Ik heb al een paar jaar het pakket Ziggo Max met nu een download/upload van 600Mbit/50 Mbit.
Tot begin mei geen enkel probleem. Down en Up snelheid werd altijd gehaald.
Sinds begin mei 2023, ergens tussen 3 en 10 mei is de upload snelheid gezakt van 50 Mbit naar tussen 12 en 18 Mbit.
Dat is ruim een factor 3 te laag. Snelheden zijn gemeten met de Ookla Speedtest en via Ziggo.nl/speedtest.
Er is niets aan de bekabeling, computer of modem instelling veranderd.
In mijn thuisnetwerk zitten 2 computers. Beide computers zijn via UTP met de connect box verbonden.
Op beide computers is de upload snelheid veel te laag.
Ook als ik mijn eigen netwerk loskoppel en de computer rechtstreeks met een UTP kabel met de connectbox verbind blijft de upload veel te laag.
Mijn Samsung Tab A (2018) en Samsung TAB S7 FE halen beide de voor draadloos verbonden apparaten gewenste download snelheid.
De upload snelheid daarentegen is bij beide apparaten veel te laag. Terwijl voor mei 2023 de 50 Mbit met gemak gehaald werd.
Daar blijft nu een schamele 5 tot 7 Mbit van over. (veel te laag !)
Ikzelf heb sterk de indruk dat er iets bij Ziggo niet goed gaat.
Voor alle duidelijkheid heb ik alle relevante gegevens bijgevoegd in een PDF-file.
Tevens een video van de Ookla Speedtest.
Wie heeft er een idee wat er hier aan de hand is en eventueel een oplossing hiervoor ?
Als er nog meer informatie nodig is dan zorg ik daar natuurlijk voor.