Goedenavond,
Ik heb sinds kort hele lage upload snelheid. Mijn downloadsnelheid zit wel goed rond de 250mb/s
Maar mijn upload zit rond de 2.
Ook maakt mijn router een gek krekel geluid. Kan daar het probleem in zitten of is er misschien iets anders wat ik kan proberen?
B.v.d.
Patrick
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een andere oplossing die je kunt overwegen is TV kijken via de Next Mini, deze Mediabox vereist geen coax meer en verbind je via ethernet of Wi-Fi. Het modem kan hierdoor direct op het AOP aangesloten blijven, waardoor het signaal beduidend beter is dan wanneer het via de splitter aangesloten is. De problemen met de uploadsnelheid zouden dan ook niet meer moeten voorkomen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status? (Ik neem hierbij aan dat je een Connectbox of SmartWifi modem gebruikt.)
Het 'krekelgeluid' is coil whine.
Bedankt voor je tijd Tobias,
Hierbij de gevraagde foto's. Hiernaast heb ik nog 2 Smart Pod wifiversterkers hangen in aparte kamers.
Het vermogen is in de downstream en upstream resp. lager en hoger dan wenselijk, dit wordt veroorzaakt door een vrij hoge demping op het signaal. In de downstream is daarnaast de MER (signaal/ruis-verhouding) laag. Mogelijk is de huisaansluitkabel niet meer in optimale staat.
De coaxinstallatie (AOP, splitter en kabels) is in orde. Is de splitter maximaal aangedrukt op het AOP?
Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en controleren of je verbetering ervaart?
De speedtest op mijn laptop is nu wel een stuk beter. 250mb/s om 40mb/s
Echter zie ik op mijn ps5 nog geen verbetering.
Kan ik zomaar ergens een nieuwe splitter kopen?
De splitter is niet de oorzaak, deze ligt vrijwel zeker buitenshuis. Door het verwijderen van de splitter is het signaal in zowel downstream als upstream verbeterd en ervaar je deze verbetering. De ingebouwde speed test van de PlayStation is niet representatief.
Oke duidelijk. Is er iets wat ik zelf kan doen zodat ik mn splitter er weer tussen kan zetten ivm televisie kijken?
Een monteursafspraak is wenselijk i.v.m. het suboptimale signaal met de demping van de splitter. Ik sluit kabelschade niet uit.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Een andere oplossing die je kunt overwegen is TV kijken via de Next Mini, deze Mediabox vereist geen coax meer en verbind je via ethernet of Wi-Fi. Het modem kan hierdoor direct op het AOP aangesloten blijven, waardoor het signaal beduidend beter is dan wanneer het via de splitter aangesloten is. De problemen met de uploadsnelheid zouden dan ook niet meer moeten voorkomen.
Goedemiddag @Patrick3434 en een warm welkom op de Community,
Ontzettend balen dat je op dit moment problemen ervaart met het behalen van de uploadsnelheid! Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op jouw verbinding en hoewel de aanpassingen in je binnenhuisinstallatie gezorgd hebben voor significante verbetering van het signaal zie ik nog steeds enige ruis terug op het signaal. Het lijkt mij verstandig dat hier een monteur op locatie komt om dit nader te onderzoeken. Ik heb een afspraak ingepland op maandag 15 mei 2023 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Zitten hieraan kosten verbonden?
@Patrick3434 Er zijn alleen kosten aan het monteursbezoek verbonden van € 50,- op het moment dat de oorzaak in de eigen binnenhuisinstallatie blijkt te zitten.
Monteur is maandag geweest, blijkt dat er achter de AOP een kabel niet goed zat, er zou 7cm kabel aan moeten zitten maar in ons geval was dat +/- 5mm. Hij heeft gelijk de hele AOP vervangen.
Internet doet het weer top en ik hoor ook geen coil whining meer.
Mag ik hierbij iedereen bedanken voor de snelle reacties, professionele hulp & goede service!
Fijn om te lezen. De btv 1 IEC-NL is ook niet het juiste type AOP voor de woonkamer, deze is bedoeld voor de meterkast. In de woonkamer dient een btv 01-SET te worden geplaatst.
@Patrick3434 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! FIjn om te lezen dat het probleem is opgelost door met het vervangen van het AOP. We zijn blij dat je internetverbinding weer naar wens functioneert!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.