1
Vraag
2
Reageer en help mee
Remco81

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Upstream/downstream-indicatoren matig ondanks Ziggo-monteur

Beste ervaringsdeskundigen,

En specifiek @Paul Ziggo@Be rt en @Ronihd 

 

Onderstaand deel ik de volledige pagina's van downstream- en upstream-waarden van de Connect Box, zoals het nu is, na het bezoek en acties van de monteur. Als ik het goed begrijp zijn deze namelijk nog steeds verontrustend.

Ook voeg ik een paar foto's toe van de (vernieuwde) aansluiting.

Ik beroep me graag op jullie expertise, om te bepalen of e.e.a. nu goed genoeg is. Of toch niet.

 

Vriendelijke groet,

Remco

 

 

DOWNSTREAM

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 770000000 2 36 256qam 22
2 618000000 3 37 256qam 3
3 626000000 3 37 256qam 4
4 634000000 2 37 256qam 5
5 642000000 3 37 256qam 6
6 650000000 3 37 256qam 7
7 658000000 4 37 256qam 8
8 674000000 3 37 256qam 10
9 682000000 3 37 256qam 11
10 690000000 2 37 256qam 12
11 698000000 2 36 256qam 13
12 706000000 1 36 256qam 14
13 714000000 1 36 256qam 15
14 722000000 2 36 256qam 16
15 730000000 2 36 256qam 17
16 738000000 3 36 256qam 18
17 746000000 2 36 256qam 19
18 754000000 3 36 256qam 20
19 762000000 3 36 256qam 21
20 602000000 3 37 256qam 1
21 778000000 1 36 256qam 23
22 786000000 1 36 256qam 24
23 802000000 3 35 256qam 26
24 818000000 3 35 256qam 28

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 36.387 55312645292 3954
2 Goed (Locked) 37.636 26012822256 171
3 Goed (Locked) 37.636 26012823500 148
4 Goed (Locked) 37.636 26012822519 283
5 Goed (Locked) 37.636 26012820708 259
6 Goed (Locked) 37.356 26012819836 211
7 Goed (Locked) 37.356 26012820109 178
8 Goed (Locked) 37.356 26012823532 209
9 Goed (Locked) 37.093 26012823292 295
10 Goed (Locked) 37.356 26012819009 404
11 Goed (Locked) 36.610 26012823095 634
12 Goed (Locked) 36.610 26012818135 973
13 Goed (Locked) 36.610 26012820002 672
14 Goed (Locked) 36.610 26012823522 755
15 Goed (Locked) 36.610 26012824668 461
16 Goed (Locked) 36.610 26012820454 412
17 Goed (Locked) 36.387 46785152568 3709
18 Goed (Locked) 36.610 46785154395 705
19 Goed (Locked) 36.610 46785154150 1775
20 Goed (Locked) 37.636 41016841244 187
21 Goed (Locked) 36.387 46785152928 2922
22 Goed (Locked) 36.387 46785144814 9101
23 Goed (Locked) 35.780 46785075258 80235
24 Goed (Locked) 35.780 46785146156 10247

 

 

UPSTREAM

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 28600000 50 2.560 64qam 6
2 57800000 51 5.120 64qam 1
3 44000000 50 5.120 64qam 3
4 50900000 51 5.120 64qam 2
5 37100000 50 5.120 64qam 4
6 31800000 50 2.560 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 37 0
2 2.0 0 0 36 0
3 2.0 0 0 27 0
4 2.0 0 0 40 0
5 2.0 0 0 39 0
6 2.0 0 0 33 0

 

 

SITUATIE

Flatgebouw, eerste verdieping, eerste aansluitpunt, woonkamer.
Close-up: vernieuwd, vervangen plaatje en splitter. En stroompunten Deco TP-link M4 en Ziggo Connect Box.

 

16 Reacties 16
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Remco81 

Je downstream waarden zijn prima !

Je upload daarentegen is te hoog het is net op het randje maar je modem staat een soort van te schreeuwen richting Ziggo en dat is ff minder 

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

 

Je praat over 1e verdieping en 1e aansluitpunt ? 

Heb je meerdere plekken waar je Tv kan kijken en of een andere plek waar de kabel van Ziggo je pand binnen komt ? 

Zo ja… graag een paar foto's 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Nogal wat ruis downstream en een te hoge upstreamwaarde, zoals @Ronihd terecht opmerkt. Heeft de monteur niet aangegeven dat er een vervolgacties nodig is?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jan F. wrote:

Nogal wat ruis downstream en een te hoge upstreamwaarde, zoals @Ronihd terecht opmerkt. Heeft de monteur niet aangegeven dat er een vervolgacties nodig is?

 

Wat wel handig is om te weten of dit wel de hoofdaansluiting is waar @Remco81 het over heeft.

Remco81
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hi @Ronihd 

Dank je wel voor je respons.

In het eerdere ‘ticket’ - https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ftp-begint-goed-loopt-in-soep-geeft-t3-time-out-me... - is e.e.a. al doorgenomen. Daarom benadruk ik dat dit gewoon hét aansluitpunt is. Het AOP, als ik het wel heb. Alles zit hier. En niet bijvoorbeeld in een meterkast.

En 2 weken terug hebben we juist een Ziggo-monteur over de vloer gehad. En die heeft het AOP bekeken, doorgemeten, vervangen… Just doing his thing  😉 

 

En ook hi @Jan F. 

Thanks voor ook jouw respons. En nee, er is geen vervolg besproken. Ik weet ook niets van de waarden op dat moment. Ik neem aan dat ze toen beter waren, als dat mogelijk is.

 

Twee dingen tot besluit:

1) Als het qua waarden OP het randje zit, vind ik het eigenlijk wel prima. Alles werkte goed (behalve ftp’en, waar mijn eerdere ticket over ging), en nu nog steeds. Als het OVER de rand is, dan moet er misschien nog meer gebeuren. Hoeft het niet per se, dan hoeft het van mij ook niet.

2) Gek genoeg werkt ftp’en ineens. Zonder VPN. Vandaag. Zomaar ineens. Daags na de monteur liep het vast bij 400, 600, 800 bestanden. Nu zit ik ineens op 8000+ bestanden. De hick-ups duren nu niet langer dan X, maar steeds een seconde of 4. Het lijkt ineens ‘goed genoeg’ te werken, de combi van Filezilla en de Ziggo-aansluiting/de Connect Box.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Remco81 wrote:

Hi @Ronihd 

Dank je wel voor je respons.

In het eerdere ‘ticket’ - https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ftp-begint-goed-loopt-in-soep-geeft-t3-time-out-me... - is e.e.a. al doorgenomen. Daarom benadruk ik dat dit gewoon hét aansluitpunt is. Het AOP, als ik het wel heb. Alles zit hier. En niet bijvoorbeeld in een meterkast.

En 2 weken terug hebben we juist een Ziggo-monteur over de vloer gehad. En die heeft het AOP bekeken, doorgemeten, vervangen… Just doing his thing  😉 

 

 

Oke duidelijk   omdat ik zo veel topics zie onthoud ik niet alles waar ik ook op heb gereageerd , maar even snel doorgelezen en het is me weer duidelijk.

De rest van je verhaal...de upstream is eigenlijk iets te hoog 1 dBmV dus een net aan ding , daarom kan wel de genoemde ruis door @Jan F. ook een beetje ontstaan.

 

Maar het is verder aan jou en of aan Ziggo of er een vervolg moet plaatsvinden , ik denk persoonlijk dat een onderzoek in de eindversterker wel handig zou zijn.

Even kijken of alles goed vast zit en of een verdeler of de multitap waarop jij zit aangesloten de upstream frequenties goed doorgeeft zonder te weinig demping.

 

Actie @Remco81  en of @Paul Ziggo  ?

 

ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Remco81 wrote:

Twee dingen tot besluit:

1) Als het qua waarden OP het randje zit, vind ik het eigenlijk wel prima. Alles werkte goed (behalve ftp’en, waar mijn eerdere ticket over ging), en nu nog steeds. Als het OVER de rand is, dan moet er misschien nog meer gebeuren. Hoeft het niet per se, dan hoeft het van mij ook niet.

2) Gek genoeg werkt ftp’en ineens. Zonder VPN. Vandaag. Zomaar ineens. Daags na de monteur liep het vast bij 400, 600, 800 bestanden. Nu zit ik ineens op 8000+ bestanden. De hick-ups duren nu niet langer dan X, maar steeds een seconde of 4. Het lijkt ineens ‘goed genoeg’ te werken, de combi van Filezilla en de Ziggo-aansluiting/de Connect Box.

 


Ter aanvulling op wat Ronihd en Jan. F zeggen, je hebt teveel post-RS fouten op kanaal 1 en 21 t/m 24. Wellicht 4G instraling gezien de frequenties (770-818Mhz).

Gecombineerd met de hoge upstream power (modem moet schreeuwen) en vele T3 fouten ziet dit er nog steeds uit als een instabiele verbinding. Die hickups horen er niet te zijn.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Remco81 zou je de netwerkhistorie willen plaatsen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Remco81,

Goed dat je hiermee opnieuw even aan de bel trekt! Je hebt inderdaad nog een groot aantal Pre en Post RS errors in het log van je modem. Dit kan wijzen op ruis op het signaal.
Als ik de verbinding bekijk in mijn systemen zie ik zo op het oog geen problemen vanaf netwerkkant terug. Wil je ter controle toch eens de coaxkabel tussen enerzijds het modem en anderzijds
het aansluitpunt met daarop de POA-1B Splitter opnieuw aansluiten en checken of de kabel goed op de RF In aansluitingen zit? 

Op het moment dat de coaxkabel niet goed contact maakt kan dit ook voor dergelijke problemen zorgen. 

Remco81
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
KBX458 wrote:

@Remco81 zou je de netwerkhistorie willen plaatsen?

 

Yes sir!

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
06-01-2021 18:06:56 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:06:36 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=151.101.38.133 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 15:45:00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 15:44:07 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.97.176.34 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 15:22:46 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 15:22:09 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.36 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 14:23:44 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 14:23:05 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=40.74.25.1 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 14:20:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 14:19:05 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=51.104.167.48 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 13:36:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 13:36:12 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=3.221.9.189 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 13:26:14 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 13:26:05 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=35.190.43.134 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 12:52:18 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 12:52:07 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.114.77.33 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 12:10:16 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 12:10:07 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.113.205.33 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 12:07:12 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-12-2020 18:41:28 warning [68:02:B8:40:ED:83][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 56 to 48
Remco81
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Paul Ziggo wrote:

Wil je ter controle toch eens de coaxkabel tussen enerzijds het modem en anderzijds het aansluitpunt met daarop de POA-1B Splitter opnieuw aansluiten en checken of de kabel goed op de RF In aansluitingen zit? 

 

Dank je wel voor de reactie, @Paul Ziggo. Ik heb zojuist gedaan wat je voorstelde. Ik weet alleen niet hoe ik de getallen moet 'lezen'. Het modem staat nu net pas weer 10 minuten aan, na het checken en opnieuw bevestigen van de kabels.

Ik gooi de parameters (en de nieuwe netwerkhistorie) hier neer, dan kun jij e.e.a. checken en inschatten. Ik zie je bevindingen graag verschijnen.

Vriendelijke groet, Remco

 

 

DOWNSTREAM

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 770000000 2 36 256qam 22
2 610000000 3 37 256qam 2
3 618000000 3 37 256qam 3
4 626000000 3 37 256qam 4
5 634000000 3 37 256qam 5
6 642000000 3 37 256qam 6
7 650000000 3 37 256qam 7
8 658000000 4 37 256qam 8
9 666000000 4 37 256qam 9
10 674000000 3 37 256qam 10
11 682000000 3 37 256qam 11
12 690000000 2 37 256qam 12
13 698000000 2 37 256qam 13
14 706000000 1 37 256qam 14
15 714000000 1 37 256qam 15
16 722000000 2 37 256qam 16
17 730000000 2 37 256qam 17
18 738000000 3 37 256qam 18
19 746000000 2 37 256qam 19
20 754000000 3 37 256qam 20
21 762000000 3 36 256qam 21
22 602000000 3 37 256qam 1
23 778000000 1 36 256qam 23
24 786000000 1 36 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 36.610 23740601 29
2 Goed (Locked) 37.636 20765405 0
3 Goed (Locked) 37.636 20766122 5
4 Goed (Locked) 37.636 20766288 6
5 Goed (Locked) 37.636 20768261 5
6 Goed (Locked) 37.636 20768790 6
7 Goed (Locked) 37.636 20769297 5
8 Goed (Locked) 37.356 20766977 7
9 Goed (Locked) 37.356 20771780 5
10 Goed (Locked) 37.636 20772373 8
11 Goed (Locked) 37.636 20773611 0
12 Goed (Locked) 37.636 20765587 6
13 Goed (Locked) 37.356 20774516 4
14 Goed (Locked) 37.636 20775045 10
15 Goed (Locked) 37.636 20776232 15
16 Goed (Locked) 37.093 20776785 10
17 Goed (Locked) 37.636 20777234 6
18 Goed (Locked) 37.356 20777783 7
19 Goed (Locked) 37.356 20771445 13
20 Goed (Locked) 37.356 20778135 11
21 Goed (Locked) 36.610 20772465 15
22 Goed (Locked) 37.636 20765810 17
23 Goed (Locked) 36.610 20774171 22
24 Goed (Locked) 36.610 20778096

28

 

 

UPSTREAM

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 28600000 50 2.560 64qam 6
2 57800000 50 5.120 64qam 1
3 50900000 50 5.120 64qam 2
4 37100000 50 5.120 64qam 4
5 44000000 50 5.120 64qam 3
6 31800000 50 2.560 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0

 

 

NETWERKHISTORIE

Tijd Prioriteit Omschrijving
06-01-2021 18:51:10 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.19.206 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:41:41 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:41:26 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:41:02 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=100.26.41.219 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:39:53 notice TR069 start;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:39:50 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=195.121.118.204 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:38:40 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:38:23 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:38:19 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.178 MAC=3C:F8:62:4C:46:EA;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:38:16 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:38:15 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.143 MAC=FC:FC:48:3B:9A:11;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:18 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:31:51 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.19.206 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:30:41 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:27:36 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=162.247.243.146 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:14:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:13:36 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=69.171.250.61 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:06:56 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:06:36 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=151.101.38.133 MAC=00:17:10:91:68:84;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Te hoog vermogen upstream en ruis op de downstream; ik ben het eens met @Ronihd, dat het coaxsegment naar de EV nader door een monteur moet worden bekeken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Remco81 Omdat we kunnen vaststellen dat het probleem nog niet is opgelost, lijk het mij verstandig om een netwerkmonteur langs te laten komen. 
Deze  monteur gaat vanaf de aansluiting in huis tot aan de eind- en groepsversterkers alles nalopen en doormeten. Ik heb een afspraak met een netwerkexpert voor je weten te plannen op 
woensdag 13- januari 2021 tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. 
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn ?

Nog een fijne avond gewenst!


Groeten,

Paul

Remco81
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Prima @Paul Ziggo. Thanks. We zetten de afspraak in de agenda. En ik zal zeker laten weten hoe het daarna is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Remco81 Top! Dan wachten wij je bevindingen even af. 
Nog een fijne dag! 
Groeten,

Paul 

Remco81
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Paul Ziggo wrote:

@Remco81 Top! Dan wachten wij je bevindingen even af. 
Nog een fijne dag! 
Groeten,

Paul 

 

Hi Paul, en hi @Be rt @KBX458 @ArieKanarie @Ronihd @Jan F. 

Het is tijd voor de bevindingen van de monteur m.b.t. onze RS Errors.

De monteur kwam net langs. Wist niet wat er speelde; ik legde e.e.a. even uit. Hij keek met me mee naar de diagnostische waarden van het modem. Stopte een meetapparaat in de mediabox. Gaf aan dat alles prima was, en liet me zien waarom, waar hij als monteur naar keek.

Ook gaf hij aan dat hij nooit op die foutwaarden hoeft te letten. Zelfs niet zou weten wat hij daarmee moet doen. Zijn instructies en instrumenten geven aan dat de signalen en waardes goed zijn. En zo was hij met 5 minuutjes hier klaar.

 

Ik heb ondertussen het idee dat er best wel eens een verschil zou kunnen zijn tussen de gemiddelde ogen van het community-lid en die van de gemiddelde monteur. Dan zijn er ook nog mijn ogen, die van de eindgebruiker, die domweg vaststellen dat televisie, internet en wi-fi hier prima werken en altijd prima hebben gefunctioneerd - het ondertussen mysterieus opgeloste ftp-probleem daargelaten.

Kortom:

De monteur heeft geen idee wat hij hier kwam doen. Ik weet het net zo min. De Pre en Post RS Errors blijven gezellige cumulatieve feestjes houden. Jullie ogen gaan er misschien van tranen, maar de verbinding doet hier vrolijk z'n werk. En dat lijkt me misschien wel een prima status quo, ook al ben ik zelf ook een puritein en perfectionist. Misschien is het wel prima zo.

Ik kan de RS-waarden per vandaag negeren, vergeten zelfs. Gaan we gewoon verder met tv kijken en wi-fi gebruiken zoals we dat al deden. En trekken we pas aan de bel als er ooit iets mis zou zijn met de verbinding.

Goed plan?

 

Cheers! 

Remco

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Remco81,

Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik ben ontzettend blij dat alles weer goed werkt. Het lijkt mij verder een prima compromis om de RS waarden nu eerst te negeren. Zeker wanneer de monteur geen bijzonderheden
meer aantrof m.b.t. de connectie van en naar je modem. Laten we afspreken dat je gelijk via de Community aan de bel trekt op het moment dat je ook daadwerkelijk problemen constateert tijdens het gebruik 
van de internetverbinding. 

Nog een fijne dag gewenst! 
Cheers!
Groeten,

Paul 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic