Joop_S

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Uploadsnelheid

Na levering Connectbox Giga had ik bekabeld een snelheid van +/- 600-50, lage download maar verwachte uploadsnelheid, laatste ook via wifi. Een monteur heeft de aansluiting vervangen en heb nu een downloadsnelheid bekabeld van +/- 934 (wifi tussen  600 en 650), maar de upload snelheid zowel bekabeld als wifi is van 50/51 nu naar 20-23 gegaan. Hoe is die terug te krijgen naar 50? Ivm thuiswerken/lesgeven is de upload snelheid ook zeer belangrijk.

26 Reacties 26
Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ga het proberen, moet dan wel eerst stoompunt aanleggen in meterkast. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een verlengkabel lijkt me de makkelijkste manier om te testen. Een definitief stroompunt aanleggen kan altijd nog.

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Heb ik gedaan . Alle waarden box goed.  Mediabox werkt ook goed. Verder nog niet aangesloten telefoon en hue een voor een testen.Wel de Deco nu.  Wel is de downloadsnelheid lager geworden upload weer tussen 48 en 50. Op deco goede upload en lage download, maar die staat niet op een goede plek, dan nog steeds upload goed. Ga meterkast ombouwen zodat niet alles zoals bij testen op de grond staat maar op een goede hoogte. Bedankt weet wat ik moet en ga doen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mochten er zaken zijn die vragen bij je oproepen, stel ze dan gerust. Er is altijd wel iemand die je verder kan proberen te helpen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Joop_S, Hoe is het gegaan met het ombouwen van de meterkast? 

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ombouwen is goed gelukt. Met Deco x90 in meterkast en Deco x60 in woonkamer is de snelheid bedraad in woonkamer (kabel in x60) 935-50.  2de Deco x90 op etage geeft ongeveer zelfde wifi snelheid als in woonkamer. Ben heel blij met de tips die ik hier op de site gekregen heb. Wifi afhankelijk van meting is tussen 370 (min) en 650 (max) download en 46-50 upload. Internet apps op TV zijn aanzienlijk verbeterd, aangesloten bedraad op deco x60. Dit laatste met een aansluiting rechtstreeks op TV en een aansluiting op de mediabox voor meer keuzes.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Klinkt goed, @Joop_S en bedankt voor je uitgebreide update. We zien je graag weer eens terug hier op de Community 🙂

Uitgelicht topic