1
Vraag
2
Reacties
jasperdebruijn

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Uploadsnelheid wordt gelimiteerd

Goedemorgen allemaal,

 

Helaas loop ik sinds enkele weken tegen het probleem aan dat mijn uploadsnelheid lijkt gelimiteerd bij FTP.

 

Mijn aansluiting: 1000 Mbit/s download / 50 Mbit/s upload (Connectbox Giga)

 

Bij iedere upload zakt de snelheid naar onder de 1 MB/s. Als ik 5 uploads aan zet haal ik bij alle 5 ook rond de 1 MB/s. Bij een speedtest haal ik keurig 40/50 Mbit/s upload, dus ik zou toch rond de 5/6 MB/s moeten kunnen halen bij een enkele transfer.

 

Ik gebruik FileZilla voor FTP maar heb hetzelfde probleem bij bijvoorbeeld CyberDuck en Transmit. Uiteraard heb gedubbelcheckt of hier limieten in aan staan, dat is niet zo. Ook heb ik getest met actief en passief en met FTP en SFTP. Ook bij websites als https://www.azurespeed.com/Azure/Upload kom ik niet verder dan 1 MB/s upload.

 

Mijn MacBook heb ik als test bedraad aangesloten op de Connectbox Giga, welke direct op het AP zat, maar het probleem blijft. In mijn MacBook staat de firewall uit. Ook heb ik IP-Flood detectie uitgeschakeld in de firewall van de Connectbox Giga.

 

Zie de bijlages voor de waardes van de connectie. Afgelopen dagen zie ik geregeld de "No Ranging Response received - T3 time-out" melding voorbij komen, maar ik las al dat dit kan gebeuren door de wijkcentrale.

 

Zouden jullie eens kunnen meedenken/kijken? De 50 Mbit/s upload is al weinig maar op deze manier haast onbruikbaar.

 

Alvast bedankt!
Jasper

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Uit de gestuurde foto van de meterkastsituatie haal ik dat die een verouderde situatie geeft. In het upstream signaal zie ik hier wel een probleem, ondanks dat je je snelheid wel haalt op een willekeurige speedtest. 
Daarom is een monteur noodzakelijk om het hier op en top op orde te krijgen. 

De kosten van de monteur worden aangekondigd als € 50.- De opdracht aan de monteur is om het US signaal op orde te krijgen door de hoofdaansluiting te vervangen. De afspraak staat op 26-4-2022 tussen 8-13 uur. Mocht deze niet passen? Log in op Mijn Ziggo om deze te verzetten. Ik verwacht geheel geen kosten voor deze afspraak. 

Is er iets wat je zelf nog kan doen? Ja, een kleine check. Je kan het zelf nog testen door het modem direct aansluiten op de witte UPC aansluiting. Zo test je of het probleem uit het hoofdsignaal komt of eventuele extra splitter of versterker. 
Mocht je het signaal gemeten willen hebben voor de monteursafspraak? Laat het me weten.  

Bekijk in context

jasperdebruijn
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Marije,

 

De monteur stelde vast dat het probleem in de wijkcentrale zat, waarschijnlijk door werkzaamheden daar. Het aansluitpunt in mijn meterkast (en de splitter) zijn overigens wel vervangen maar waren niet het probleem. Dus de monteur zou het doorzetten naar de technische dienst.

Vanochtend een nieuwe upload test gedaan en deze haalt keurig 4/5 MB/s. Dus het euvel is verholpen, complimenten voor de snelheid Ziggo! 

 

Bedankt en een goed weekend allemaal!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie in je signaal geen spat afwijkingen, een enkele T3 is niet relevant, omdat als 1 kanaal even niet correct werkt, heb je nog vele andere kanalen die het overnemen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

jasperdebruijn
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

 

Bedankt voor je snelle reactie!

 

In de bijlage een foto van mijn situatie.

 

Zoals gezegd is er al getest met de Connectbox rechtstreeks op het AP, dus dat het probleem door de splitter/versterking ontstaat kunnen we uitsluiten.

 

Groet,

Jasper

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kan een Ziggo moderator in de achtergrond nog iets vinden en/of de juiste stappen zetten om dit op te lossen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @jasperdebruijn! Top dat je hier een topic bent gestart vanwege de de problemen met de uploadsnelheid welke je ervaart bij het gebruik van FTP. Je hebt zelf al het één en ander getest maar jammer genoeg nog zonder resultaat. Uiteraard denken we op de Community graag met je mee 🙂

Allereerst heb ik je modem uitgelezen en gecontroleerd of de juiste 'bootfile' erop staat. Bij het uitlezen van je modem zie ik geen bijzonderheden en tevens staat de 1000/50 Mbit bootfile erop. Dit ziet er allemaal goed uit en de speedtest waarmee je zonder problemen 40 tot 50 Mbit aan uploadsnelheid haalt bewijst dat eigenlijk ook. Een minimaal aantal T3-errors is eveneens geen probleem zoals Bert al aangaf in zijn eerdere bericht. 

Mijn vermoeden gaat daarom toch uit naar een andere beperking en ik verwacht niet dat dit in je modem fout gaat. Je geeft in je beginpost aan dat dit speelt sinds enkele weken en daarmee ga ik ervan uit dat het eerder probleemloos heeft gewerkt. Wat voor uploadsnelheden haalde je destijds? Is er in de afgelopen tijd iets veranderd in je eigen thuisnetwerk of instellingen wat effect kan hebben op de uploadsnelheid bij FTP?

Ben je daarnaast in de gelegenheid het eens op een ander apparaat te testen? En nog een check voor alle zekerheid: we hebben het over snelheden in Mbit en dus niet MB, toch? 😉

 

Mochten andere leden meelezen en nog tips hebben, voel je vooral vrij om aan te haken in dit topic!

jasperdebruijn
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Erik,

 

Zojuist getest met een andere laptop:

 

- Connectbox Giga direct op het AP aangesloten
- Herstart Connectbox Giga
- Met LAN direct vanaf de Connectbox de laptop in, overige poorten van Connectbox niet aangesloten

Ook hier komt de upload niet verder dan zo'n 1 MB/s. Zet ik meerdere uploads aan dan haal ik bij allemaal zo'n 1 MB/s. Dit is getest op meerdere servers, zowel SFTP als normaal FTP. En hetzelfde resultaat ook bij upload naar WeTransfer.


Mijn vermoeden is dan toch dat het aan de kant van Ziggo ligt, aangezien ik bij deze tests mijn hele netwerk uitsluit.

 

Nog even terugkomen op je vraag mbt mijn opmerking over dat het enkele weken speelt. Ik heb dat niet handig geschreven, ik bedoel daarmee dat het me al enkele weken opvalt. Ik gebruik jullie verbinding namelijk pas sinds november voor uploads. Voorheen had ik óók een glasvezel aansluiting voor internet (KPN). Ik heb het internetabonnement bij jullie geüpgraded met de gedachte dat ik met een 50 Mbit/s uploadsnelheid zo'n 5/6 MB/s moet halen, maar dat is het dus bij lange na niet.

 

Ik hoor graag of jullie nog iets kunnen betekenen want het liefste houd ik natuurlijk alles bij 1 provider, over de downloadsnelheid (en tv) ben ik uiterst tevreden!

 

Groet,

Jasper

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Uit de gestuurde foto van de meterkastsituatie haal ik dat die een verouderde situatie geeft. In het upstream signaal zie ik hier wel een probleem, ondanks dat je je snelheid wel haalt op een willekeurige speedtest. 
Daarom is een monteur noodzakelijk om het hier op en top op orde te krijgen. 

De kosten van de monteur worden aangekondigd als € 50.- De opdracht aan de monteur is om het US signaal op orde te krijgen door de hoofdaansluiting te vervangen. De afspraak staat op 26-4-2022 tussen 8-13 uur. Mocht deze niet passen? Log in op Mijn Ziggo om deze te verzetten. Ik verwacht geheel geen kosten voor deze afspraak. 

Is er iets wat je zelf nog kan doen? Ja, een kleine check. Je kan het zelf nog testen door het modem direct aansluiten op de witte UPC aansluiting. Zo test je of het probleem uit het hoofdsignaal komt of eventuele extra splitter of versterker. 
Mocht je het signaal gemeten willen hebben voor de monteursafspraak? Laat het me weten.  

jasperdebruijn
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Jos,

 

Bedankt voor het in gang zetten van de monteur. Ik ben benieuwd en laat het jullie dinsdag weten.

 


Groet,

Jasper

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Als het goed is, is de monteur inmiddels bij je geweest @jasperdebruijn. Ik vind het niet heel gek dat je op Willem's verjaardag gisteren even niet bij ons stil hebt gestaan ;-). 

Hoe is alles met de monteur gegaan en hoe staat het er nu voor?

jasperdebruijn
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Marije,

 

De monteur stelde vast dat het probleem in de wijkcentrale zat, waarschijnlijk door werkzaamheden daar. Het aansluitpunt in mijn meterkast (en de splitter) zijn overigens wel vervangen maar waren niet het probleem. Dus de monteur zou het doorzetten naar de technische dienst.

Vanochtend een nieuwe upload test gedaan en deze haalt keurig 4/5 MB/s. Dus het euvel is verholpen, complimenten voor de snelheid Ziggo! 

 

Bedankt en een goed weekend allemaal!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic