1
Vraag
2
Reacties
Roel79

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

VPN (Global Protect) en Wifi vallen uit bij Connect Box

Goedendag allen,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb sinds 1,5 week een nieuwe connect Box, hiervoor had ik een Ziggo modem van Technicolor.

Tot het vervangen van het modem heb ik nooit problemen ondervonden met mijn werk vpn verbinding. Ook kon ik zonder problemen een programma gebruiken wat werkt via een remote verbinding.

 

Ik heb reeds contact gehad met de helpdesk van Ziggo en die hebben IPv6 uitgezet aangezien dit problemen met vpn zou opleveren, ik heb dus nu alleen IPv4 en zit ongeveer 4 meter van de Connect Box vandaan.

De verbinding is iets verbeterd, maar knalt er bij het opstarten van de remote applicatie er gegarandeerd uit, verder klapt het vpn/wifi signaal er binnen 5 minuten uit (geen stabiele verbinding).

 

Met mijn privé laptop en telefoons heb ik geen probleem en overal goede wifi verbinding door het gehele huis.

 

Kunnen er ook andere problemen of instellingen zijn? Ziggo Helpdesk weet het niet meer en adviseert om mijn vraag op het forum te stellen.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes

Roel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

😮 

Geen idee wat er gebeurd is, maar mijn vpn en remote applicaties doen het weer als vanouds!!!

Ik heb niets veranderd en Ziggo zelf ook niet. 

Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft, maar vandaag kreeg ik ook bericht dat mijn oude modem aan is gekomen... geen idee of mijn oude modum nog iets verstoorde...

 

Vreemd dat het nu ineens weer gewoon werkt.

Eind goed al goed

Bekijk in context

18 Reacties 18
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je de firewall-instellingen van de modemrouter zó aanpassen, dat alleen 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld? Deze instellingen kun je vinden via 'Geavanceerde instellingen', 'Beveiliging', 'Firewall'.

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dankjewel voor je reactie tobiastheebe!

 

door de aangegeven aanpassing zie ik dat de wifi en vpn verbinding nu stabiel zijn. Ik kan nu ook eindelijk de applicatie die remote draait ook openen. Ik merk dat de snelheid van alle systemen OK is, behalve die van de remote. Daar zit een vertraging van 6 - 8 seconden in. Iets wat ik voorheen met mijn oude modem niet had en ook niet had toen ik mijn telefoon als hotspot gebruikte.

 

Heb je of heeft hier iemand een oplossing voor?

 

groetjes

Roel

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn dat er al verbetering merkbaar is.

 

Hoe start/bereik je de 'remote applicatie' en om welke applicatie gaat het? Moet de VPN-tunnel daarvoor actief zijn?

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goeie vraag. Ik moet vpn actief hebben anders kan ik niet de remote applicatie starten. Via mijn desktop moet ik eerst verbinding maken met de remote server waar de applicatie staat en als die verbinding er is dan start de applicatie en kan ik inloggen.  Het gaat over een Warehouse Management Systeem. Ik hoop dat dit al iets kan helpen, waarvoor dank.

 

groetjes Roel

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik begrijp dat je 'Verbinding met extern bureaublad' ('Remote Desktop Connection') gebruikt? Wanneer je met de server verbonden bent, merk je dan ook dat cursor bewegen e.d. vertraging heeft?

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, dat weer niet. Het is wel dat als ik wat intyp de tekst pas na 6-8 seconden verschijnt en als ik een actie start (openen nieuw menu of zoek opdracht start) deze een heel stuk trager reageert als voordat ik de connect box gebruikte. De cursor gaat soepel over het scherm.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je kunt testen of het kiezen van een lagere verbindingssnelheid op het tabblad 'Gebruikerservaring' effect heeft.

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

sorry voor de late reactie, maar waar zou ik dat kunnen vinden precies? 

alvast bedankt voor je hulp!

 

gr

Roel

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zie de screenshots hieronder:

 

20220120-02.PNG20220120-03.PNG

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel. Zonet gecontroleerd, maar deze optie heb ik helaas niet. Daarbij komt dat mijn stabiliteit helaas weg is en vpn me regelmatig in de steek laat.

Ik vraag me af of ik instellingen kan aanpassen zoals ze op mn oude Technicolor modem waren. Toen was de snelheid top en vpn had nooit problemen. 
ik hoop dat hier iets aan te doen is.

wederom bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vermoedelijk loop je tegen de beperkingen van de Puma-chipset van het SmartWifi modem aan. Als alternatieve (zakelijke) modemrouter kan Ziggo een UBC1318ZG toesturen.

 

Voor de zekerheid:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dankjewel voor de info.

 

bijgaand de gevraagde informatie. 

groetjes

Roel

Roel79_0-1642711395193.pngRoel79_1-1642711421262.png

Roel79_2-1642711444558.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Is dit daadwerkelijk de hoofdaansluiting c.q. zijn er geen contactdoos en groene kabel in de meterkast aanwezig?

 

Zou je de volledige downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

 

Zou je verder het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen  

De hoofdaansluiting klopt en zit bij mijn inderdaad in de woonkamer. Ik heb het kapje eraf gehaald en dat mocht niet baten. Ik kreeg daarna ook weer problemen met mijn mediabox waarbij het interactieve gedeelte niet meer functioneerde... Kapje uiteindelijk maar weer terug gezet en toen werkte dit weer... Ik kan me geen voorstelling maken dat dit met mekaar te maken had, maar goed blijft vreemd.

 

bijgaand de up en downstream informatie. Aangezien het wat meer screenshots werden heb ik ze in een word bestand gevoegd.

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
 
Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

😮 

Geen idee wat er gebeurd is, maar mijn vpn en remote applicaties doen het weer als vanouds!!!

Ik heb niets veranderd en Ziggo zelf ook niet. 

Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft, maar vandaag kreeg ik ook bericht dat mijn oude modem aan is gekomen... geen idee of mijn oude modum nog iets verstoorde...

 

Vreemd dat het nu ineens weer gewoon werkt.

Eind goed al goed

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Hopelijk blijft VPN naar behoren werken vanaf nu.

 

Op het signaal is enige ruis aanwezig, de correctable ('Post RS Errors') lopen wat sneller op dan wenselijk.

 

Ik heb nog even naar de foto gekeken die je eerder had geplaatst en zie wel dat een van de kabels een knik heeft.

Roel79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Klopt, out2 kabel heeft in een kabelgoot gezeten voordat de connect box kwam. Deze gaat naar de media box en niet naar de router vandaar dat ik die kan uitsluiten 😉

 

bedankt voor je hulp de afgelopen dagen! Ik hoop ook dat alles zo blijft werken! 
fijn weekend!

gr

Roel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic