1
Vraag
2
Reacties
FerBer

Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

VPN Pass Through Connect Box

Hi allen,

Zojuist is mij in de chat verteld (door David) dat VPN Pass_Through op de connect box en met IPv4 altijd aan staat. Kan iemand dit bevestigen?

Ik wil mijn Linksys met Tomato firmware gebruiken als Acces Point met VPN, dus ik heb Pass_through nodig anders gaat het zeker niet werken. Ik maak gebruik van IPv4, dat is net bevestigd in de chat.

Wie kan mij helpen met het antwoord? Met dank! (Excuus voor de dubbel post in een verkeerd forum)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FerBer
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
De oplossing, zoals vaak simpel als je het maar weet ..

Gebruik TCP met poort 1443, dan werken de (meeste) Surfshark VPN servers.

Bekijk in context

8 Reacties 8
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Ik zou zeggen probeer het. Het zal wel trial and error worden. Er zijn verschillende meldingen hier over VPN issues met de connectbox, zelfs in bridge modus..... en die zijn niet allemaal opgelost.
Dus we zijn benieuwd naar jouw ervaringen.
FerBer
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Dank je efok, ga ik doen. Ondertussen hoop ik dat hier toch ervaringen langs komen van anderen.
FerBer
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Linksys (Tomato) router als acces point geconfigureerd en ik heb internettoegang via deze draadloze verbinding, echter werkt het VPN deel niet. IP adres blijft mijn Ziggo IP. Ik vermoed dat VPN Pass Through niet aan staat op de Connect Box. UPNP heb ik uitgezet en portforwarding van poort 1194 UDP aan.

Provider is Surfshark protocol is OpenVPN handmatig geconfigureerd. VPN Client is running volgens de router info.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Poort 1194 hoef je alleen open te zetten voor een inkomende VPN verbinding. Uitgaand zou het zo moeten werken. Kun je nog iets vinden in de logs van je router waarom de verbinding niet werkt? Ik heb hier zelf geen tomato om te testen, maar het is Linux, en ik verwacht dat er wel iets gelogd wordt dan, vaak onder /var/log/syslog.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, FerBer! We denken hier graag met je mee om het Accespoint op de geschetste manier mogelijk te maken. Wie weet zijn er meer Community leden met een soortgelijke situatie.
FerBer
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hi efok,

Ik heb gisteren lang met Surfshark in de chat gezeten en alle instellingen doorlopen en aangepast waar nodig, maar geen VPN. Dus ook hun vroegen om het log, ik sta op het punt deze door te spitten en te mailen naar Surfshark. Ik kom er op terug, mocht hier iets uitkomen. ipleak.net blijft mijn Ziggo IP aangeven maar verder geeft Tomato geen foutmeldingen. Dus het is lastig zoeken.

Ze staan overigens in het geval van Tomato in /tmp/var/messages. Het is maar een detail 😉

Dank voor je reactie!
FerBer
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik kreeg het advies van Surfshark de tijd in de Tomato aan te passen, dit heb ik gedaan met PuTTy en de tijd is nu correct. Helaas heeft dit niet geholpen.
FerBer
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
De oplossing, zoals vaak simpel als je het maar weet ..

Gebruik TCP met poort 1443, dan werken de (meeste) Surfshark VPN servers.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic