1
Vraag
2
Reacties
Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Upstream/downstream niet juist?

Hierbij deel ik o.a. mijn Upstream/downstream waardes.

Ik ben  in mijn modem gaan kijken nadat ik 2x mijn modem moest resetten na aanleiding van ineens blokken op mijn tv en wegvallende internet verbinding  ( zie mijn Netwerk historie). Aan mijn modem zijn verbonden de Next , TV en de Witte booster en daarop de TP link . Op dit moment geen problemen en de wifi is uitstekend. Persoonlijk vind ik de downstream vermogen op het randje en zie ik maar 1 van de 6 kanalen op de upstream. Er is dus iets niet in de haak lijkt mij. Wie kan mij een oplossing geven om het euvel te verhelpen. Ik ben een beetje angstig dat het weer gaat gebeuren terwijl ik nu weer aan het thuiswerken ben.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Nu na 5 dagen is alles nog prima in orde. Ik ga ervan uit dat het opgelost is. al weet ik niet wat er op de maandag na de herstart van de modem op de achtergrond gespeeld heeft. Bert geeft aan dat er wellicht in de straatkast of wijkkast iets gewijzigd is. Ik ben wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk gebeurt is. Het mag als oplossing afgehandeld worden. Iedereen alsnog bedankt voor het meekijken/denken.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Theotje Ontzettend bedankt voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat alles de afgelopen dagen naar volle tevredenheid werkt. Laat het gerust weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen. Nog een fijne voortzetting van je weekend gewenst! 😉

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je binnenkomend signaal is veel te laag en je uitgaand signaal heeft zoveel weerstand dat er maal 1 kanaal actief is en die moet volle bak blazen om de Ziggo servers te bereiken.

Het lijkt sterk op een wonder dat je nog internet verbinding hebt.

 

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Als je de kans hebt, probeer eens een tijdje zonder splitter om te kijken of de downstream nog steeds zo laag is en de upstream zo hoog.

Is er heel veel verschil is je splitter kapot.

 

De downstream moet ergens tussen de -8 en +11 zitten en de upstream onder de 49.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Hallo Bert, bedankt alweer voor jouw snelle reactie.

Ja,  dat is de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt.

Ik heb nog 2 splitters  waarvan 1 met de benaming POA 01-UPC en 1 met POA 01-B.

Is er verschil tussen de UPC/B of jij weet? Ik ga de splitter wanneer het uitkomt omruilen met 1 van die 2.

 Dan hoop ik dat dat de oplossing is, zo niet dan ga ik de modem rechtstreeks aansluiten op de AOP . Ik laat het wel weten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De POA 01-B is de nieuwste, beide zijn technisch hetzelfde.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ik heb de modem kabel nu rechtstreeks aangesloten op de AOP, dus zonder een splitter.

Dit zijn mijn nieuwe waardes, en zie nog steeds 1 van de 6 kanalen op de upstream.

Ik ben nu tv aan het kijken via Ziggo go op mijn gsm streamend naar de Chromecast en geen probleem.

Diagnostiek van de Next is ook prima die is aangesloten met een netwerkkabel. Ervaar dus momenteel geen slechte internetverbinding via de wifi en bekabeld. Speedtest gedaan: zowel wifi als bekabeld 300 MBps maar de Upload is te laag 20 MBps zou 30 moeten zijn.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ik heb nu de splitter vervangen en de downstream zijn weer te laag.

Ga er dan vanuit dat de eerste splitter niet defect is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, hier moet een Ziggo monteur kijken wat en waar het fout gaat.

Het is of je AOP of iets met je kabel buiten of in de straatkast.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Bedankt Bert voor het mee kijken, dan wacht ik wel op een moderator om het op te pakken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Theotje Ik ben 1 ding vergeten, heb je achterop de coax stekker een keer los gehad op het modem en weer stevig aangedrukt?

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ja , eraf gehaald en net weer gecheckt. Zit er stevig op. Kan de coax ook het probleem zijn ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Theotje Dat zou kunnen, maar ben ik nog nergens tegen gekomen, dus die kans is wel heel klein.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Theotje

Goed dat je, samen met Bert, al zoveel hebt uitgesloten en getest. Ik heb op mijn beurt een monteur voor je ingepland die het binnenkomende signaal onder de loep gaat nemen. De afspraak staat voor 7 januari tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit voor jou niet goed uit dan kun je de afspraak verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken) 

Laat maar weten hoe het is gegaan als de monteur langs is geweest 🙂

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Lekker dan, ben de gehele dag thuis. krijg ik een sms dat de monteur onderweg is om 14.54 uur. Om 16.17 uur bericht op mijn mail dat de monteur langs is geweest en dat ik voorrijkosten moet betalen van € 35. Zit al die tijd in de woonkamer, en mijn gehoor is nog prima om de bel te horen. Ook een halve dag verlof opgenomen en ruimte gemaakt zodat hij makkelijk bij mijn modem zijn ding kan doen. Wat is dit toch?

Kan echt niet zo zijn dat er bij mijn maandelijkse afrekening €35 bijgeschreven wordt. Ben echt BOOS nu.

Graag een oplossing.

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey goedemorgen @Theotje

Logisch dat je hier pissig over bent als je de hele dag zit te wachten, het je nog uren kost ook en je vervolgens een rekening in je mailbox vind. Ik zie in de monteursbon een notitie van 15.40 uur: 
 

Aangekomen bij de woning en ik heb aangebeld en geklopt. Helaas maakte niemand de deur open, vervolgens gebeld naar de huistelefoon en de mobiel. Na 15 minuten hetzelfde gedaan en nog steeds niemand kunnen treffen. 

Ik kan mij niet voorstellen dat hij bij het juiste huis heeft gestaan en het juiste telefoonnummer had als je de hele tijd op de bank hebt gezeten. Ik heb daarom uiteraard de € 35,- voorrijkosten vergoed. Sorry dat dit zo mis is gelopen 😞 Voordat ik een nieuwe afspraak voor je inplan, klopt telefoonnummer: 06xxxx2625? 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Goedemorgen Mariska,

Telefoonnummer  06xxxx2625 klopt. Kan mij niet voorstellen wat hij op de notitie beschreef, zowel op mijn mobiel en huistelefoon geen gemiste oproep 🤔. In ieder geval bedankt voor het herstellen van de € 35,- voorrijkosten. Kan er niet gekeken worden in mijn modem op afstand? Ik ervaar geen internetproblemen de afgelopen 4 dagen, maar zie nog wel (net gekeken) dat er maar 1 kanaal actief is van de upstream, en dat de downstream ook nog niet is wat het zal moeten zijn. Ook meerdere speedtesten gedaan waar het mij opvalt dat de upload te laag is.

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Theotje,

 

Zeker kan dat, goed om te horen dat je in ieder geval geen problemen ervaart in de afgelopen tijd. Ik heb een kijkje genomen achter de schermen, maar mis daar een aantal meetpunten om een goed beeld te krijgen. Ik heb een nauwkeurige meetsessie gestart voor de komende 4 dagen om het wat beter in kaart te brengen. Mocht je in de tussentijd toch nog problemen ervaren, houd dan bij wanneer dat het geval is, dan kunnen we dat er eventueel nog naast leggen.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Hoi Alex,

 

Vandaag rond 11.30 uur viel mijn internet verbinding weer uit. Nadat ik de modem uit en toen weer aan had gezet werkte het weer als vanouds. Ik ben meteen weer in de modem gaan kijken naar mijn netwerkstatus en tot mijn verbazing waren alle 6 de upstream kanalen weer aanwezig en de upload is ook weer 30 Mbps. Kan het zo zijn dat er op afstand al herstel wijzigingen zijn gedaan? Het lijkt dus opgelost tot nu toe. Hierbij laat ik nog mijn waardes zien vanaf de laatste herstart van mijn modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Theotje Dat ziet er heel anders uit, het lijkt erop dat er in de straatkast of wijkkast iets gewijzigd is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Theotje Dat ziet er inderdaad weer prima uit! Als ik je verbinding op dit moment bekijk ziet het signaal er ook keurig uit. Laten we de komende paar dagen nog even de vinger aan de pols houden en kijken hoe het blijft gaan. 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Nu na 5 dagen is alles nog prima in orde. Ik ga ervan uit dat het opgelost is. al weet ik niet wat er op de maandag na de herstart van de modem op de achtergrond gespeeld heeft. Bert geeft aan dat er wellicht in de straatkast of wijkkast iets gewijzigd is. Ik ben wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk gebeurt is. Het mag als oplossing afgehandeld worden. Iedereen alsnog bedankt voor het meekijken/denken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic