Uploaden is de laatste weken bij mij extreem traag...niet alleen via wifi, maar ook bekabeld.
Heb zowel met een Windows-PC als een Mac gewerkt, maar dat maakt niet veel uit.
Het vreemde is dat ik verschillende speedtests heb gerund en die geven allemaal op verschillende momenten van de dag goede resultaten....
Heb verder niets gewijzigd aan instellingen en heb ook niet het modem of computers verplaatst en verder de standaarddingen uitgebrobeerd zoals het legen van de browsercache/cookies, gebruiken van een andere browser etc.
Inmiddels geen idee meer wat ik verder nog zou kunnen doen...(?)
PS. Verder geen problemen met downloaden....
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het modemwachtwoord kan niet op afstand aangepast worden, dit is uitsluitend een lokaal account op het modem. Met een factory reset van het modem kan het wachtwoord naar de standaardwaarde teruggezet worden. Bij de Sagemcom F3896 laat de afdrukkwaliteit van het label soms wat te wensen over, waardoor sommige letters in het modemwachtwoord lastig te onderscheiden kunnen zijn.
Het kapje van de splitter (POA-3IEC-NL) veroorzaakt soms problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten. Ik zie ook dat de kabel mogelijk niet 100% aangedrukt is op het modem.
Een splitter is in jouw geval overbodig, het modem kan direct op het AOP aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood. Deze kabel kan kosteloos toegestuurd worden. Let op: de huidige F/F-kabel rood/rood kan niet direct op het AOP aangesloten worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
- Backups naar o.a. Jottacloud, losse bestanden (video, muziek) naar o.a. YouTube
- VPN om te testen uitgezet en later zelfs installatie ongedaan gemaakt
- SmartWifi modem (zwart) Sagemcom
- nee, geen andere apparatuur
- zie screenshots (wifi-test)
De upload is direct op de modemrouter al extreem laag.
Hallo, ja, is inderdaad veel te traag, vreemde is dat ook de uploads afgelopen dagen in de speedtest niet slecht waren....maar alleen in de speedtests dus...ik ga wat foto's maken en inloggen....wordt vervolgd.....
Blijkbaar is het wachtwoord van het modem ooit gewijzigd....met het standaardwachtwoord kom ik er niet in...ben nu 3 foto's aan het uploaden...wat dus een eeuwigheid duurt....
Kan ik op een of andere via mijn account het wachtwoord wijzigen? Kan hierover niets vinden bij Ziggo, alleen iets over een volledige reset van het modem....
Het modemwachtwoord kan niet op afstand aangepast worden, dit is uitsluitend een lokaal account op het modem. Met een factory reset van het modem kan het wachtwoord naar de standaardwaarde teruggezet worden. Bij de Sagemcom F3896 laat de afdrukkwaliteit van het label soms wat te wensen over, waardoor sommige letters in het modemwachtwoord lastig te onderscheiden kunnen zijn.
Het kapje van de splitter (POA-3IEC-NL) veroorzaakt soms problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten. Ik zie ook dat de kabel mogelijk niet 100% aangedrukt is op het modem.
Een splitter is in jouw geval overbodig, het modem kan direct op het AOP aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood. Deze kabel kan kosteloos toegestuurd worden. Let op: de huidige F/F-kabel rood/rood kan niet direct op het AOP aangesloten worden.
OK, splitter verwijderd en een groen/rode kabel (had ik nog liggen van Ziggo) direct aangesloten, modem opnieuw opgestart...ben nu aan het testen.
Vreemd van dat wachtwoord...als het niet gewijzigd is, waarom kan ik dan niet inloggen op genoemde URL (?)
Alvast maar weer bedankt...wordt nog even vervolgd, denk ik...
PS. modemkabel zat goed, plastic kapje zat een beetje los...
Mooi dat je nog een IEC/F-kabel groen/rood had liggen, ik ben erg benieuwd of de upload hiermee verbeterd is.
Via onderstaande URL's zou het ook moeten lukken om de gevraagde gegevens op te halen zonder inloggen. Je kunt deze gegevens kopiëren naar een tekstbestand en dat in het topic plaatsen, dan kan ik ze analyseren.
Hallo, het probleem is verholpen! 🙂
Sterker nog: Internet is hier nog nooit zo snel geweest, heel erg bedankt!
Wat betreft dat wachtwoord van het modem: toch nog even heel goed naar de sticker gekeken, maar dat wachtwoord wordt niet geaccepteerd...ergens moet het ooit aangepast zijn....(?)
Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost, de oorzaak was dus naar alle waarschijnlijkheid een contactprobleem tussen AOP en splitter. Wat betreft het wachtwoord zou terugzetten naar fabrieksinstellingen (RESET-knop aan onderkant ~30 seconden ingedrukt houden) noodzakelijk zijn.
Dat resetten laat ik maar even zitten nu alles weer goed werkt... 🙂
Prima, dat is nu ook niet meer noodzakelijk.
Hi @Roland6,
Super om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Ik zie dat de tips van @tobiastheebe je in elk geval hebben geholpen 🙂 Dank daarvoor!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.