Paul Ziggo wrote:
@Remco81 Top! Dan wachten wij je bevindingen even af.
Nog een fijne dag!
Groeten,
Paul
Hi Paul, en hi @Be rt @KBX458 @ArieKanarie @Ronihd @Jan F.
Het is tijd voor de bevindingen van de monteur m.b.t. onze RS Errors.
De monteur kwam net langs. Wist niet wat er speelde; ik legde e.e.a. even uit. Hij keek met me mee naar de diagnostische waarden van het modem. Stopte een meetapparaat in de mediabox. Gaf aan dat alles prima was, en liet me zien waarom, waar hij als monteur naar keek.
Ook gaf hij aan dat hij nooit op die foutwaarden hoeft te letten. Zelfs niet zou weten wat hij daarmee moet doen. Zijn instructies en instrumenten geven aan dat de signalen en waardes goed zijn. En zo was hij met 5 minuutjes hier klaar.
Ik heb ondertussen het idee dat er best wel eens een verschil zou kunnen zijn tussen de gemiddelde ogen van het community-lid en die van de gemiddelde monteur. Dan zijn er ook nog mijn ogen, die van de eindgebruiker, die domweg vaststellen dat televisie, internet en wi-fi hier prima werken en altijd prima hebben gefunctioneerd - het ondertussen mysterieus opgeloste ftp-probleem daargelaten.
Kortom:
De monteur heeft geen idee wat hij hier kwam doen. Ik weet het net zo min. De Pre en Post RS Errors blijven gezellige cumulatieve feestjes houden. Jullie ogen gaan er misschien van tranen, maar de verbinding doet hier vrolijk z'n werk. En dat lijkt me misschien wel een prima status quo, ook al ben ik zelf ook een puritein en perfectionist. Misschien is het wel prima zo.
Ik kan de RS-waarden per vandaag negeren, vergeten zelfs. Gaan we gewoon verder met tv kijken en wi-fi gebruiken zoals we dat al deden. En trekken we pas aan de bel als er ooit iets mis zou zijn met de verbinding.
Goed plan?
Cheers!
Remco