Vraag
Reacties
dollev
Level 1

Uploaden prima, downloaden drama

Voor een van onze computers willen we internet verbinding middels een wifi booster via het stopcontact.

In de praktijk blijkt het slecht te werken. Download snelheden liggen gemiddeld net boven de 1mb. Gek genoeg gaat het uploaden prima: ruim 10mb per seconde.

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand kan zijn? Bij voorbaat dank.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Nick999
Level 17

Is de snelheid zonder booster wel goed?

Boosters kunnen bv niet in een verlengkabel dan verlies je het grootste deel van de snelheid.

dollev
Level 1
Topicstarter

Mijn pc in in de huiskamer is direct verbonden aan de router en het internet is supersnel.

Beide boosterkastjes zitten direct op een stopcontact. Er zitten geen stekkers in de booster kastjes.

Overigen blijkt de upload ook van kwaliteit te wisselen, maar is gemiddeld wel beter dan de downloadsnelheid.

0 Kudos
Nick999
Level 17

Het zou kunnen dat er zware apparaten op de groep voor storing zorgen of dat je niet op dezelfde groep (fase) zit. Dan wil je ook wel eens verlies hebben.

Staat de laatste nieuwe firmware erop?

0 Kudos
Gerrit Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @dollev, goedemorgen.

Welkom op de Ziggo Community! 

Flink irritant dat je snelheid via de booster op één van je computers niet in orde is. Snelheden van 1 Mbps is natuurlijk veel te laag! 

Van @Nick999 heb je al een aantal tips gerkegen. Heb je daar iets aan gehad? Waar ik verder nog nieuwsgierig naar ben, is of die computer draadloos of bekabeld met de booster verbonden is. Ook ben ik benieuwd of de snelheid wel in orde is, wanneer je die betreffende computer eens rechtstreeks met het internetmodem van Ziggo verbindt. Ik snap dat dat niet de gewenste situatie is, maar ik vraag het puur om het één en ander uit te sluiten en de mogelijke oorzaak te achterhalen.

Houd ons hoe dan ook via dit topic maar even op de hoogte.

0 Kudos
dollev
Level 1
Topicstarter

Hoewel ik de hulp van Nick erg heb gewaardeerd, heb ik het opgegeven om deze oplossing werkend te krijgen.
Als ik mij druk moet gaan maken over electrische apparaten die op dezelfde groep zitten of over firmware, dan is dit niet een gebuikersvriendelijke oplossing zoals voorgespiegeld door Ziggo.

Ik heb bij de computerboer om de hoek een wifi booster van een paar tientjes gehaald en die werkt redelijk.

0 Kudos