Goedendag allen,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb sinds 1,5 week een nieuwe connect Box, hiervoor had ik een Ziggo modem van Technicolor.
Tot het vervangen van het modem heb ik nooit problemen ondervonden met mijn werk vpn verbinding. Ook kon ik zonder problemen een programma gebruiken wat werkt via een remote verbinding.
Ik heb reeds contact gehad met de helpdesk van Ziggo en die hebben IPv6 uitgezet aangezien dit problemen met vpn zou opleveren, ik heb dus nu alleen IPv4 en zit ongeveer 4 meter van de Connect Box vandaan.
De verbinding is iets verbeterd, maar knalt er bij het opstarten van de remote applicatie er gegarandeerd uit, verder klapt het vpn/wifi signaal er binnen 5 minuten uit (geen stabiele verbinding).
Met mijn privé laptop en telefoons heb ik geen probleem en overal goede wifi verbinding door het gehele huis.
Kunnen er ook andere problemen of instellingen zijn? Ziggo Helpdesk weet het niet meer en adviseert om mijn vraag op het forum te stellen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
groetjes
Roel