Joop_S

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Uploadsnelheid

Na levering Connectbox Giga had ik bekabeld een snelheid van +/- 600-50, lage download maar verwachte uploadsnelheid, laatste ook via wifi. Een monteur heeft de aansluiting vervangen en heb nu een downloadsnelheid bekabeld van +/- 934 (wifi tussen  600 en 650), maar de upload snelheid zowel bekabeld als wifi is van 50/51 nu naar 20-23 gegaan. Hoe is die terug te krijgen naar 50? Ivm thuiswerken/lesgeven is de upload snelheid ook zeer belangrijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ombouwen is goed gelukt. Met Deco x90 in meterkast en Deco x60 in woonkamer is de snelheid bedraad in woonkamer (kabel in x60) 935-50.  2de Deco x90 op etage geeft ongeveer zelfde wifi snelheid als in woonkamer. Ben heel blij met de tips die ik hier op de site gekregen heb. Wifi afhankelijk van meting is tussen 370 (min) en 650 (max) download en 46-50 upload. Internet apps op TV zijn aanzienlijk verbeterd, aangesloten bedraad op deco x60. Dit laatste met een aansluiting rechtstreeks op TV en een aansluiting op de mediabox voor meer keuzes.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Dat is een lastige en niet een , twee te beantwoorden vraag.

 

Waar ik nieuwsgiering naar ben zijn de modemwaarden , kan je die hier even plaatsen ? en dan vooral de upload frequenties.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hoi @Joop_S en welkom op de Community!

Poeh! Je upload blijft inderdaad achter. Wat zuur! Ervaar je dit op 1 of alle apparaten? Maak je dan gebruik van een VPN of andere werkomgeving? Zo ja, werkt het wel stabiel en goed buiten deze omgevingen? Heb je al tijd gehad om de door @Ronihd gevraagde informatie te delen? 

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Probeer reactie te geven, maar krijg steeds foutmeldingen. Heb op alle apparaten hetzelfde probleem, met via speedtest de snelheden bekeken. Ping 11 ms, download 934.7 Mbps, upload 22.5 Mbps via Ziggo Utrecht.

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Zie bij de upload T1,2 en 4 allen 0.

T3 K1 4, K2 142, K3 118, K4 144, K5 233 en K6 103

 

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

T3 geeft hogere waarden K1 4, K2 142, K3 118, K4 144, K5 233 en K6 103.

US power K1,2,3 3 en 6 58 dBmV en K4 en 5  55 dBmV

frec. K1 37100000, k2 57800000, k3 57800000, k4 31800000, k5 28600000, k6 50900000

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Is moeilijk beoordelen met losse cijfers. Dus uit de losse pols: US power is met 58 en 55 dBmV ver boven de norm van max. 51 dBmV. Het modem heeft zo te zien geen problemen met de upstream.

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bestand toegevoegd

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het modem zendt op volle kracht mede veroorzaakt door het zeer grote aantal T3 fouten.

De eerder gevraagde schermopnamen van de waarden up- en downstream en de volledige netwerkhistorie kan nog aanwijzingen geven.

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nog wat over de geschiedenis. Met de connectbox had ik  testsnelheden op mijn iPhone van 230-509 download, maar haast nooit upload onder de 39,5. Meestal boven de 40. Toen ik overstapte naar de Connectbox Giga waren de download snelheden tussen de 547 en 618. De uploadsnelheid met 2 uitschieters omlaag naar  45,7 haast altijd tussen de 49 en 50,7 met uitschieter naar 51,1. Op de MacBook Pro was de uploadsnelheid bedraad nog maar ong. 650. Had ook nog een analoge verbinding naar mijn tuner. Hierom heb ik Ziggo gebeld die een monteur stuurde om de snelheid te verbeteren. Deze heeft op 2 plaatsen de aansluitingen vervangen + 1 stekker in de meterkast en analoog uitgeschakeld. Sindsdien heb ik een  downloadsnelheid die ik verwachte, bij alle bedrade metingen boven de 930, maar  is de uploadsnelheid ingeklapt. Alle bedrade metingen waren in de woonkamer waar ook de Connectbox staat en niet in de meterkast, waardoor ik ervan uitga dat het verlies naar 930 door de bekabeling komt. Maar daar de hogere upload snelheden via de zelfde kabel wel goed waren denk ik dat de veranderde aansluitingen het probleem veroorzaakt. Dit daar je aangeeft dat de box doet wat die moet doen. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De connectbox doet NIET wat hij moet doen. Er zijn teveel T3 fouten in de upstream. Vermogen veel te hoog.

Vandaar de vraag om gegevens.

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Status , Download en Configuratie. Netwerklog is leeg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het vermogen downstream is met -13 dBmV veel te laag.

Het zelfde geldt op het docsis 3.1 kanaal met -11dBmV gepaard gaand met ruis. (RS fouten)

Vermogen upstream is te hoog. > dan max 51dBmV.

Ik heb het issue voorgelegd aan het moderatieteam.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Joop_S! Dank dat je hier de gevraagde gegevens hebt kunnen delen zodat we dit eens nader onder de loep konden nemen. Wat @KBX458 al aangeeft, het signaal ziet er allesbehalve goed uit. Dit zie ik ook terug als ik je modem uitlees in mijn systeem. Het is waarschijnlijk dat dit dan ook de oorzaak is van het probleem met je uploadsnelheid momenteel.

 

Omdat er onlangs nog een monteur langs is geweest ben ik erg benieuwd hoe je modem momenteel is aangesloten. Heb je de mogelijkheid om een foto te maken van je hoofdaansluiting inclusief eventuele splitters en/of versterkers zodat we kunnen zien hoe je modem is aangesloten? Als dat is zoals het hoort lijkt het mij verstandig opnieuw een monteursbezoek te plannen.

 

We horen graag van je! 🙂

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

kamerkamermeterkastmeterkastBeide aansluitpunten zijn nieuw geplaatst door monteur. Ook de blauwe stekker is nieuw door monteur op kabel aangesloten

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox is aangesloten op splitter in woonkamer

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

2E1C7EA0-2811-4065-84F5-8E3E820C4DA0.jpeg

 dat is niet de juiste aansluit methode het modem moet zo dicht mogelijk op de plek woorden aangesloten waar de groene kabel het huis binnen komt op het aop in dit geval de meterkast met een kabel niet langer dan 1,5 meter

op het aop in de meterkast moet de poa-01-b splitter daarop het modem en de kabel die naar de woonkamer gaat op de wondcontactdoos in de woonkamer moet alleen de tv aangesloten zijn

Joop_S
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

De monteur van Ziggo heeft daar niets over verteld toen hij de wijzigingen aan de aansluitingen aanbracht en het op deze manier  weer heeft aangesloten. Daarnaast heeft het met de "oude" Connectbox bij 500 40 goed gewerkt en voordat de monteur kwam had de Connecbox Giga een goede upload snelheid, maar bleef de downloadsnelheid achter bij de verwachting. Verschil: voor aanpassing 650 50 na aanpassing 930 23.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

waarschijnlijk heeft die monteur het weer zo aangesloten om het eerst ook zo werkte maar het is niet de door ziggo aanbevolen aansluiten methode 

 

giganet gebruikt meer frequenties waardoor dat met een langere kabel eraan voor problemen kan zorgen  daarom

raad ik aan even in de meterkast te testen 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik ben het eens met de voorgaande reactie/advies.

Uitgelicht topic