1
Vraag
2
Reacties
Mcjm1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Uploadsnelheid te laag voor abonnement

Nu ik verhuisd ben naar een nieuwe woning is mijn uploadsnelheid ongeveer de helft van wat bij het abonnement bereikt zou moeten worden. Bij een speedtest op een bekabeld aangesloten PC worden waardes tussen 10 en 20 gehaald ipv de verwachtte 35Mbps. De downloadsnelheid is wel prima, namelijk tussen 350 en 360 Mbps. 

Bij eerdere posts m.b.t. snelheden wordt vaak gevraagd naar een uitdraai van de up- en downstreamwaardes. Vandaar dat ik deze alvast heb toegevoegd. Ik heb het vermoeden dat het aan een verouderde AOP ligt. Deze is in ieder geval een stuk ouder dan in mijn vorige huis waar de snelheden met dezelfde modem etc. wel goed waren. Ook daar heb ik een foto bijgevoegd.

Kan iemand mij daarover adviseren? Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Goedemiddag en welkom,

 

inderdaad een oudere variant van het AOP, verder veel errors in je waardes, ik zou zeker naar een verhuizing een monteur langs laten komen, dit in verband met installatie garantie, dit plan je makkelijk via: Kies de juiste monteur (ziggo.nl) en dan natuurlijk een installatie monteur 🙂

 

Groet!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Goedemiddag en welkom,

 

inderdaad een oudere variant van het AOP, verder veel errors in je waardes, ik zou zeker naar een verhuizing een monteur langs laten komen, dit in verband met installatie garantie, dit plan je makkelijk via: Kies de juiste monteur (ziggo.nl) en dan natuurlijk een installatie monteur 🙂

 

Groet!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Hoe sluit je het modem aan op het AOP? Dit is inderdaad een ouder type (DIO-01), maar voldoet in principe nog voor jouw type modem (CH7465LG-ZG).


De downstream vertoont instraling van Digitenne, zichtbaar aan de te lage MER-waarde (31 dB, zou >34 dB moeten zijn) en snel oplopende correctable RS errors op kanaal 6. In de upstream is het zendvermogen veel te hoog (57 dBmV, zou <51 dBmV moeten zijn) waardoor het modem nog op slechts een kanaal kan zenden, dit veroorzaakt de lage uploadsnelheid.

Mcjm1
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heb intussen contact gehad met Ziggo en een afspraak gemaakt voor een monteur. Bedankt voor de tip.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic