Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Patrick3434
Level 2

Upload snelheid rond 2 mbps

Goedenavond,

 

Ik heb sinds kort hele lage upload snelheid. Mijn downloadsnelheid zit wel goed rond de 250mb/s

Maar mijn upload zit rond de 2.

Ook maakt mijn router een gek krekel geluid. Kan daar het probleem in zitten of is er misschien iets anders wat ik kan proberen?

 

B.v.d.

 

Patrick

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een andere oplossing die je kunt overwegen is TV kijken via de Next Mini, deze Mediabox vereist geen coax meer en verbind je via ethernet of Wi-Fi. Het modem kan hierdoor direct op het AOP aangesloten blijven, waardoor het signaal beduidend beter is dan wanneer het via de splitter aangesloten is. De problemen met de uploadsnelheid zouden dan ook niet meer moeten voorkomen.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status? (Ik neem hierbij aan dat je een Connectbox of SmartWifi modem gebruikt.)

 

Het 'krekelgeluid' is coil whine.

Patrick3434
Level 2
Topicstarter

 

Bedankt voor je tijd Tobias, 

Hierbij de gevraagde foto's. Hiernaast heb ik nog 2 Smart Pod wifiversterkers hangen in aparte kamers.

 

Screenshot_20230509_151616_Chrome.jpg

Screenshot_20230509_151539_Chrome.jpg

Screenshot_20230509_151529_Chrome.jpg

20230509_151215.jpg

20230509_151142.jpg

  

   

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het vermogen is in de downstream en upstream resp. lager en hoger dan wenselijk, dit wordt veroorzaakt door een vrij hoge demping op het signaal. In de downstream is daarnaast de MER (signaal/ruis-verhouding) laag. Mogelijk is de huisaansluitkabel niet meer in optimale staat.

 

De coaxinstallatie (AOP, splitter en kabels) is in orde. Is de splitter maximaal aangedrukt op het AOP?

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en controleren of je verbetering ervaart?

0 Kudos
Patrick3434
Level 2
Topicstarter

De speedtest op mijn laptop is nu wel een stuk beter. 250mb/s om 40mb/s

Echter zie ik op mijn ps5 nog geen verbetering.

Kan ik zomaar ergens een nieuwe splitter kopen? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De splitter is niet de oorzaak, deze ligt vrijwel zeker buitenshuis. Door het verwijderen van de splitter is het signaal in zowel downstream als upstream verbeterd en ervaar je deze verbetering. De ingebouwde speed test van de PlayStation is niet representatief.

Patrick3434
Level 2
Topicstarter

Oke duidelijk. Is er iets wat ik zelf kan doen zodat ik mn splitter er weer tussen kan zetten ivm televisie kijken?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een monteursafspraak is wenselijk i.v.m. het suboptimale signaal met de demping van de splitter. Ik sluit kabelschade niet uit.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een andere oplossing die je kunt overwegen is TV kijken via de Next Mini, deze Mediabox vereist geen coax meer en verbind je via ethernet of Wi-Fi. Het modem kan hierdoor direct op het AOP aangesloten blijven, waardoor het signaal beduidend beter is dan wanneer het via de splitter aangesloten is. De problemen met de uploadsnelheid zouden dan ook niet meer moeten voorkomen.

0 Kudos
Ga naar reactie
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Patrick3434 en een warm welkom op de Community,

 

Ontzettend balen dat je op dit moment problemen ervaart met het behalen van de uploadsnelheid! Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op jouw verbinding en hoewel de aanpassingen in je binnenhuisinstallatie gezorgd hebben voor significante verbetering van het signaal zie ik nog steeds enige ruis terug op het signaal. Het lijkt mij verstandig dat hier een monteur op locatie komt om dit nader te onderzoeken. Ik heb een afspraak ingepland op maandag 15 mei 2023 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Patrick3434
Level 2
Topicstarter

Zitten hieraan kosten verbonden? 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Patrick3434 Er zijn alleen kosten aan het monteursbezoek verbonden van € 50,- op het moment dat de oorzaak in de eigen binnenhuisinstallatie blijkt te zitten. 

0 Kudos
Patrick3434
Level 2
Topicstarter

Monteur is maandag geweest, blijkt dat er achter de AOP een kabel niet goed zat, er zou 7cm kabel aan moeten zitten maar in ons geval was dat +/- 5mm. Hij heeft gelijk de hele AOP vervangen.

Internet doet het weer top en ik hoor ook geen coil whining meer. 

Mag ik hierbij iedereen bedanken voor de snelle reacties, professionele hulp & goede service!

IMG-20230515-WA0001.jpg

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen. De btv 1 IEC-NL is ook niet het juiste type AOP voor de woonkamer, deze is bedoeld voor de meterkast. In de woonkamer dient een btv 01-SET te worden geplaatst.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Patrick3434 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! FIjn om te lezen dat het probleem is opgelost door met het vervangen van het AOP. We zijn blij dat je internetverbinding weer naar wens functioneert! 

0 Kudos