Enkele weken geleden heeft Ziggo werkzaamheden uitgevoerd op het netwerk. Sindsdien werkt mijn VPN-server thuis niet meer. Ik kan dus niet meer van buitenaf inloggen op de thuis-VPN. De locatie waarvan af ik dit doe maakt niets uit. Vanaf thuis naar een andere-vpn op mijn werk kan wel. Qua configuratie heb ik niets veranderd. Dit is echt door de werkzaamheden van ziggo gekomen. Er is geen sprake van IP filtering o.i.d. in de server. Ook het type VPN verbinding maakt niet uit. L2TP over IPSec , of IKEV2 maakt allemaal niet uit. De logfiles geven aan dat er authenticatie-fout optreed. Ondertussen heeft Ziggo een nieuw modem opgestuurd; deze heb ik in bridge mode laten zetten; Het zou moeten werken maar het lijkt alsof bepaalde poorten(die nodig zijn voor de VPN-handshake of zo) dicht staan. Alle andere topics op dit forum heb ik al doorgelezen maar ben er niet verder mee gekomen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat gebruik je als VPN Server? En ik neem aan dat je op je rtr ook de poorten open heb staan voor het VPN protocol dat je gebruikt. Ik zou trouwens liever OpenVPN gebruiken ipv L2TP.
poorten stonden al open; hierna in bridge laten zetten ; maakt allemaal niet. Volledigheidshalve: ik heb niets gewijzigd in mijn configuratie. Iets vanuit de Ziggo-update heeft ervoor gezorgd dat er geen verbinding meer kan worden opgebouwd.
Merkwaardig. Zeker in bridge mode zou het moeten werken. Heb je je eigen router (type) wel juist geconfigureeerd?
Zit je in een Ziggo- of UPC gebied?
Ik heb hier 3 verschillende VPN servers in de lucht en geen problemen mee.
Alles is/was goed qua configuratie. Er waren aangekondigde werkzaamheden van Ziggo en sindsdien werkt het niet meer
Zit in Ziggo gebied; vpn-server heeft probleemloos gedraaid totdat Ziggo iets veranderd heeft.
Is je IP-nummer aan de WAN kant soms veranderd.
Klopt, maar dat is bekend.
Sowieso zit ik in dezelfde ip-range; nog steeds ipv4
@S4R Welk VPN-protocol gebruik je voor jouw servers?
De 2 die ik het meeste gebruik zijn OpenVPN en WIreGuard.
Draaiend op Ubuntu Server.
En hier ook IPv4
Ik heb een connectbox. Hier zijn geen problemen mee bekend? In de zin van dat deze port udp 500,4500 niet doorgeeft?
Niet dat ik weet.
Ik heb een Ubee UBC1318ZG in bridge.
Misschien een moderator die tijd heeft om hier naar te kijken?
Hallo @rodgy1972, welkom op de Community!
Wat gek dat je na onderhoudswerkzaamheden geen toegang meer hebt tot VPN-server thuis. Vooral bizar dat je met een nieuw modem ook geen toegang verkrijgt. Was de voorganger van je nieuwe modem ook een Connectbox? Het is niet dat deze modems deze poorten niet doorgeven, maar het is wel bekend dat deze modems niet helemaal lekker werken in combinatie met een VPN verbinding. In dat geval is een ruilactie naar een Ubee 1318 een optie. Voordat we dat in gang zetten, je hebt na de installatie van ons modem ook al je andere apparaten in je thuisnetwerk opnieuw opgestart?
Jazeker, alles is opnieuw opgestart. De Connectbox staat in bridgemode. Hierachter hangt een draytek-router die de vpn-server draait. Maar het is dus ECHT gekomen sinds de ziggo-update.
Indien het mogelijk is om te ruilen naar de ubee-1318 heel graag. Ik ga ervan uit dat deze ook in bridge-mode gezet kan worden? Alvast bedankt
opgelost, maar wel op een andere manier.
Goed om te lezen, @rodgy1972. Mag ik vragen op welke manier? Wellicht kan jouw oplossing anderen ook weer helpen ^^.
hier hetzelfde probleem.
De ene dag werkte het nog, de volgende dag niet meer;
connectbox + asus wifi-router : ipsec zonder certificaat;
Apeldoorn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.