1
Vraag
2
Reageer en help mee
KC1973

Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Uploadsnelheid traag <25Mbps, download Ok.....

Ik ervaar een relatief trage uploadsneldheid (deze valt terug tot onder 25Mbps) versus normale upload-snelheden (930Mbps+). 

Inmiddels een reboot van modem en alle routers/mesh in huis gedaan.

Er worden geen werkzaamheden geclaimd door Ziggo, maar zou dit iets te maken kunnen hebben met de aankomende verhoging naar 100Mb upload (2/10)?

Er is bekabeld gemeten op de modem op meerdere servers. De upload schiet even omhoog +/-40Mbps en valt dan helemaal terug! in de logs en waarden zit volgens mij niets vreemds (half uur na reboot).

Natuurlijk geen heel groot issue, maar heeft iemand een idee?

149 Reacties 149
KC1973
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Inmiddels lijkt de verbinding af-en-toe weer de 75 Mbps te raken... Heel vreemd dat dit zo fluctueert.

Kan dus bijna niet anders (in mijn beleving) dat men weer bezig is zonder aankondiging. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11685Posts
  • 133Oplossingen
  • 4012Likes

wat heel normaal is zeker nu as 2okt de snelheid omhoog gaat

MR_CHIP

Level 19
  • 11685Posts
  • 133Oplossingen
  • 4012Likes

ik heb het hier ook 

power levels die vaak veranderen (zeker deze week al ) 

upload snelheid ene keer maar 30 nu soms 70 en heel soms 100-120

upstream power die hoger wordt

\

en net zelfs dit

MR_CHIP_0-1695816384269.png

KC1973
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Maar zou dan fijn zijn als je iets van communicatie ontvangt. dan kun je er ook rekening mee houden.

Al zouden ze minimaal dat in de app zetten alszijnde werkzaamheden.

Ik had zojuist zelfs maar 3mbps op de ziggo test.... 

KC1973
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@MR_CHIP ik krijg van de Ziggo HD nu terug dat deze fluctuaties niet met de aanpassingen te maken zouden kunnen hebben omdat dan de DL ook moet fluctueren. Inmiddels ook de modem volledig gereset op hun verzoek, waarbij ik zie dat de upstream al naar 100MB is gezet.

Ik heb nader onderzoek maar even stilgezet omdat ik er niet veel last van heb en dan volgende week afwacht.

Raar blijft het wel dat in de aanloop naar een verhoging er zoveel en zolang een veel lagere upload is dan ervoor (zie de speedtest resultaten). Na de verhoging van mijn limiet lijkt overigens wel of het iets beter is geworden..... van 20-25 naar 30-35.....

MR_CHIP

Level 19
  • 11685Posts
  • 133Oplossingen
  • 4012Likes

ik ga effe vragen of @tobiastheebe mee wilt kijken 

zowel de downstream als de upstream zien er prima uit ook kan ik zelf effe niks vinden in het modem log wat echt de problemen kan verklaren

jansmarcel

Level 16
  • 1449Posts
  • 70Oplossingen
  • 719Likes

@MR_CHIP  ik had hetzelfde vorige week ook. Nu lijkt het tot nu toe bij mij wel normaal (40-41Mbit/s upload), al weer bijna een week. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11685Posts
  • 133Oplossingen
  • 4012Likes

mijn vermoeden is dat een mede klant in het wijknet storing veroorzaakt zo had ik ook maar 20 up ipv toen 70

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31499Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15784Likes

Ik zie zelf ook geen directe oorzaak, alleen signaalproblemen/uitval op 6-9 in de historie. Bij storing in de upstream verwacht ik afwijkingen te zien in de actuele waarden en recente historie en zou de internetverbinding tevens instabiel zijn door hoge latency/jitter en/of packet loss. Mogelijk kan een moderator iets ontdekken op de achtergrond. Het zou wel een capaciteitsprobleem kunnen zijn.

MR_CHIP

Level 19
  • 11685Posts
  • 133Oplossingen
  • 4012Likes

ik ben benieuwd , licht jij ze in

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31499Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15784Likes

Een moderator komt binnenkort langs in dit topic.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1130Posts
  • 117Oplossingen
  • 552Likes

Hoi @KC1973 we zoeken natuurlijk graag tot op de bodem uit wat de oorzaak is van de problemen die jij ervaart. Nu zie ik dat er werkzaamheden actief zijn bij jou in de buurt die op dit moment natuurlijk ook een ander beeld zouden kunnen geven. Wanneer ik het signaal op jouw modem uitlees dan ziet het er op dit moment in orde uit, maar de afgelopen dagen niet. Ervaar je op dit moment problemen? 

KC1973
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@Judith  De werkzaamheden waren er eerder niet. 

ik heb al dagen lagere upload. Nu kom ik tot +_ 40 mbps dus het lijkt wel op te lopen.

Ik ervaar er verder geen directe klachten van.. maar t lijkt alleen of er structureel iets mis is.  om de zoveel maanden is er wel iets..Zo is in juni gepulst en de connector in de wijkkast vervangen. Echter ontstaan problemen altijd opnieuw als er iets aan de ziggo  zijde wordt gedaan.

zie: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Weer-instabiel-internet-recurring-issue/m-p/1234188#M532187 

MR_CHIP

Level 19
  • 11685Posts
  • 133Oplossingen
  • 4012Likes

mijn lijkt een signaalmeting de juiste stap

KC1973
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@Judith e.a. Een update.....

Het verstrijken van het weekend en het feit dat de hogere snelheden nu een feit moeten zijn levert nog niet de gewenste upstream.

Zo zag ik 1/10 Rond 18:30 wel 913mbps/98,5mbps en om 19:36 907mbps/97mbps wat mijn hart sneller deed kloppen ;-)....echter inmiddels haal ik weer rond de 35mbps. 

Wat ook opvalt is dat tijdens de meting de curve heel grillig is. Soms begint de upstream test heel hoog en valt hij helemaal terug, soms is dit andersom.....

Ik heb weer wat gegevens bijgesloten, waaronder ook enige speedtest screenshots.

Is het mogelijk dat jullie hier 3e lijn support eens opzetten? Ik loop nu al enige tijd om de zoveel tijd tegen issues aan en een monteur (hoe goed die intenties ook zijn) lost het maar even op......ook heb ik nog nooit de 1gbps of zelfs meer dar 940mbps gehaald direct op het modem wat mogelijk ook al iets zegt over de netwerkkwaliteit.

PS: Alle metingen zijn direct op het modem gedaan en ook als ik alles loskoppelen gaat het alle kanten op.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1130Posts
  • 117Oplossingen
  • 552Likes

Super dat je weer wat gegevens hebt bijgesloten @KC1973 , dankjewel! Wij hebben een modemsessie voor je gestart, om helderheid te krijgen. Over een paar dagen weten we meer! 

KC1973
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@Judith wanneer verwacht je iets te weten?

Zou je ook eens willen kijken naar deze thread: Upload snelheid plotseling erg langzaam - Ziggo Community

Dit lijkt wel heel erg wat ik ook de laatste twee jaar meemaak. Steeds issues en steeds komt er iemand die uiteindelijk iets doet in het Ziggo domein (straat of wijkkast) waarna het kort/even beter is.

De metingen zijn trouwens niet verbeterd de laatste dagen.....eerder nog slechter geworden.

KC1973
Topicstarter
Level 6
  • 121Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Iemand enig idee hoe en wanneer zo'n meting opvolging krijgt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31499Posts
  • 2215Oplossingen
  • 15784Likes

Normaal gesproken duurt dit ongeveer een week.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic