willen controleren. Wil je de postcode en het huisnummer toevoegen aan je Community profiel? 

 

 

@Jonathan-458 en @anoniemforum Hebben jullie nog ideeën of tips?  

sbosman01
Level 3
Topicstarter

ingesteld! Lijkt geen enkele poort open te staan behalve de ping poort 🙂

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je de stroom er al 30 af gehad?

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Vreemd en balen zeg @sbosman01. Naar dat die poorten niet open lijken te staan 😞 Heeft de reset toevallig geholpen? Qua signaal staat je modem in elk geval goed online.

Een andere optie is - ook omdat het modem in bridge staat- om je huidige modem kosteloos om te wisselen voor dit non-wifi Ubee UBC1318ZG modem. Laat maar weten als we dit in gang mogen zetten 🙂

Jonathan-458
Level 16

Beste @sbosman01,

 

Ik kan inmiddels ook geen L2TP verbinding opzetten via UniFi, ik ga het binnenkort proberen met Pfsense of Edge.

 

MVG

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Beste @sbosman01,

 

Zo juist getest met PFSense en een Synology achter UniFi. Beide doen het uiteindelijk probleemloos. Je merkt wel wat dipjes bij de Connectbox V1 kwa performance maar opzetten gaat gewoon goed.

 

Het probleem moet hem ergens bij Unifi zitten, maar weet ook niet precies waar, alles staat namelijk wel goed vanuit de controller, reboot of provisioning heeft niet geholpen.

 

MVG